Exclusiv
EXCLUSIV/STENOGRAME SI INREGISTRARI AUDIO EXPLOZIVE/”FANAREANU A FUTUT-O… O DATA… PE MOCANU, NU SE PUNE”/IOANA ESTE O CURVA, SUGE PULA….MAI AVEA PUTIN SI JUCA IN FILME PORNO”
Caz concret: Seful Antitero SRI Prahova, fostul procuror Gulianu Florin:
Unul din capetele de cerere ale acţiunii în contencios administrativ introdusă la Curtea de apel Ploieşti (a cărei soluţie la fost atacata cu recurs) a fost anularea, ca nelegal şi netemeinic, a Ordinului directorului SRI nr. DP 0207 din 23.06.2014 prin care a fost trecut in rezerva, din oficiu, din motive imputabile lui, întemeiat de intimatul SRI pe dispoziţiile art. 43, alin. 1, lit. b şi art. 85, alin. 1, lit. m si alin. 2 din Statutul cadrelor militare aprobat prin Legea nr. 80 / 1995, completată şi modificată.
Art. 41
(1)Trecerea cadrelor militare din activitate in rezerva sau direct in retragere, precum si chemarea din rezerva in activitate se fac dupa cum urmeaza:
- b) ceilalti ofiteri, prin ordin al ministrului apararii nationale;
Art. 85
(1)Ofiterii, maistrii militari si subofiterii in activitate pot fi trecuti in rezerva sau direct in retragere, dupa caz, in urmatoarele situatii:
- m) in cazul neavizarii in vederea acordarii autorizatiei de acces la informatii clasificate sau certificatului de securitate, la retragere ori in cazul in care aceste documente nu sunt revalidate, din motive imputabile cadrului militar in conditiile legii;
(2) Trecerea in rezerva sau direct in retragere se face din oficiu, in conditiile prevazute la alin. 1 lit. a), b), d), e), f), i1), l), m) si n), la propunerea consiliilor de judecata, in conditiile prevazute la alin. 1 lit. i) si j), iar, in celelalte conditii, la propunerea comandantilor unitatilor din care fac parte, inaintata ierarhic.
„Propunerea de trecere în rezervă nu a fost făcută de comandantul unităţii din care am făcut parte (Direcţia „K”, indicativ UM 0356 Bucureşti, unde fusesem mutat de la UM 0735 Ploieşti, după eliberarea din funcţia de şef Sector „Contraspionaj” şi pus la dispoziţie), ci de Direcţia generală de Securitate Internă Bucureşti (al cărei cadru militar nu eram), care, tot ea, a refuzat a-mi elibera avizul, întocmind un raport dual refuz aviz de a nu mi se revalida autorizaţia de acces la informaţii clasificate[1] – propunere trecere în rezervă. Nu mi s-au adus la cunoştinţă, nici verbal, nici în scris, considerentele de fapt şi temeiul de drept ale neacordării.
Deci, decizia nu mi s-a motivat.
A se reţine că acesta are caracterul tipic tot al unui act administrativ al unei institutii centrale în raport cu care nu am acces la justitie pentru a-l contesta.[2]
Pentru scrupulozitatea caracterizării / descrierii situaţiei mele concrete, evoc în plus că:
- subsemnatul mă aflam în situaţia prevazuta de Standardele naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România aprobate prin HG nr. 585/2002 în
art. 167 din – (1) Revalidarea avizului privind accesul la informaţii clasificate presupune reverificarea persoanei deţinatoare a unui certificat de securitate/autorizaţie de acces in vederea menţinerii sau retragerii acesteia
şi a alin.
(2) Revalidarea poate avea loc la solicitarea unitaţii in care persoana isi desfasoara activitatea (s. n.), sau a ORNISS, în oricare din următoarele situatii, respectiv lit. b) la expirarea perioadei de valabilitate a certificatului de securitate/autorizaţiei de acces deţinute anterior (s.n.).
Contextual, la particularitatea personalizată a subsemnatului, SRI se afla în etapa obligatorie aplicarea a reglementărilor din Standardele aprobate prin HG nr. 585/2002,
Art. 152 (1) „Verificarea in vederea avizarii pentru accesul la informatii secrete de stat se efectueaza cu respectarea legislatiei in vigoare privind responsabilitatile in domeniul protectiei unor asemenea informatii, de catre urmatoarele institutii: a) Serviciul Roman de Informatii, pentru: – personalul propriu;…”
Sintagma „legislatiei in vigoare” din textul de mai sus se referă, în principal, la următoarele prevederi legale care, sub niciun motiv şi în nicio formă nu au fost incidente în cazul meu. Astfel, eu nu m-am incadrat (decât doar prin forţarea argumentării false şi abuzive de către SRI) în niciuna dintre situatiile enumerate la:
– art. 159 – „Urmatoarele situatii imputabile atat solicitantului, cat si sotului/sotiei sau concubinului/concubinei acestuia reprezinta elemente de incompatibilitate pentru acces la informatii secrete de stat:
- a) daca a comis sau a intentionat sa comita, a fost complice, a complotat sau a instigat la comiterea de acte de spionaj, terorism, tradare ori alte infractiuni contra sigurantei statului;
- b) daca a incercat, a sustinut, a participat, a cooperat sau a sprijinit actiuni de spionaj, terorism ori persoane suspectate de a se incadra in aceasta categorie sau de a fi membre ale unor organizatii ori puteri straine inamice ordinii de drept din tara noastra;
- c) daca este sau a fost membru al unei organizatii care a incercat, incearca sau sustine rasturnarea ordinii constitutionale prin mijloace violente, subversive sau alte forme ilegale;
- d) daca este sau a fost un sustinator al vreunei organizatii prevazute la lit. c), este sau a fost in relatii apropiate cu membrii unor astfel de organizatii intr-o forma de natura sa ridice suspiciuni temeinice cu privire la increderea si loialitatea persoanei.”
Si nici la:
art. 160 – Constituie elemente de incompatibilitate pentru accesul solicitantului la informatii secrete de stat oricare din urmatoarele situatii:
- a) daca in mod deliberat a ascuns, a interpretat eronat sau a falsificat informatii cu relevanta in planul sigurantei nationale ori a mintit in completarea formularelor tip sau in cursul interviului de securitate;
- b) are antecedente penale sau a fost sanctionat contraventional pentru fapte care indica tendinte infractionale;
- c) are dificultati financiare serioase sau exista o discordanta semnificativa intre nivelul sau de trai si veniturile declarate;
- d) consuma in mod excesiv bauturi alcoolice ori este dependent de alcool, droguri sau de alte substante interzise prin lege care produc dependenta; e) are sau a avut comportamente imorale sau deviatii de comportament care pot genera riscul ca persoana sa fie vulnerabila la santaj sau presiuni;
- f) a demonstrat lipsa de loialitate, necinste, incorectitudine sau indiscretie; g) a incalcat reglementarile privind protectia informatiilor clasificate;
- h) sufera sau a suferit de boli fizice sau psihice care ii pot cauza deficiente de discernamant confirmate prin investigatie medicala efectuata cu acordul persoanei solicitante;
- i) poate fi supus la presiuni din partea rudelor sau persoanelor apropiate care ar putea genera vulnerabilitati exploatabile de catre serviciile de informatii ale caror interese sunt ostile Romaniei si aliatilor sai.
Pentru a decide sa nu-mi revalideze autorizatia de acces la informatii clasificate, SRI face, fals pro bono, o interpretare cazuala (ca forma a interpretarii oficiale), a normelor juridice incidente (art. 16 din HG nr. 585/2002), deslusind cerintele legii. Aceasta interpretare se refera, deci, la un anume caz concret.
Este cel putin inabil sa se sustina ca in luarea unor masuri institutionale, manageriale si de sanctionare disciplinara, poate exista subiectivism, tinzand, urmare interviului de securitate din iunie 2014, la recunoasterea ca „suspiciunea” are valoarea unei probe, considerand-o temei al retragerii / nerevalidarii avizului de securitate (considerand ca s-ar permite, din punct de vedere legal, luarea unor masuri bazate pe aprecieri subiective). Aprecierea unui fapt ca reprezentand o lipsa de loialitate, incorectitudine, necinste sau indiscretie a subsemnatului nu poate fi decat subiectiva, deoarece legea nu permite.
Aplicarea normei juridice nu se face aleatoriu si discretionar, potrivit parerii unuia sau altuia si nu permite, deci, subiectivism. Caracterul volitional al normei nu inseamna subiectivism, arbitrariu, ci forma subiectuala, adica, modul inerent subiectual in care o comanda sociala este asimilata de vointa legiuitorului si dobandeste prin aceasta expresie subiectuala; norma juridica este obiectiva prin modul ei de determinare si prin continutul reglementarii.
Tin a preciza ca, niciodata, suspiciunile nu constituie baza sanctionatorie ci, cel mult, temeiul declansarii unor verificari / investigatii. Pe de alta parte, in intreaga doctrina si practica juridica se vorbeste de obiectivitate in angajarea raspunderii juridice, niciunde si nicicand (poate, doar, in regimurile totalitare, dictatoriale si tarile bananiere), subiectivismului (atitudinii subiective) nu i se recunoaste niciun efect legal si nu poate fundamenta o decizie / ordin cu consecinte juridice. Suspiciunea (din faza initiala), trebuie sa se transforme in certitudine si trebuie sustinuta cu probe. Contrar, se ajunge, ca in cazul de fata (asa cum am aratat si sustin, in continuare, cu convingere si tarie), la aspecte inexistente, lipsite de orice suport faptic, pur si simplu inventate, fara legatura cu realitatea, ceea ce le confera un caracter absolut discretionar, iar inscrisul in care sunt cuprinse dobandeste si el caracterul unui inscris fals, ceea ce, cu prisosinta, este cazul in speta.
Actul de aplicare a normei juridice are valoarea unui fapt juridic, producand – in cazul de fata – initial modificarea, ulterior stingerea unui raport juridic (intre SRI si subsemnatul ofiter).
Imprejurarea (evocata de paratul SRI in raspunsul la intrebarea nr. 16 din Interogatoriu) potrivit careia am consimtit in formularul de securitate ca nerevalidarea avizului de securitate sa nu-mi fie motivata, este o dovada de crasa rea credinta. Formularea este impusa prin lege, textul este preconstituit de Legea nr. 182/2002 si HG nr. 585/2002, astfel ca persoana supusa avizarii nu poate modifica enuntul, iar refuzul de a semna consimtamantul echivaleaza real cu riscul de a nu mai fi supus verificarilor de securitate si de a nu mai primi avizul sau revalidarea acestuia, dupa caz.
Formularea <<Sunt de acord ca neacordarea avizului de securitate sa nu-mi fie motivata>> din finalul Anexei 15 la HG nr. 585/2002 este nu numai neconstitutională, dar introducerea ei intr-un text de lege din anul de gratie 2002, ne intoarce in urma cu o jumatate de secol, in obsedantul deceniu al dictaturii proletariatului. Într-un text de act normativ nu se poate prestabili, indiferent de situaţie şi cu o opozabilitate erga omnes, obligaţia necondiţionată, absolută, a exprimării de către un cetăţean a unui acord de catre pentru ca un aviz să nu fie motivat, să nu i se comunice motivele şi nici să nu-l poată contesta (supune cenzurii unei instanţe de judecată), cu atât mai mult cu cât nu cunoaşte ce atacă în contencios („atacul în orb”). Acesta este un fel de fatalism legislativ, de genul „accept a priori orice act producator de efecte juridice lezante impotriva mea, chiar daca nu mi se motiveaza si imi mai şi restrânge / anulează anumite drepturi şi libertăţi fundamentale constituţionale.” O astfel de abordare în a legifera, lasă loc liberului arbitru în activitatea entitatilor cu atribuţii şi obligaţii în eliberarea /refuzul eliberării unor astfel de autorizaţii / certificate şi care vine in contradicţie cu chiar textul art. 28, alin. (5) din Legea nr. 182/2002 care vorbeşte de „retragere motivata”: „Neacordarea autorizaţiei sau retragerea motivată (s. n.) a acesteia determina de drept interdicţia de acces la informaţii secrete de stat.”
Chiar dacă, ab adsurdo, am admite că legiuitorul a avut în vedere o nemotivare în materie, acesta s-a referit la situaţia iniţială (prima acordare de autorizaţie / certificat), iar nu şi la nemotivarea retragerii / nerevalidării autorizaţiei de acces la informaţii clasificate. Cu alte cuvinte, este illogic şi absurd ca unui om să nu-I motivezi, după ani şi ani în care a lucrat cu informaţii clasificate de ce i+ai retras avizul! Adică să nu-I spui unde şi cum a greşit! E o aberaţie pe care Curtea Constituţională trebuie să o cenzureze.
Invocam, astfel, caracterul neconstitutional al acestor prevederi deoarece ele sunt evident contrare prevederilor:
- a) – Constitutiei Romaniei care, la 21 alin. (1) si (2) reglementeaza „Accesul liber la justitie”:(1) Orice persoană se poate adresa justiţiei pentru apărarea drepturilor, a libertăţilor şi a intereselor sale legitime.(2) Nici o lege nu poate îngrădi exercitarea acestui drept.”
- b) – Constitutiei Romaniei avand in vedere ca lezează fondul unui drept fundamental, dreptul la munca, 41 „Munca şi protecţia socială a muncii: „(1) Dreptul la muncă nu poate fi îngrădit. Alegerea profesiei, a meseriei sau a ocupaţiei, precum şi a locului de muncă este liberă.>>
Este necesar, asadar, sa se comunice motivele pentru ca acestea sa fie supuse, in cazul persoanei nemultumite, controlului de contencios, pentru a li se verifica legalitatea si temeinicia. Cetateanul trebuie sa cunoasca de ce a fost concediat de la locul de munca si sa se asigure ca nu a fost un abuz, o razbunare, o incetare ostila a raporturilor juridice de munca.
Reiterez că militarilor, de regula, nu li se s-a comunica in scris, expressis verbis, actul administrativ, ci primesc numai o înștiinţare despre retragerea accesului la informaţii clasificate, fără prezentarea niciunuia dintre motivele de drept si de fapt avute în vedere, determinând o stare de neliniște cauzată de lipsa de informaţii, ceea ce constituie un tratament degradant, în sensul dispoziţiilor art. 3 din Convenţia europeană a drepturilor omului.
- c) – Chiar ale Legii nr. 182/2002 care, in 3 stipuleaza: „Nici o prevedere a prezentei legi nu va putea fi interpretată in sensul limitării accesului la informaţiile de interes public sau al ignorarii Constituţiei, a Declaraţiei Universale a Drepturilor Omului, a pactelor si a celorlalte tratate la care România este parte, referitoare la dreptul de a primi si răspândi informaţii.”
Or, prevederile incriminate tocmai asta fac: ignoră Constituţia şi Declaraţia Universală a Drepturilor Omului.
In concluzie, cineva trebuie sa ridice exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor din Legea nr. 182/2002 si din Anexa 15 la HG nr. 585/2002 şi, pe cale de consecinţă, deoarece au caracter de subsidiaritate, pe cele ale art. 85, alin. 1, lit. m si alin. 2 din Legea nr. 80 / 1995 cu care se coroborează organic.
Sunt îndeplinite toate condiţiile de admisibilitate prevazute de art. 29 alin. (1) – (3) din Legea nr.47/1992.
Va rog sa observati ca o astfel de conduita a APV-istilor pun militarii in imposibilitatea absoluta de a beneficia de aceste drepturi constitutionale fundamentale: accesul liber la justitie si de dreptul la munca.
[1] Autorizatie de acces la informatii clasificate – document eliberat cu avizul institutiilor abilitate, de conducatorul persoanei juridice detinatoare de astfel de informatii, prin care se confirma ca, in exercitarea atributiilor profesionale, posesorul acestuia poate avea acces la informatii secrete de stat de un anumit nivel de secretizare, potrivit principiului necesitatii de a cunoaste.
[2] Retragerea / nerevalidarea autorizaţiei de acces la informaţii clasificate nu are natură disciplinară sau contravenţională și nu reprezintă o sancţiune pentru acţiunile sau inacţiunile care constituie elemente de incompatibilitate pentru acces la informaţii clasificate, fiind un act administrativ prevăzut de art. 9 lit. d din Legea nr. 182/2002 ca o măsură de protecţie a informaţiilor clasificate.( Decizia nr. 3271 din 13 martie 2013 a ÎCCJ). (Cerasela N.).
Exclusiv
Molly Clean – Detergent Profesional Concentrat: 200 de Spălări la 0,60 lei / spălare + Transport Gratuit
Pe piața detergentelor, apar zilnic noi promisiuni, formule și mesaje care promit haine impecabile, parfum persistent sau protecție pentru pielea sensibilă. Totuși, puține se pot lăuda cu 200 de spălări la doar 0,60 lei/spălare, livrare gratuită, compatibilitate dermatologică și densitate ridicată. Molly Clean este unul dintre acele puține branduri care își susțin aceste afirmații. În acest articol, îți voi prezenta detalii tehnice, argumente convingătoare și motive concrete pentru care merită să-l alegi.
Ce înseamnă 200 de spălări la 0,60 lei/spălare?
Când spui „200 spălări”, nu e doar un slogan – este rezultatul unei formule extrem de concentrate, în care substanța activă este maximizată și adaosurile (apă, aditivi neesențiali) sunt reduse. Astfel, cantitatea necesară per spălare este mică, ceea ce permite obținerea acestui număr mare de cicluri de spălat.
Dacă prețul unui bidon (să zicem 120 lei) este împărțit la 200, rezultă 0,60 lei/spălare. Acest calcul ajută consumatorul să înțeleagă costul real al detergentului, comparativ cu produse ieftine dar diluate.

Densitate & concentrație – de ce contează?
Un detergent “dens” înseamnă că are o proporție ridicată de ingrediente active și mai puțini excipienți. Avantajele:
- Eficiență sporită – mai mult impact cu o cantitate mică
- Ambalaje mai mici (mai puțină apă) – mai ecologic
- Transport mai ieftin pe volum
- Mai puțină murdărire de ambalaj rezidual
Astfel, Molly Clean poate oferi performanță ridicată fără să fie nevoie de o doză mare.
Compatibilitate cu pielea sensibilă
Unul dintre argumentele esențiale: Molly Clean este formulat astfel încât să fie blând cu pielea, fără iritații, ideal pentru cei care au sensibilități, eczeme sau piele reactivă. Acest lucru se obține prin:
- Fără alergeni agresivi
- pH controlat (neutru sau ușor alcalin)
- Componente emoliente sau protectoare
- Posibil teste dermatologice / certificate (dacă sunt disponibile)
Este un element de diferențiere puternic, mai ales într-o lume în care mulți oameni sunt mai atenți la ingredientele produselor de îngrijire.
Eficiență în spălare – indiferent de durata ciclului
Unele detergente performează bine doar pe cicluri lungi (ex: 60–90 de minute), dar slab pe programe rapide (30 min). Molly Clean este optimizat să activeze rapid, astfel încât să ofere rezultate excelente chiar și pe programe scurte — lucru foarte util în gospodăriile moderne unde economia de timp contează.
Protecție anticalcar & reglare pH
Apa dură conține minerale care pot inhiba eficiența detergentului și favoriza acumularea de depuneri pe țesături și reziduuri în mașina de spălat. Molly Clean integrează agenți anticalcar care:
- Protejează țesăturile
- Previn depunerile pe țesături și pe tamburul mașinii
- Mențin pH-ul optim al apei de spălare, astfel încât detergentul să opereze în condiții ideale
Aceste calități prelungesc viața hainelor și a mașinii de spălat.
Versatil: pentru rufe albe și colorate
Un avantaj major: nu trebuie să ai două produse separate (pentru rufe albe, pentru colorate). Molly Clean este formulat astfel încât să trateze pete dificile, dar fără să afecteze culorile. Astfel consumatorul economisește spațiu, timp și bani.
Transport Gratuit – cum se simte avantajul pentru client
Transportul gratuit este un prim impuls psihologic important: dacă clientul nu trebuie să plătească adițional pentru livrare, pragul de cumpărare scade. Totuși, trebuie comunicat transparent:
- Pragul minim pentru transport gratuit (dacă e cazul)
- Zone acoperite
- Timp estimat de livrare
- Cumpărături fulger (dacă transportul acoperă și comenzile mici)
Acest avantaj trebuie promovat ca parte din experiența de cumpărare — nu doar ca un bonus ocazional.
De ce să alegi Molly Clean în locul altor branduri?
- Cost real pe spălare transparent – 0,60 lei / spălare
- Performanță înaltă – elimină pete, neutralizează mirosuri
- Compatibil cu pielea sensibilă – diferențiator când competitorii nu oferă informații clare
- Densitate & economie – mic consum la fiecare ciclu
- Protecție anticalcar & pH optim
- Livrare gratuită & satisfacție client
- Brand românesc, poveste autentică – clientul susține un proiect local
Exclusiv
Vrei să te simți odihnit la volan pe drumuri lungi? Ai nevoie de o pernă auto pentru tetieră
Majoritatea șoferilor profesioniști au multe drumuri de făcut, fie profesional, fie personal. De cele mai multe ori se plâng de dureri de cap sau de spate din cauza condusului ore în șir. Astfel, nici măcar tetiera mașinii nu reușește să amortizeze șocurile, mai ales pe drumurile denivelate.
Pentru un plus de relaxare și destindere, o pernă suplimentară este soluția. Ea se poate atașa pe tetiera mașinii, indiferent de marca acesteia. Un accesoriu ergonomic poate face diferența.
Ce este acest accesoriu, detalii suplimentare aici
Chiar dacă mașinile sunt prevăzute cu scaune și tetiere, nu înseamnă că acestea aduc și relaxare. Coloana verticală și în mod special zona gâtului sunt încordate în timpul condusului. Multe persoane acuză dureri și amorțiri temporare, ba chiar oboseală accentuată.
Tetiera scaunului nu poate fi reglată și acest lucru duce la disconfort pe termen lung. O soluție utilă este și achiziția unei perne speciale, detalii suplimentare aici. O pernă auto pentru tetieră este un produs ergonomic, cu multiple calități. Ea este proiectată special pentru a susține gâtul într-o poziție confortabilă.
În felul acesta nu va mai exista acea amorțeală specifică, nici măcar după multe ore de condus. Pentru cei sau cele care adoră să conducă nici că poate exista un cadou mai potrivit. Se poate achiziționa rapid de la Air Power, fie o bucată single, fie seturi, atât pentru șofer cât și pentru pasageri. Avantajul major este starea de bine pentru toată lumea.
Ce caracteristici prezintă aceste pernuțe pentru tetieră?
O veste bună pentru toți cei care conduc: relaxarea vine sub forma unei perne. Nu e o pernă obișnuită, ci una care se adaptează la orice tip de tetieră. În plus, se montează ușor iar efectele apar imediat.
Se adaptează perfect formei corpului, datorită materialului flexibil. Menține o poziție corectă a capului, dar și în zona gâtului, mai predispusă la încordare. Prin urmare, datorită poziției corecte, și coloana vertebrală va urma aceeași cale. Tensiunea musculară, specifică orelor lungi de condus nu va mai fi resimțită.
Pe de altă parte, materialul din care este confecționată perna va permite aerului să circule. Nu se va încălzi insuportabil, precum tetiera simplă. Confortul termic este asigurat, indiferent de anotimp. Nu în ultimul rând, perna va absorbi mișcările bruște ale mașinii, mai ales pe drumurile denivelate.
Mai multe variante de perne care previn instalarea oboselii
Siguranța rutieră în trafic este de dorit, iar un accesoriu precum perna previne accidente nedorite. Datorită formei ergonomice se adaptează rapid și se pot comanda chiar și perne cu logoul mașinii.
Există mai multe variante, toate adaptate la orice tip de buget. De exemplu, se pot cumpăra perne de tip spătar pentru tetiere, dar și tetiere auto din spumă cu memorie. Suporturi ergonomice pentru tetiere auto sau perne pentru diverse modele de mașini, se găsesc aici. Unele modele sunt compatibile și pentru scaunele de birou, pentru cei care lucrează în această zonă.
Se pot întreține simplu prin ștergerea periodică cu o lavetă umedă.
Sursa foto: perneauxiliare.ro
Contact: office.perneauxiliare.ro@gmail.com
Cultură
The Grand Ball of Princes and Princesses Monte-Carlo: O noapte cu strălucire la Iași
O experiență unică în viață, adusă de unul dintre cele mai importante evenimente din Monaco, care va avea loc în Palatul Culturii – Iași.

Se desfășoară încet, sub șoaptele aurite ale istoriei și ecourile măreției regale, o noapte de splendoare unică care va avea loc în inima României. Pe 6 septembrie 2025, Balul Grandios al Prinților și Prințeselor de la Monte-Carlo va umple sălile Palatului Culturii din Iași, aducând cu el eleganța atemporală a celor mai ilustre tradiții monegasce.
De secole, Monte-Carlo este sinonim cu grația, noblețea și arta celebrării — o lume în care prinții și prințesele, împodobiți cu mătase și diamante, dansează pe podele de marmură sub lumina a mii de candelabre. Acum, această moștenire a rafinamentului părăsește Coasta de Azur și aduce cu ea spiritul Balului Grandios, un spectacol care depășește granițele și transformă visele în realitate.
–
O noapte de opulență și farmec
Când ușile Palatului Culturii se vor deschide, oaspeții vor păși într-o lume unde fantezia devine realitate. Balul Grandios va aduce în fața invitaților un spectacol de simfonii orchestrale, valsuri care plutesc prin aer ca niște ecouri ale trecutului, și cine cu lumânări demne de regalitate.
Nobili din toată Europa și nu numai se vor reuni, uniți sub semnul grației, moștenirii și eleganței. Fiecare detaliu va purta semnătura stilului Monte Carlo: strălucirea cupelor de șampanie, foșnetul mătăsii pe podelele poleite, și mirosul florilor de sezon, toate într-o atmosferă regală.
Va fi o celebrare nu doar a frumuseții și rafinamentului, ci și a legăturii dintre trecut și prezent, între aristocrația românească și farmecul etern al Monaco-ului.
–
Iași: Oraș al culturii și patrimoniului regal
Nu există loc mai potrivit pentru acest eveniment grandios decât Iașiul, un oraș a cărui esență este pătrunsă de eleganță aristocratică și prestigiu cultural. Cunoscut drept Capitala Culturală a Europei și Oraș Regal, Iașiul a fost de multă vreme un simbol al intelectului, rafinamentului și strălucirii artistice.
Străzile sale spun povești cu poeți și regi, iar palatele și monumentele sale aduc un omagiu trecutului nobil. În centrul acestei sărbători se află Palatul Culturii, o bijuterie arhitecturală neo-gotică, considerată una dintre cele mai impunătoare clădiri din țară.
Construit între 1906 și 1925, palatul a fost ridicat pe ruinele fostei Curți Domnești a Moldovei. Acum, în aceste săli încărcate de istorie, Balul va prinde viață — un spectacol de coroane strălucitoare, rochii ample și amintiri ale unui timp regal care nu va fi uitat.
–
O moștenire a eleganței care continuă
Balul Grandios al Prinților și Prințeselor din Monte-Carlo este o celebrare a tradiției și nobleței, o călătorie prin istorie și o reafirmare a valorilor regale.
Acum, pentru prima dată, Iașiul devine scena acestui spectacol unic, aducând magia Monaco-ului în inima României. În noaptea de 6 septembrie, sub candelabrele de cristal ale Palatului Culturii, trecutul și prezentul vor dansa împreună, iar strălucirea Monte-Carlo-ului va găsi un nou cămin în orașul regal al României.
Pentru cei care visează în aur și dansuri nobile, acesta nu este doar un eveniment. Este istorie în devenire.
Get in touch
NOBLE MONTE-CARLO
8 Rue des Oliviers, Monte-Carlo
98000 – Principality of Monaco
Phone number: +377607934575 (Monaco)
Email: grandbal@noblemontecarlo.mc
-
Uncategorizedacum o săptămânăServicii de Web Design: De ce Conteaza Mai Mult ca Oricand Imaginea Online
-
Uncategorizedacum o săptămânăGrupul SGS își consolidează oferta de servicii de Încredere Digitală prin lansarea unui cadru global structurat
-
Uncategorizedacum 4 zileELKO Romania alături de Aginode au prezentat cele mai noi inovații în cablare pe cupru și fibră optică
-
Uncategorizedacum 4 zileIzolarea fonică oferită de ferestrele PVC – Un somn liniștit
-
Afaceriacum 4 zileCe sunt riflajele decorative din PVC și de ce au devenit atât de populare
-
Uncategorizedacum 4 zileGrupul SGS își extinde portofoliul global prin noi achiziții strategice
-
Uncategorizedacum 4 zileAxis Communications și partenerii săi de tehnologie prezintă soluții inovatoare la Smart City Expo World Congress 2025 din Barcelona
-
Uncategorizedacum 2 zileOptimizarea spațiilor profesionale și comerciale prin cablurile HDMI Active Optical (AOC) de la ATEN

