Connect with us

Exclusiv

Site-ul ziarului Incisiv de Prahova a fost din nou atacat cybernetic

Publicat

pe

Dosarele facute pe interceptari dispuse in baza art. 3 lit. f) din Legea 51/1991 pentru amenintari impotriva “altor asemenea interese ale tarii” sunt nule.

CCR: “Dispozitiile criticate nu instituie reguli clare pentru a oferi cetatenilor o indicatie adecvata cu privire la circumstantele si conditiile in care organele cu atributii in domeniul securitatii nationale sunt imputernicite sa recurga la masura supravegherii tehnice” (Decizia)

Dosarele facute in baza interceptarilor dispuse pentru amenintari impotriva “altor asemenea interese ale tarii” sunt nule. Asta intrucat masurile de supraveghere puse in practica de Serviciul Roman de Informatii in baza mandatelor de siguranta nationala (MSN) emise pentru existenta unor actiuni care pot aduce atingere “altor asemenea interese ale tarii” sunt ilegale. CCR a facut publica miercuri, 6 martie 2019, motivarea Deciziei 802 din 6 decembrie 2018, prin care s-a constatat neconstitutionalitatea sintagmei „ori altor asemenea interese ale tarii”, cuprinsa in dispozitiile art.3 lit.f) din Legea nr.51/1991 privind securitatea nationala a Romaniei, conform celor de la Lumea Justitiei.

Inainte de a prezenta motivarea CCR, iata ce prevede art. 3 lit.f) din Legea nr.51/1991:

„Constituie amenintari la adresa securitatii nationale a Romaniei urmatoarele: […] f) subminarea, sabotajul sau orice alte actiuni care au ca scop inlaturarea prin forta a institutiilor democratice ale statului ori care aduc atingere grava drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor romani sau pot aduce atingere capacitatii de aparare ori altor asemenea interese ale tarii, precum si actele de distrugere, degradare ori aducere in stare de neintrebuintare a structurilor necesare bunei desfasurari a vietii social-economice sau apararii nationale”.

Ei bine, Curtea Constitutionala a decis ca sintagma “altor asemenea interese ale tarii” este una extrem de larga, ce permite introducerea sau eliminarea, in si din aceasta categorie, a unor elemente considerate de catre autoritati ca fiind unele ce tin de interesele tarii. Iar asta fara ca destinatarul legii, persoana supusa masurilor de supraveghere, sa poata cunoaste limitele de aplicare a dispozitiei, si fara sa isi poata corecta conduita. “Asadar, Curtea constata ca dispozitiile criticate nu instituie reguli clare pentru a oferi cetatenilor o indicatie adecvata cu privire la circumstantele si conditiile in care organele cu atributii in domeniul securitatii nationale sunt imputernicite sa recurga la masura supravegherii tehnice”, arata CCR. Or, Curtea subliniaza ca, avand in vedere caracterul intruziv al activitatilor specifice culegerii de informatii care presupun restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati fundamentale ale omului, este obligatoriu ca aceste actiuni sa fie realizate intr-un cadru normativ clar, precis si previzibil, atat pentru persoana supusa acestei masuri, cat si pentru organele de urmarire penala si pentru instantele de judecata. In caz contrar, exista riscul incalcarii in mod abuziv a drepturilor fundamentale ale omului privind viata intima, familiala si privata si secretul corespondentei.

Trebuie spus ca practica interceptarilor realizate in baza unor mandate de siguranta nationala emise pentru amenintari impotriva „altor asemenea interese ale tarii” a fost utilizata la scara larga atat in dosare cu infractiuni economice, cat si in dosare de coruptie (desi coruptia nu se incadreaza conform CCR printre amenintarile la siguranta nationala), mai ales in anii de glorie ai „Binomului SRI-DNA” condus de Florian Coldea (foto stanga) si Laura Kovesi (foto dreapta).

Decizia CCR a fost luata la sesizarea Curtii de Apel Brasov, in urma unei exceptii ridicate de avocatul Flavius Radu din Baroul Bucuresti (click aici pentru a citi mai multe detalii despre exceptia avocatului Flavius Radu).

Iata fragmente din Decizia CCR pe care o atasam integral la finalul articolului:

“71. (vi) In ceea ce priveste sintagma ‘altor asemenea interese ale tarii’, Curtea observa ca, in jurisprudenta sa (a se vedea Decizia nr.91 din 28 februarie 2018, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.348 din 20 aprilie 2018, paragrafele nr.46-53, si Decizia nr.451 din 28 iunie 2018, publicata in 28 Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.646 din 25 iulie 2018, paragrafele 72 – 83), a constatat ca notiunii de ‘securitate nationala’ nu i se poate atribui o definitie, aceasta fiind un concept plurivalent, cu implicatii in varii domenii. Curtea a constatat ca exista concepte pentru care oferirea unei definitii abstracte, atotcuprinzatoare, este un deziderat imposibil de realizat. Aceasta deoarece, in functie de materia in legatura cu care conceptul este analizat, elementele luate in considerare vor fi diferite (Decizia nr.551 din 13 iulie 2017, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.977 din 8 decembrie 2017, paragraful 28). In acest context, Curtea observa ca notiunea de ‘interes al tarii’ nu beneficiaza de o definitie la nivel legislativ sau constitutional. Curtea constata ca, in jurisprudenta sa, a apreciat, de exemplu, ca dezideratul de aderare a Romaniei la structurile euroatlantice este legitimat de interesul tarii (a se vedea Decizia 148 din 16 aprilie 2003, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.317 din 12 mai 2003).

  1. Pe de alta parte, Curtea observa ca, la nivel constitutional, legiuitorul constituant a utilizat termenul de ‘interes national’, Legea fundamentala facand referire la acest concept dupa cum urmeaza: art.87 alin.(1) dispune ca ‘Presedintele Romaniei poate lua parte la sedintele Guvernului in care se dezbat probleme de interes national privind politica externa, apararea tarii, asigurarea ordinii publice si, la cererea primului-ministru, in alte situatii’, art.90 dispune ca ‘Presedintele Romaniei, dupa consultarea Parlamentului, poate cere poporului sa-si exprime, prin referendum, vointa cu privire la probleme de interes national’, art.135 alin.(2) lit.b) si d) prevede ca statul trebuie sa asigure protejarea intereselor nationale in activitatea economica, financiara si valutara, precum si exploatarea resurselor naturale, in concordanta cu interesul national, art.136 alin.(3) se refera la ‘apele cu potential energetic valorificabil, de interes national’. Avand in vedere aceste aspecte, Curtea constata ca cele doua notiuni – ‘interes al tarii’ si ‘interes national’ – sunt echivalente, din punct de vedere semantic si au aceeasi sfera de cuprindere. Curtea constata ca ‘interesul tarii’/’interesul national’ reprezinta el insusi un concept plurivalent, care nu comporta o definitie abstracta, ci se determina prin circumstantierea elementelor ce il compun.
  2. In acest context, Curtea constata ca, in ceea ce priveste materia activitatilor specifice culegerii de informatii care presupun restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati fundamentale ale omului, legiuitorul trebuie sa reglementeze cu atentie sfera elementelor a caror afectare determina existenta unei amenintari la adresa securitatii nationale. Acestea, in conditiile imposibilitatii definirii obiective, trebuie sa poata fi cel putin determinabile prin stabilirea concreta a elementelor componente. Pe de alta parte, Curtea constata ca notiunea de ‘securitate nationala’ este indisolubil legata de elementele prevazute de art.3 din Legea nr.51/1991, sfera de cuprindere a acestei notiuni fiind determinata si de acestea. Or, in ceea ce priveste dispozitia de lege criticata, Curtea constata ca legiuitorul a ales sa utilizeze o notiune – ‘interese ale tarii’ – a carei sfera de cuprindere necesita ea insasi identificarea elementelor ce o compun. Cu alte cuvinte, legiuitorul a ales sa determine limitele unei notiuni generice prin utilizarea unei alte notiuni care este caracterizata, de asemenea, prin generalitate.
  3. In continuare, Curtea constata ca, in cadrul sintagmei criticate, legiuitorul utilizeaza adjectivul ‘asemenea’, care are semnificatia de ‘asemanator; care seamana cu cineva sau cu ceva’. Astfel, Curtea apreciaza ca, din modul de redactare, rezulta ca sintagma criticata trebuie analizata si in corelatie cu sintagma ‘capacitatii de aparare’.
  4. Curtea constata ca notiunea de ‘capacitate de aparare a tarii’ are o sfera de cuprindere care inglobeaza elementele necesare definirii si determinarii ei. Cu alte cuvinte, activitatile prevazute de art.3 lit.f) din Legea nr.51/1991 care pot aduce atingere capacitatii de aparare presupun in mod necesar posibilitatea producerii unui efect negativ cel putin asupra unui element dintre cele care concura 30 la definirea si determinarea ‘capacitatii de aparare’. Or, acest fapt presupune ca toate elementele care tin de capacitatea de aparare sunt in sfera de cuprindere a acestei notiuni, neputandu-se pozitiona in cadrul ‘altor interese ale tarii’.
  5. Asa fiind, Curtea apreciaza ca folosirea adjectivului ‘asemenea’ este utilizata de legiuitor pentru a sublinia, eventual, o alta caracteristica a ‘intereselor tarii’. Curtea apreciaza ca acest lucru presupune ca exista deja o clasificare a ‘intereselor tarii’, ‘institutiile democratice ale statului’ si ‘capacitate de aparare’ apartinand aceleiasi categorii, astfel ca folosirea sintagmei ‘altor asemenea interese ale tarii’ ar determina aplicarea celorlalte elemente continute de aceasta categorie. Or, o astfel de clasificare nu exista la nivel legislativ, pentru a putea fi aplicata in coroborare cu dispozitiile de lege criticate. Totodata, Curtea apreciaza ca determinarea continutului unei astfel de categorii nu poate fi realizata nici prin coroborarea anumitor dispozitii legislative. Astfel, continutul si limitele sintagmei ‘altor asemenea interese ale tarii’ raman la libera apreciere a organului abilitat sa aplice legea, in/din aceasta categorie putand fi, astfel, introduse sau excluse elemente, care desi se circumscriu ‘intereselor tarii’ nu pot fi cunoscute de destinatarul normei.
  6. Pe de alta parte, Curtea retine ca analiza existentei amenintarilor la adresa securitatii nationale a Romaniei, in cazul dispozitiei de lege criticate, trebuie sa se realizeze prin corelarea formei/modalitatii de manifestare a activitatilor prevazute de art.3 lit.f) din Legea nr.51/1991 cu scopul urmarit/valoarea lezata prin acea activitate.
  7. Astfel, forma/modalitatea de manifestare a activitatilor prevazute de art.3 lit.f) din Legea nr.51/1991 ramane fara semnificatie, din perspectiva existentei unei amenintari la adresa securitatii nationale, daca nu este realizata cu scopul de a inlatura prin forta institutiile democratice ale statului sau daca nu poate aduce atingere capacitatii de aparare a tarii. Acest lucru nu semnifica insa ca faptele respective nu pot intra sub incidenta raspunderii penale sau a altor forme de raspundere.
  8. In acest context, Curtea reitereaza cele retinute in Decizia nr.91 din 28 februarie 2018, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.348 din 20 aprilie 2018. Cu acel prilej, instanta de contencios constitutional a constatat ca modul de reglementare a sintagmei ‘aduc atingere grava drepturilor si libertatilor fundamentale ale cetatenilor romani’, cuprinsa in dispozitiile art.3 lit.f) din Legea nr.51/1991, determina o sfera larga de aplicare a acesteia, ceea ce contravine art.1 alin.(5) care consacra principiul legalitatii, art.26 referitor la viata privata si art.53 care reglementeaza conditiile restrangerii exercitiului unor drepturi sau al unor libertati. Curtea a retinut ca, din analiza dispozitiilor art.3 din Legea nr.51/1991, amenintarile la adresa securitatii nationale sunt privite fie din perspectiva faptelor concrete savarsite de catre o persoana, fie din perspectiva subiectului care poate suferi o vatamare/atingere ca urmare a unei fapte. Astfel, se poate afirma ca amenintarile la adresa securitatii nationale se obiectivizeaza, pe de-o parte, in acele actiuni/fapte care, indiferent de faptuitor, prin efectul lor sunt prezumate absolut a avea un impact direct asupra societatii, in ansamblu, si, pe de alta parte, in acele actiuni/fapte care prin efectul lor au un impact direct asupra anumitor persoane determinate si un impact mediat asupra societatii, in ansamblu. Curtea a retinut ca, in esenta, amenintarile la adresa securitatii nationale mentionate in art.3 din Legea nr.51/1991 pot fi circumscrise fie din perspectiva faptelor concrete savarsite de catre o persoana, fie din perspectiva subiectului care poate suferi o vatamare/atingere ca urmare a unei fapte.
  9. Or, Curtea constata ca sfera de cuprindere a sintagmei ‘altor asemenea interese ale tarii’ ramane la libera apreciere a organului abilitat sa aplice legea, fara a putea fi circumstantiata de destinatarul normei. Astfel, prin corelarea intre forma/modalitatea de manifestare a activitatilor prevazute de art.3 lit.f) din Legea 32 nr.51/1991 cu scopul urmarit/valoarea lezata prin acea activitate, in acest caz posibilitatea aducerii atingerii ‘altor interese ale tarii’, nu se mai poate determina limita de aplicare a dispozitiei de lege criticate. Caracterul deschis al sintagmei criticate determina posibilitatea introducerii sau excluderii de elemente in/din aceasta categorie, actiune care se rasfrange si asupra limitelor de aplicare a dispozitiei de lege criticate. In acest mod, limitele de aplicare a dispozitiei de lege criticate nu mai pot fi cunoscute de destinatarii normei, care, astfel, nu-si pot corecta conduita si nu pot fi capabili sa prevada, intr-o masura rezonabila, consecintele care pot aparea dintr-un act determinat.
  10. Asadar, Curtea constata ca dispozitiile criticate nu instituie reguli clare pentru a oferi cetatenilor o indicatie adecvata cu privire la circumstantele si conditiile in care organele cu atributii in domeniul securitatii nationale sunt imputernicite sa recurga la masura supravegherii tehnice.
  11. Avand in vedere aceste aspecte si caracterul intruziv al activitatilor specifice culegerii de informatii care presupun restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati fundamentale ale omului, Curtea constata ca este obligatoriu ca acestea sa se realizeze intr-un cadru normativ clar, precis si previzibil, atat pentru persoana supusa acestei masuri, cat si pentru organele de urmarire penala si pentru instantele de judecata. In caz contrar, s-ar ajunge la posibilitatea incalcarii intr-un mod aleatoriu/abuziv a drepturilor fundamentale, esentiale intr-un stat de drept, privind viata intima, familiala si privata si secretul corespondentei. Este indeobste admis ca drepturile prevazute la art.26 si art.28 din Constitutie nu sunt absolute, insa limitarea lor trebuie sa se faca cu respectarea dispozitiilor art.1 alin.(5) din Legea fundamentala, iar gradul de precizie a termenilor si notiunilor folosite trebuie sa fie unul ridicat, data fiind natura masurilor intruzive reglementate (a se vedea, in acelasi sens, Decizia nr. 51 din 16 februarie 2016, precitata, par.48). 33
  12. Pentru toate aceste argumente, Curtea constata ca sintagma ‘ori altor asemenea interese ale tarii’, cuprinsa in dispozitiile art.3 lit.f) din Legea nr.51/1991 privind securitatea nationala a Romaniei, incalca prevederile constitutionale cuprinse in art.1 alin.(5) care consacra principiul legalitatii, art.26 referitor la viata privata si art.53 care reglementeaza conditiile restrangerii exercitiului unor drepturi sau al unor libertati”. (Irinel I.).

N.R – Reamintim cititorilor ca, incepand cu anul 2015, directorul general al ziarului nostru, a devoalat ilegalitatea acestor mandate atat in declaratii de presa cat si in emisiunile tv de la B1 si Nasul Tv.

 

Exclusiv

Molly Clean – Detergent Profesional Concentrat: 200 de Spălări la 0,60 lei / spălare + Transport Gratuit

Publicat

pe

De

Pe piața detergentelor, apar zilnic noi promisiuni, formule și mesaje care promit haine impecabile, parfum persistent sau protecție pentru pielea sensibilă. Totuși, puține se pot lăuda cu 200 de spălări la doar 0,60 lei/spălare, livrare gratuită, compatibilitate dermatologică și densitate ridicată. Molly Clean este unul dintre acele puține branduri care își susțin aceste afirmații. În acest articol, îți voi prezenta detalii tehnice, argumente convingătoare și motive concrete pentru care merită să-l alegi.


Ce înseamnă 200 de spălări la 0,60 lei/spălare?

Când spui „200 spălări”, nu e doar un slogan – este rezultatul unei formule extrem de concentrate, în care substanța activă este maximizată și adaosurile (apă, aditivi neesențiali) sunt reduse. Astfel, cantitatea necesară per spălare este mică, ceea ce permite obținerea acestui număr mare de cicluri de spălat.

Dacă prețul unui bidon (să zicem 120 lei) este împărțit la 200, rezultă 0,60 lei/spălare. Acest calcul ajută consumatorul să înțeleagă costul real al detergentului, comparativ cu produse ieftine dar diluate.


Densitate & concentrație – de ce contează?

Un detergent “dens” înseamnă că are o proporție ridicată de ingrediente active și mai puțini excipienți. Avantajele:

  • Eficiență sporită – mai mult impact cu o cantitate mică
  • Ambalaje mai mici (mai puțină apă) – mai ecologic
  • Transport mai ieftin pe volum
  • Mai puțină murdărire de ambalaj rezidual

Astfel, Molly Clean poate oferi performanță ridicată fără să fie nevoie de o doză mare.


Compatibilitate cu pielea sensibilă

Unul dintre argumentele esențiale: Molly Clean este formulat astfel încât să fie blând cu pielea, fără iritații, ideal pentru cei care au sensibilități, eczeme sau piele reactivă. Acest lucru se obține prin:

  • Fără alergeni agresivi
  • pH controlat (neutru sau ușor alcalin)
  • Componente emoliente sau protectoare
  • Posibil teste dermatologice / certificate (dacă sunt disponibile)

Este un element de diferențiere puternic, mai ales într-o lume în care mulți oameni sunt mai atenți la ingredientele produselor de îngrijire.


Eficiență în spălare – indiferent de durata ciclului

Unele detergente performează bine doar pe cicluri lungi (ex: 60–90 de minute), dar slab pe programe rapide (30 min). Molly Clean este optimizat să activeze rapid, astfel încât să ofere rezultate excelente chiar și pe programe scurte — lucru foarte util în gospodăriile moderne unde economia de timp contează.


Protecție anticalcar & reglare pH

Apa dură conține minerale care pot inhiba eficiența detergentului și favoriza acumularea de depuneri pe țesături și reziduuri în mașina de spălat. Molly Clean integrează agenți anticalcar care:

  • Protejează țesăturile
  • Previn depunerile pe țesături și pe tamburul mașinii
  • Mențin pH-ul optim al apei de spălare, astfel încât detergentul să opereze în condiții ideale

Aceste calități prelungesc viața hainelor și a mașinii de spălat.


Versatil: pentru rufe albe și colorate

Un avantaj major: nu trebuie să ai două produse separate (pentru rufe albe, pentru colorate). Molly Clean este formulat astfel încât să trateze pete dificile, dar fără să afecteze culorile. Astfel consumatorul economisește spațiu, timp și bani.


Transport Gratuit – cum se simte avantajul pentru client

Transportul gratuit este un prim impuls psihologic important: dacă clientul nu trebuie să plătească adițional pentru livrare, pragul de cumpărare scade. Totuși, trebuie comunicat transparent:

  • Pragul minim pentru transport gratuit (dacă e cazul)
  • Zone acoperite
  • Timp estimat de livrare
  • Cumpărături fulger (dacă transportul acoperă și comenzile mici)

Acest avantaj trebuie promovat ca parte din experiența de cumpărare — nu doar ca un bonus ocazional.


De ce să alegi Molly Clean în locul altor branduri?

  1. Cost real pe spălare transparent – 0,60 lei / spălare
  2. Performanță înaltă – elimină pete, neutralizează mirosuri
  3. Compatibil cu pielea sensibilă – diferențiator când competitorii nu oferă informații clare
  4. Densitate & economie – mic consum la fiecare ciclu
  5. Protecție anticalcar & pH optim
  6. Livrare gratuită & satisfacție client
  7. Brand românesc, poveste autentică – clientul susține un proiect local
Citeste in continuare

Exclusiv

Vrei să te simți odihnit la volan pe drumuri lungi? Ai nevoie de o pernă auto pentru tetieră

Publicat

pe

De

Majoritatea șoferilor profesioniști au multe drumuri de făcut, fie profesional, fie personal. De cele mai multe ori se plâng de dureri de cap sau de spate din cauza condusului ore în șir. Astfel, nici măcar tetiera mașinii nu reușește să amortizeze șocurile, mai ales pe drumurile denivelate.

Pentru un plus de relaxare și destindere, o pernă suplimentară este soluția. Ea se poate atașa pe tetiera mașinii, indiferent de marca acesteia. Un accesoriu ergonomic poate face diferența.

Ce este acest accesoriu, detalii suplimentare aici

Chiar dacă mașinile sunt prevăzute cu scaune și tetiere, nu înseamnă că acestea aduc și relaxare. Coloana verticală și în mod special zona gâtului sunt încordate în timpul condusului. Multe persoane acuză dureri și amorțiri temporare, ba chiar oboseală accentuată.

Tetiera scaunului nu poate fi reglată și acest lucru duce la disconfort pe termen lung. O soluție utilă este și achiziția unei perne speciale, detalii suplimentare aici. O pernă auto pentru tetieră este un produs ergonomic, cu multiple calități. Ea este proiectată special pentru a susține gâtul într-o poziție confortabilă.

În felul acesta nu va mai exista acea amorțeală specifică, nici măcar după multe ore de condus. Pentru cei sau cele care adoră să conducă nici că poate exista un cadou mai potrivit. Se poate achiziționa rapid de la Air Power, fie o bucată single, fie seturi, atât pentru șofer cât și pentru pasageri. Avantajul major este starea de bine pentru toată lumea.

Ce caracteristici prezintă aceste pernuțe pentru tetieră?

O veste bună pentru toți cei care conduc: relaxarea vine sub forma unei perne. Nu e o pernă obișnuită, ci una care se adaptează la orice tip de tetieră. În plus, se montează ușor iar efectele apar imediat.

Se adaptează perfect formei corpului, datorită materialului flexibil. Menține o poziție corectă a capului, dar și în zona gâtului, mai predispusă la încordare. Prin urmare, datorită poziției corecte, și coloana vertebrală va urma aceeași cale. Tensiunea musculară, specifică orelor lungi de condus nu va mai fi resimțită.

Pe de altă parte, materialul din care este confecționată perna va permite aerului să circule. Nu se va încălzi insuportabil, precum tetiera simplă. Confortul termic este asigurat, indiferent de anotimp. Nu în ultimul rând, perna va absorbi mișcările bruște ale mașinii, mai ales pe drumurile denivelate.

Mai multe variante de perne care previn instalarea oboselii

Siguranța rutieră în trafic este de dorit, iar un accesoriu precum perna previne accidente nedorite. Datorită formei ergonomice se adaptează rapid și se pot comanda chiar și perne cu logoul mașinii.

Există mai multe variante, toate adaptate la orice tip de buget. De exemplu, se pot cumpăra perne de tip spătar pentru tetiere, dar și tetiere auto din spumă cu memorie. Suporturi ergonomice pentru tetiere auto sau perne pentru diverse modele de mașini, se găsesc aici. Unele modele sunt compatibile și pentru scaunele de birou, pentru cei care lucrează în această zonă.

Se pot întreține simplu prin ștergerea periodică cu o lavetă umedă.

Sursa foto: perneauxiliare.ro

Contact: office.perneauxiliare.ro@gmail.com

Citeste in continuare

Cultură

The Grand Ball of Princes and Princesses Monte-Carlo: O noapte cu strălucire la Iași

Publicat

pe

O experiență unică în viață, adusă de unul dintre cele mai importante evenimente din Monaco, care va avea loc în Palatul Culturii – Iași.

Se desfășoară încet, sub șoaptele aurite ale istoriei și ecourile măreției regale, o noapte de splendoare unică care va avea loc în inima României. Pe 6 septembrie 2025, Balul Grandios al Prinților și Prințeselor de la Monte-Carlo va umple sălile Palatului Culturii din Iași, aducând cu el eleganța atemporală a celor mai ilustre tradiții monegasce.

De secole, Monte-Carlo este sinonim cu grația, noblețea și arta celebrării — o lume în care prinții și prințesele, împodobiți cu mătase și diamante, dansează pe podele de marmură sub lumina a mii de candelabre. Acum, această moștenire a rafinamentului părăsește Coasta de Azur și aduce cu ea spiritul Balului Grandios, un spectacol care depășește granițele și transformă visele în realitate.

O noapte de opulență și farmec

Când ușile Palatului Culturii se vor deschide, oaspeții vor păși într-o lume unde fantezia devine realitate. Balul Grandios va aduce în fața invitaților un spectacol de simfonii orchestrale, valsuri care plutesc prin aer ca niște ecouri ale trecutului, și cine cu lumânări demne de regalitate.

Nobili din toată Europa și nu numai se vor reuni, uniți sub semnul grației, moștenirii și eleganței. Fiecare detaliu va purta semnătura stilului Monte Carlo: strălucirea cupelor de șampanie, foșnetul mătăsii pe podelele poleite, și mirosul florilor de sezon, toate într-o atmosferă regală.

Va fi o celebrare nu doar a frumuseții și rafinamentului, ci și a legăturii dintre trecut și prezent, între aristocrația românească și farmecul etern al Monaco-ului.

Iași: Oraș al culturii și patrimoniului regal

Nu există loc mai potrivit pentru acest eveniment grandios decât Iașiul, un oraș a cărui esență este pătrunsă de eleganță aristocratică și prestigiu cultural. Cunoscut drept Capitala Culturală a Europei și Oraș Regal, Iașiul a fost de multă vreme un simbol al intelectului, rafinamentului și strălucirii artistice.

Străzile sale spun povești cu poeți și regi, iar palatele și monumentele sale aduc un omagiu trecutului nobil. În centrul acestei sărbători se află Palatul Culturii, o bijuterie arhitecturală neo-gotică, considerată una dintre cele mai impunătoare clădiri din țară.

Construit între 1906 și 1925, palatul a fost ridicat pe ruinele fostei Curți Domnești a Moldovei. Acum, în aceste săli încărcate de istorie, Balul va prinde viață — un spectacol de coroane strălucitoare, rochii ample și amintiri ale unui timp regal care nu va fi uitat.

O moștenire a eleganței care continuă

Balul Grandios al Prinților și Prințeselor din Monte-Carlo este o celebrare a tradiției și nobleței, o călătorie prin istorie și o reafirmare a valorilor regale.

Acum, pentru prima dată, Iașiul devine scena acestui spectacol unic, aducând magia Monaco-ului în inima României. În noaptea de 6 septembrie, sub candelabrele de cristal ale Palatului Culturii, trecutul și prezentul vor dansa împreună, iar strălucirea Monte-Carlo-ului va găsi un nou cămin în orașul regal al României.

Pentru cei care visează în aur și dansuri nobile, acesta nu este doar un eveniment. Este istorie în devenire.

Get in touch
NOBLE MONTE-CARLO
8 Rue des Oliviers, Monte-Carlo
98000 – Principality of Monaco
Phone number: +377607934575 (Monaco)
Email: grandbal@noblemontecarlo.mc

Citeste in continuare

Parteneri

Ultimile stiri locale

Uncategorized2 ore inainte

Presa digitală românească în 2025: un ecosistem în expansiune, construit pe diversitate, viteză și credibilitate

Transformarea digitală din ultimul deceniu a schimbat fundamental modul în care românii consumă informație. Dacă în trecut televiziunea și ziarele...

Afaceri3 zile inainte

Bogdan Dumitrache, fondatorul CITY PROTECT, susține un discurs la Roma în fața a 40 de antreprenori europeni în cadrul galei Business Elite Awards „40 under 40 Europe”

Pe 26 noiembrie 2025, la Roma, Bogdan Dumitrache – fondatorul și CEO-ul CITY PROTECT GROUP – va urca pe scenă...

Uncategorized3 zile inainte

ELKO Group devine distribuitor autorizat Dreame în România

ELKO Group, unul dintre principalii distribuitori de produse IT și electronice de larg consum din Europa, anunță parteneriatul său cu Dreame...

Cultură3 zile inainte

Soluții și tratament pentru sindrom canal carpian

Ah, sindromul tunelului carpian! Un sindrom micuț, dar tulburător, care se invită în viața de zi cu zi, pentru a...

Uncategorized5 zile inainte

România intră în era Medicinei 3.0: primul Congres Internațional de Longevitate din Europa de Sud-Est a fost organizat la București de Senatul Științific al Fundației Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României

Bucureștiul a găzduit primul Congres Internațional de Longevitate din România și din Europa de Sud-Est, organizat de Senatul Științific al...

Uncategorized5 zile inainte

ELKO Technology MeetUP la Brașov

București, 12 November 2025 – Evenimentul ELKO Technology MeetUP 2025, organizat la Brașov, a reunit zeci de parteneri, integratori și specialiști...

Uncategorized5 zile inainte

Soluțiile avansate de monitorizare Prysmian sprijină modernizarea rețelei electrice din București

București, 11 noiembrie, 2025 Rețeaua electrică a Bucureștiului devine mai sigură și mai eficientă pe tronsonul Grozăvești – Filaret, odată...

Uncategorized5 zile inainte

Samsung Electronics finalizează achiziția companiei FläktGroup, specializată în sisteme HVAC

Achiziția consolidează poziția de lider global al Samsung în domeniul HVAC și extinde prezența companiei pe piețele comerciale și industriale...

Uncategorized5 zile inainte

Ultima săptămână de înscrieri: pune-ți afacerea pe „Harta Craiovei pentru turiști”!

 Craiova, noiembrie 2025 – Companiile locale mai au doar câteva zile pentru a se înscrie în proiectul „Harta Craiovei pentru turiști”, o inițiativă de...

Uncategorized7 zile inainte

Xiaomi deschide primul magazin propriu din România, în incinta ParkLake, București, pe 22 noiembrie

București, 10 noiembrie 2025 – Xiaomi anunță deschiderea oficială a primului său magazin propriu din România, în București, în incinta centrului comercial...

Uncategorizedo săptămână inainte

Berea oficială a sărbătorilor de iarnă, Tuborg Christmas Brew dă startul sezonului festiv

București, 7 noiembrie 2025: Sezonul festiv 2025 a început oficial pentru iubitorii de bere odată cu lansarea Tuborg Christmas Brew,...

Uncategorizedo săptămână inainte

Sezonul reducerilor Garmin Romania – discounturi de până la 2.080 de lei

Garmin Romania anunță debutul reducerilor de sezon, o campanie cu peste 50 de zile de prețuri speciale pentru o largă...

Uncategorized2 săptămâni inainte

Optimizarea spațiilor profesionale și comerciale prin cablurile HDMI Active Optical (AOC) de la ATEN

București, 6 November 2025 – În mediul profesional și comercial de astăzi, soluțiile audiovizuale fiabile reprezintă fundamentul unei comunicări eficiente și...

Uncategorized2 săptămâni inainte

Axis Communications și partenerii săi de tehnologie prezintă soluții inovatoare la Smart City Expo World Congress 2025 din Barcelona

Barcelona, 4 November 2025– Axis Communications, lider global în soluții de supraveghere video și tehnologii de rețea, participă în calitate...

Uncategorized2 săptămâni inainte

Grupul SGS își extinde portofoliul global prin noi achiziții strategice

4 November 2025 – Grupul SGS anunță o serie de achiziții internaționale menite să-i consolideze poziția de lider global în domeniul...

Uncategorized2 săptămâni inainte

Izolarea fonică oferită de ferestrele PVC – Un somn liniștit

Zgomotul constant al orașului, claxoanele, motoarele turate sau chiar agitația de zi cu zi din cartierele aglomerate pot deveni factori...

Top Știri ALBA