Un lider creativ premiat părăsește Leo Burnett WW pentru a se alătura rețelei DDB
București, 6 decembrie 2023 – DDB Worldwide anunță că Chaka Sobhani devine Președinte, CCO International. Sobhani părăsește Leo Burnett Worldwide pentru a se alătura rețelei globale DDB.
Sobhani îi va raporta CEO-ului DDB Worldwide, Alex Lubar, cu care va lucra alături de echipa de conducere globală a DDB pentru a continua să crească rețeaua DDB, dar și să ducă mai departe moștenirea sa de excelență creativă și eficacitate.
Sobhani a fost numită Lider Creativ de către Campaign în 2022 și a figurat în mod constant în Top 10 Lideri Creativi ai publicației în ultimii cinci ani, precum și în Adweek’s Creative 100. În timpul mandatului ei, Leo Burnett London a fost desemnată Agenția Anului 2022, în timp ce ultimii cinci ani ai agenției Leo Burnett, Worldwide au adus cele mai multe premii. Mai mult, a fost desemnată Rețeaua Anului la Clios, ADC, Dubai Lynx și Spikes. Printre campaniile premiate de mai multe ori se numără „Raise your Arches” și „Lights On” pentru McDonalds, „The Missing Chapter” pentru P&G, „One House” pentru Suncorp” și „Lost Class”.
Foarte premiată la toate concursurile și festivalurile importante, Sobhani a fost, de asemenea, membră și președinte al juriului de numeroase ori la concursuri precum Cannes, D&AD, One Show, Andy’s, Art Directors Club, Eurobest, Clios, LIA’s, IPA, Creative Circle și British Arrows.
„Chaka este un adevărat lider. Conduce prin acțiune, inspirând și înțelegând profund oamenii din jurul ei și clienții cu care lucrează. Energia ei este contagioasă și neobosită, iar dedicarea ei pentru a oferi clienților săi un produs creativ remarcabil este de necontestat. Este genul de lider care te face să vrei să fii și să faci totul mai bine. Avem o comunitate creativă remarcabilă la DDB, iar alăturarea lui Chaka va continua să ridice ștacheta produselor noastre creative la nivel international. Pe scurt, astăzi este o excelentă pentru DDB Worldwide”, a declarat Alex Lubar, CEO global al DDB Worldwide.
Sobhani face parte din Comitetul pentru Afaceri Externe al Design Museum, precum și din consiliul de administrație al D&AD, The One Show, British Arrows, Creative Circle și Facebook EMEA Creative Council, Snapchat Global Creative Council și WARC Advisory Board.
Înainte de Leo Burnett, Sobhani a petrecut mai mulți ani la Mother, agenție independentă de top, unde a condus conturi cheie și a dezvoltat capacitatea de creare de conținut a acesteia. Totodată, noul membru al echipei DDB a lucrat pentru o serie de mari branduri globale, printre care McDonalds, Coca Cola, Google, Kelloggs, Samsung, Boots, Skoda, Disney, AXA, Morrisons, Tui, Premier Inn, Sky, P&G, General Motors, Stella Artois, National Lottery, Agent Provocateur și Adidas.
Sobhani a petrecut, de asemenea, peste un deceniu ca regizor de film și Creative Director de televiziune, câștigând și în acest rol diverse premii. Tot ea a înființat prima agenție de creație internă a ITV, timp în care rețeaua a redobândit poziția de numărul 1 în Marea Britanie, a creat cele mai de succes formate și conținuturi globale în emisiuni precum X Factor și Downton Abbey și a câștigat pentru prima dată prestigiosul premiu Channel of the Year, precum și numeroase premii BAFTA, Globuri de Aur și prestigiosul Rose D’Or.
Sobhani își va desfășura activitatea la sediul european al DDB din Londra și va colabora îndeaproape cu Rick Brim, Global CCO al adam&eve DDB.
Despre DDB Worldwide
DDB Worldwide (www.ddb.com) este una dintre cele mai mari și mai influente rețele de publicitate și marketing din lume, care include agențiile de brand DDB, alături de adam&eveDDB (Londra, Berlin, New York), DM9 și Africa (ambele în Brazilia), alma (Miami), Mango, Track și Rodgers Townsend. DDB a primit numeroase distincții de la cele mai importante festivaluri de premii din industrie, inclusiv Rețeaua globală a anului 2023 de la Festivalul Internațional de Creativitate Cannes Lions, Rețeaua de agenții D&AD a anului pentru trei ani consecutivi 2021, 2022, 2023 și Agenția americană Effies a anului în 2022 și 2023. WARC a numit DDB ca fiind una dintre cele mai bune 3 rețele globale din ultimii 15 ani. Printre clienții rețelei se numără MARS, McDonald’s, Molson Coors, Volkswagen, Reynolds Consumer Products, Peloton, JetBlue, Adidas, Lucozade, CALM, PlayStation, Marmite, Waitrose & Partners și armata americană, printre alții. Fondată în 1949, DDB face parte din Omnicom (NYSE: OMC) și este formată din peste 8.000 de angajați în 140 de birouri din peste 60 de țări, cu sediul central în New York, NY.