Connect with us

Exclusiv

Nu ne-a promis nouă ministrul finanțelor că urmează lucruri fantastice pentru România?

Publicat

pe

Reamintim cititorilor ca ziarul Incisiv de Prahova a tratat acest subiect urmare careia am primit fel de fel de amenintari de la varful Colegiului Farmacistilor din Romania. Iata ca Rise Project vine cu o ancheta lamuritoare completand pe alocuri dezvaluirile noastra de la aceea vreme.

Elena „Clara” Popescu (71 de ani, medalion) a fost vicepreședinte al Colegiului Farmaciștilor din România între 2000 și 2015. În această perioadă, fiul ei, Silviu-Laurențiu Constantinescu (51 de ani), a câștigat foarte mulți bani făcând comerț cu autorizații de funcționare farmaceutice. Astăzi, Elena Popescu s-a retras din fruntea Colegiului Farmaciștilor, însă fiul ei deține două poziții importante în organizația profesională pe care mama a condus-o vreme de 15 ani. FOTO: Facebook.
În timp ce fostul vicepreședinte al Colegiului Farmaciștilor din România – Elena „Clara” Popescu – milita pe lângă ministrul Sănătății pentru scoaterea din lege a unei derogări care permisese înmulțirea necontrolată a numărului de farmacii din orașe, fiul ei profita de ultimele zile în care această derogare era valabilă și se îmbogățea din comerțul cu autorizații de funcționare farmaceutice obținute prin această metodă.

Pe fiu îl cheamă Silviu-Laurențiu Constantinescu și, între timp, a devenit președintele Colegiului Farmaciștilor din Prahova și reprezentantul Colegiului Farmaciștilor din România în Grupul Farmaceutic al Uniunii Europene.

(Aceasta e o structură non-profit, în care sunt prinse 31 de țări și care are ca obiectiv promovarea intereselor activității farmaceutice pe lângă instituțiile Uniunii Europene).

Ambele roluri de reprezentare îndeplinite astăzi de Silviu Constantinescu au fost, în trecut, exercitate și de mama sa.

Citiți, mai jos, o descriere a rețetei prin care Silviu Constantinescu a câștigat bani înființând farmacii doar pe hârtie și vânzându-le, mai departe, cu sume de ordinul zecilor de mii de euro.

Nu e vorba doar de metoda întrebuințată de unul dintre multele gulere albe ale domeniul farmaceutic, al cărui nume ar putea să nu vă spună nimic, ci de o schemă care a fost pusă în practică în zeci de alte cazuri, pe tot cuprinsul țării. Această metodă a avut partea ei de contribuiție la hipertrofierea pe care piața farmaceutică o cunoaște astăzi în România.

Explicația lui Silviu Constantinescu – „Când am văzut că toată lumea făcea lucrul ăsta, l-am făcut și eu” – în cadrul unui mini-interviu, la finalul articolului.
În decembrie 2010, Guvernul României – la presiunea conducerii naționale a Colegiului Farmaciștilor – a șters din lege un paragraf care făcuse posibilă înființarea, pe căi ocolitoare, a sute de farmacii în întreaga țară.

Paragraful respectiv fusese introdus în octombrie 2004, în ultimele luni ale Guvernării Adrian Năstase, și menținut de majorități parlamentare succesive, PNL, PSD, PD-L, la fiecare revizuire ulterioară a legii.

Paragraful spunea că, în mediul urban, în centrele comerciale cu suprafețe de vânzare de peste 1.000 de mp, poate fi deschisă câte o farmacie, chiar dacă limita maximă a unităților de comerț cu medicamente, în localitățile respective, fusese deja atinsă.

(Limita era de cel mult o farmacie la 3.000 de locuitori, în București; cel mult una la 3.500 de locuitori, în reședințele de județ, și cel mult una la 4.000 de locuitori în celelalte orașe).

În cei șase ani în care acest paragraf fusese activ, sub umbrela lui, apucaseră să fie înființate circa 600 de farmacii, pe tot cuprinsul țării.

600, adică un surplus de aproximativ 13 la sută față de farmaciile care deja ticseau orașele României.

În decembrie 2010, atunci când Guvernul a decis să suprime din lege paragraful respectiv, un val de sute de cereri de înființare de farmacii a asediat Ministerul Sănătății.

Pentru oamenii de afaceri ai acestui domeniu era ultima șansă ca să mai poată obține autorizații de funcționare în mediul urban – mediu în care, la ora aceea, nu se mai puteau obține alte autorizații.

(Orașele erau suprasaturate de farmacii, luând în considerare grila demografică explicată mai sus).

Această ultimă șansă a fost fructificată și de Silviu-Laurențiu Constantinescu, fiul Elenei „Clara” Popescu – vicepreședinte, la acea dată, al Colegiului Farmaciștilor din România.

Însă nu pentru a-și deschide farmacii „la oraș”, pe care, altminteri, nu le-ar fi putut înființa.

Ci doar pentru a pune mâna pe niște autorizații de funcționare „orășenești”, pe care, în pasul imediat următor, să înceapă să le transforme în bani.

Altfel spus – în limbajul fără galanterii al Tranziției autohtone – Silviu Constantinescu a fructificat această ocazie pentru a da un tun financiar.

În câteva zile, din noiembrie și decembrie 2010, operând prin intermediul unei firme care administra câteva farmacii în niște sate din Prahova, Constantinescu a încheiat opt contracte de chirie pentru tot atâtea spații comerciale din Brașov, Predeal, Sinaia și Ploiești.


28-29 noiembrie 2010, Silviu Constantinescu încheie contracte de chirie pentru cinci spații comerciale din Ploiești și Brașov. Contractele au durate scurte, 1 an sau 2, și prețuri modice: de la 1,5 lei/mp/lună la 2 euro/mp/lună.

A avut nevoie de aceste contracte pentru a arăta că dispune de localuri pentru viitoarele sale „farmacii” și a putea, mai departe, să facă cereri de înființare pentru toate cele opt adrese, la Ministerul Sănătății.

Trei luni mai târziu, în martie 2011, Ministerul îi elibera opt autorizații de funcționare, pentru fiecare local în parte.

Și, în aceeași lună, Constantinescu începea să vândă autorizațiile, ca pe niște cupoane valorice.

>> Două autorizații, eliberate pe 18 martie – la niște adrese din Predeal și Brașov – au fost vândute, trei zile mai târziu, pe 21 martie, cu 60.000 de euro.

>> O autorizație eliberată pentru o adresă din Ploiești a fost vândută, în iulie 2011, cu 55.000 de euro. (Contractul de vânzare-cumpărare, AICI).

>> Alte două autorizații emise în Brașov au fost vândute, în august, respectiv, în septembrie 2011, cu câte 40.000 de euro. (Contractele, AICI și AICI).

>> Alte două, de asemenea, din Brașov, au fost vândute, în aprilie 2012, tot cu câte 40.000 de euro. (Contractele, AICI și AICI).

>> Iar ultima, eliberată pentru parterul hotelului Montana din Sinaia, a fost vândută cu 36.000 de euro, în iulie 2012. (Contractul, AICI).

În total, la capătul acestor tranzacții, lui Constantinescu i-au intrat în conturi 311.000 de euro.

În majoritatea cazurilor, contractele de chirie pentru spațiile în care Ministerul a autorizat „farmaciile” lui Constantinescu au fost încheiate formal: pentru perioade scurte și la prețuri ridicole. Iar localurile în cauză, cu o singură excepție, au fost doar de decor: nu au ajuns niciodată să găzduiască vreo farmacie funcțională.

După ce autorizațiile au fost vândute, ele au fost transferate la alte adrese din aceleași localități, în acord cu opțiunea cumpărătorilor.

„Farmacia” din Ploiești, de exemplu, a fost autorizată de Minister într-o baracă ridicată din tablă, termopane și PVC, botezată, pompos, „Centrul Comercial <<Iris Val-do>>” . Aici, Constantinescu închiriase un compartiment de 60 de mp, cu prețul de 100 de lei pe lună (sic!).

Ministerul Sănătății a autorizat funcționarea farmaciei în acest „centru comercial” în martie 2011, iar patru luni mai târziu Constantinescu a vândut autorizația cu 55.000 de euro.

Odată cu vânzarea, „farmacia” a fost mutată la o altă adresă din centrul Ploieștiului.

Așa-zisul centru comercial „Iris Val-Do” este înghesuit între niște case vechi, pe o bucată de pământ care nu măsoară mai mult de 600 de mp – potrivit programelor on-line de calcul al suprafețelor, care folosesc imagini din satelit.

600 de mp, așadar, în timp ce legea spunea că centrele comerciale în care se pot autoriza farmacii, prin derogare de la criteriul demografic, trebuie să aibă o suprafață de vânzare de minimum 1.000 de mp!


Pentru un compartiment din această construcție improvizată din Ploiești, botezată, pompos, „Complexul Comercial <Iris Val-Do>”, Ministerul Sănătății i-a eliberat lui Silviu Constantinescu o autorizație de funcționare prin excepție de la criteriul demografic.


Contractul prin care Constantinescu a închiriat 60 de mp cu 100 pe lună, în „Complexul Comercial <Iris Val-do> din Ploiești”.


Astăzi, autorizația eliberată în „Complex-ul Iris Val-Do”a ajuns să fie exploatată de lanțul Catena, în acest local din centrul Ploieștiului, urmare a faptului că grupul Ancăi Vlad a cumpărat, la rândul lui, firma care cumpărase autorizația de la Constantinescu, cu 55.000 de euro, în iulie 2011. FOTO: RISE Project.

În Predeal, Constantinescu a procedat într-o manieră asemănătoare. A închiriat un spațiu comercial într-o clădire care nu era „centru comercial de mare suprafață”, ținând cont de definiția pe care acest tip de infrastructură o are în lege, a obținut autorizația de funcționare în martie 2011 și, trei zile mai târziu, a vândut-o cu 30.000 de euro către grupul Medimfarm.

Faptul că acel local nu se găsea într-un centru comercial cu suprafața de vânzare de 1.000 de mp, așa cum cerea legea, a fost stabilit de către Curtea de Apel Brașov, care a demonstrat, matematic, că imobilul la adresa căruia autorizația fusese emisă nu se încadra în această categorie de infrastructură negustorească. (Hotărârea instanței, AICI).

Deși emisă ilegal, autorizația aceasta a rămas totuși în vigoare: cei care o contestaseră în instanță și-au retras plângerea, în faza de recurs a dosarului, de la Înalta Curte de Casație și Justiție, după ce câștigaseră fondul, la Curtea de Apel Brașov.


Această farmacie Medimfarm, deschisă în Predeal, la parterul unei case, funcționează în baza autorizației cumpărate cu 30.000 de euro de la Silviu Constantinescu, în martie 2011. FOTO: RISE Project.

Modul de lucru pe care Constantinescu l-a utilizat în Ploiești și Predeal l-a replicat, cu aceeași eficiență, și în Brașov.

Una dintre cele cinci autorizații primite de la Minister în acest oraș i-a fost, de asemenea, contestată în instanță.

De data aceasta, contestarea autorizației a mers până în pânzele albe, iar Înalta Curte de Casație și Justiție a acceptat cererea de anulare a ei.

(Autorizația a fost anulată din cauză că, înainte de a o vinde, Constantinescu o ținuse „la sertar” mai mult decât permitea legea – fără să o folosească la operarea propriu-zisă a unei farmacii. Procesul de anulare a autorizației, AICI).

GALERIE FOTO EXPLICATIVĂ CU OPERAȚIUNILE COMERCIALE ALE LUI SILVIU CONSTANTINESCU


Autorizația din Brașov anulată, în cele din urmă, în justiție, fusese eliberată, inițial, la acest parter de bloc din cartierul Valea Cetății, sub pretextul că se găsește într-un centru comercial. Ulterior, ea a fost mutată în cartierul Astra. Constantinescu a câștigat 40.000 de euro de pe urma vânzării ei. FOTO: RISE Project.


O altă autorizație eliberată de Minister la adresa unui parter de bloc din cartierul Valea Cetății, tot sub pretextul că se găsește într-un centru comercial, a fost vândută de Constantinescu, cu 30.000 de euro, de asemenea, grupului Medimfarm. Ulterior, autorizația a fost „transferată” în centrul Brașovului, pe Strada Iuliu Maniu, la acest local. FOTO: RISE Project.


Această farmacie, deschisă la o adresă din cartierul brașovean Astra, funcționează în baza unei autorizații cumpărate de Catena de la Silviu Constantinescu cu 40.000 de euro, în aprilie 2012. FOTO: RISE Project.


Farmacie din Brașov, deschisă în zona Bisericii Sfântul Bartolomeu, operată printr-o autorizație de funcționare cumpărată de Catena de la Silviu Constantinescu cu 40.000 de euro, în august 2011. FOTO: RISE Project.


Una dintre autorizațiile pe care Ministerul i le-a eliberat lui Constantinescu în Brașov a fost emisă la adresa acestui complex comercial – în care Constantinescu închriase un spațiu de 65 de mp, cu 2 euro/mp/lună, pentru un an. Șase luni mai târziu, Constantinescu a vândut-o cu 40.000 de euro către firma Life Plus Generation din localitate. FOTO: RISE Project.


Dintre cele opt autorizații de funcționare obținute de Silviu Constantinescu în 2011, doar una singură a fost operată, cu adevărat, de firma sa, Elitepharm Impex. Cea eliberată pentru parterul hotelului Montana din Sinaia. Iar aceasta doar puțin timp, aproximativ un an. Imagine din arhiva Google Street View (2012), care surprinde farmacia Elitepharm, funcționând la respectiva adresă.

Pentru a primi cele opt autorizații de funcționare de la Ministerul Sănătății, în martie 2011, Constantinescu a trebuit să depună, în dosarul de autorizare, nu doar niște acte care să demonstreze că avea la dispoziție opt spații de funcționare pentru viitoarele lui „farmacii”.

A trebuit să prezinte și opt contracte de muncă, încheiate între firma sa și opt farmaciști, care să ocupe funcția de șefi ai viitoarelor unități de comercializare a medicamentelor.

Un raport întocmit în 2012 de Colegiul Farmaciștilor din Brașov, raport care acuza invazia de farmacii-fantomă (cu sedii-fantomă și farmaciști-șefi-fantomă) pe piața acestui oraș, spune că, la două dintre „farmaciile” sale, Silviu Constantinescu a plantat, pe post de farmaciști-șefi, niște persoane care, simultan, ocupau această poziție la alte farmacii – lucru care era interzis de lege.

Pe lângă aceste două persoane – spune raportul – alte două – puse, de asemenea, „în geam”, cu titlul de farmaciști-șefi – se aflau la vârsta neputinței fizice generalizate, aveau 83, respectiv, 84 de ani, și nici măcar nu locuiau în județul Brașov.

Explicațiile lui Silviu Constantinescu, legate de tunul financiar pe care l-a dat vânzând autorizații de funcționare, obținute, în parte, în mod dubios, în mini-interviul de mai jos.

Silviu Constantinescu: „Dacă toți o făceau, am făcut-o și eu”

Ați avut vreo clipă intenția să folosiți autorizațiile emise în martie 2011 pentru a administra farmacii, prin intermediul lor? Sau le-ați cerut de la Minister doar ca să le vindeți mai departe?
Eram în dezvoltare, în perioada aia. M-am dezvoltat, dar n-am putut să fac față la unele dintre ele și atunci le-am vândut. N-a fost așa un mare câștig la ele, pentru că le-am ținut mult, am plătit chirii pentru spații…

Două dintre ele au fost vândute la doar câteva zile după ce le-ați obținut.
Două, da. Mi-am dat seama că n-aveam personal pentru ele și le-am vândut celor de la Medimfarm, imediat după autorizare. Dar nu e nimic ilegal, n-am nicio problemă cu ele…

Pe altele trei le-ați vândut după câteva luni…
Dar care este, de fapt, problema? Este un business ca oricare altul. Nu sunt singurul care l-a făcut. Toți care au avut ideea asta au pus-o în practică. Sunt o mulțime de exemple în sensul ăsta. Business-ul ăsta cu farmaciile nu constă doar în vânzarea de medicamente… Era o oportunitate pe care am văzut-o și pe care am folosit-o. Totul a fost făcut legal. La Brașov, de exemplu, am avut adeverințe de la Primărie cu șapte semnături care confirmau că spațiile acelea se găseau în niște centre comerciale.

La Ploiești însă vi s-a autorizat o farmacie într-o baracă.
Nu e o baracă. De ce vorbiți așa ceva?! Spațiul era complet amenajat. Era farmacie în toată regula. Numai că n-am putut eu să o fac să funcționeze. Toate autorizațiile au fost emise în urma unor inspecții făcute de Minister.

Avea complexul acela comercial, „Iris Val-do”, 1.000 de mp?
Cred că am avut o adeverință de la Primăria Ploiești și pentru acest centru comercial. Nu m-am ocupat eu, personal, de obținerea adeverințelor. Da, era centru comercial… Acum, dacă mergeți să-l vedeți, a decăzut…

Două dintre autorizațiile din Brașov au fost contestate în instanță, iar una din cele două, anulată.
Procesele respective au fost deschise de Colegiul Farmaciștilor din Brașov. Eu am avut mai multe dispute cu ei, la vremea aceea. Ei m-au reclamat pe mine, fiindcă îmi deschisesem aceste farmacii în centre comerciale, dar ei, la rândul lor, făcuseră același lucru. Vicepreședinta Colegiului Brașov de la vremea respectivă își deschisese și ea două farmacii în același fel în Brașov…

Credeți că tipul de afaceri pe care l-ați făcut cu autorizații de funcționare e compatibil cu funcțiile dvs. de reprezentare de acum, de la Colegiul Farmaciștilor?
Nu am amestecat niciodată partea de business cu partea profesională. Eu am fost mereu împotriva excepției cu farmaciile din centrele comerciale… Dar dacă am văzut că fenomenul se extindea și se tot extindea, până la urmă, am zis, domnule, dacă toți o fac, o s-o fac și eu.

În 2010, mama dvs. – vicepreședinte al Colegiului Farmaciștilor din România – participa la discuții cu ministrul Sănătății, în care îi cerea să scoată din lege derogarea înființării de farmacii în centrele comerciale. Mama dvs. v-a spus că derogarea urma să fie eliminată, astfel încât v-ați grăbit și dvs. să faceți cerere, pe ultima sută de metri, pentru autorizarea celor opt farmacii?
Nu. Exclus! N-are nicio legătură… Nu știa nimeni ce voia să facă Ministerul. Nu amestecați lucrurile, pentru că le amestecați aiurea. Cererea pentru eliminarea acelei excepții din lege fusese susținută ani de zile, fără niciun rezultat, de către Colegiu. Noi cerem Ministerului, și acum, foarte multe, dar habar nu avem dacă ține cineva cont de ce spunem noi…

În toamna lui 2010, atunci când s-a lansat în turul de forță pentru obținerea celor opt autorizații de funcționare de la Ministerul Sănătății, Silviu Constantinescu avea 40 de ani și tocmai terminase, abia la această vârstă, facultatea.

Urmase Farmacia la Universitatea din Oradea, o școală care, alături de cea de la Arad și de cea de la Constanța, e vestită pentru indulgența cu care își tratează studenții de la acest profil.

Interesant e că Farmacia este o facultate ale cărei cursuri, peste tot în țară, se țin doar „la zi”, nu și la seral sau „la distanță”.

Cum a reușit Silviu Constantinescu să trăiască în Ploiești, orașul său de reședință, să administreze câteva farmacii în niște sate din Prahova și să frecventeze, zi de zi, cinci ani de zile, cursurile de la Oradea? Între Ploiești și Oradea e totuși o distanță de 530 de kilometri…

„Am mai și chiulit de la ore. Dar recuperam. Stăteam și câte-o lună, la școală, la Oradea”, e răspunsul lui la această întrebare.

În 2011, la doar un an după ce a terminat această „îndepărtată” facultate, Constantinescu – aflat în plin negoț cu autorizațiile de funcționare pe care tocmai le primise de la Minister – a fost numit de Colegiul Farmaciștilor ca reprezentant al breslei române în Grupul Farmaceutic al Uniunii Europene.

În același an, a fost ales și vicepreședinte al Colegiului Farmaciștilor Prahova, filială pe care acum o conduce din poziția de președinte.


Colegiul Farmaciștilor din România, condus de Elena „Clara” Popescu, l-a considerat pe fiul acesteia drept cel mai potrivit farmacist din țară pentru a reprezenta breasla în ONG-ul european care apără interesele farmaciștilor pe lângă instituțiile Uniunii Europene.

În total, aproximativ 900 de farmacii au fost înființate în orașele din România, prin invocarea amplasării lor în niște centre comerciale, între 2004 și 2011.

600, din 2004 și până la sfârșitul lui 2010 – momentul în care Guvernul a eliminat această portiță din lege. Și alte 300 (!) în prima parte a lui 2011, în perioada de analiză de care au beneficiat sutele de cereri depuse la minister în ultimele luni ale lui 2010.

Multe dintre acestea din urmă, după exact același patent folosit de Silviu Constantinescu.

Ionuț Stănescu

Exclusiv

Molly Clean – Detergent Profesional Concentrat: 200 de Spălări la 0,60 lei / spălare + Transport Gratuit

Publicat

pe

De

Pe piața detergentelor, apar zilnic noi promisiuni, formule și mesaje care promit haine impecabile, parfum persistent sau protecție pentru pielea sensibilă. Totuși, puține se pot lăuda cu 200 de spălări la doar 0,60 lei/spălare, livrare gratuită, compatibilitate dermatologică și densitate ridicată. Molly Clean este unul dintre acele puține branduri care își susțin aceste afirmații. În acest articol, îți voi prezenta detalii tehnice, argumente convingătoare și motive concrete pentru care merită să-l alegi.


Ce înseamnă 200 de spălări la 0,60 lei/spălare?

Când spui „200 spălări”, nu e doar un slogan – este rezultatul unei formule extrem de concentrate, în care substanța activă este maximizată și adaosurile (apă, aditivi neesențiali) sunt reduse. Astfel, cantitatea necesară per spălare este mică, ceea ce permite obținerea acestui număr mare de cicluri de spălat.

Dacă prețul unui bidon (să zicem 120 lei) este împărțit la 200, rezultă 0,60 lei/spălare. Acest calcul ajută consumatorul să înțeleagă costul real al detergentului, comparativ cu produse ieftine dar diluate.


Densitate & concentrație – de ce contează?

Un detergent “dens” înseamnă că are o proporție ridicată de ingrediente active și mai puțini excipienți. Avantajele:

  • Eficiență sporită – mai mult impact cu o cantitate mică
  • Ambalaje mai mici (mai puțină apă) – mai ecologic
  • Transport mai ieftin pe volum
  • Mai puțină murdărire de ambalaj rezidual

Astfel, Molly Clean poate oferi performanță ridicată fără să fie nevoie de o doză mare.


Compatibilitate cu pielea sensibilă

Unul dintre argumentele esențiale: Molly Clean este formulat astfel încât să fie blând cu pielea, fără iritații, ideal pentru cei care au sensibilități, eczeme sau piele reactivă. Acest lucru se obține prin:

  • Fără alergeni agresivi
  • pH controlat (neutru sau ușor alcalin)
  • Componente emoliente sau protectoare
  • Posibil teste dermatologice / certificate (dacă sunt disponibile)

Este un element de diferențiere puternic, mai ales într-o lume în care mulți oameni sunt mai atenți la ingredientele produselor de îngrijire.


Eficiență în spălare – indiferent de durata ciclului

Unele detergente performează bine doar pe cicluri lungi (ex: 60–90 de minute), dar slab pe programe rapide (30 min). Molly Clean este optimizat să activeze rapid, astfel încât să ofere rezultate excelente chiar și pe programe scurte — lucru foarte util în gospodăriile moderne unde economia de timp contează.


Protecție anticalcar & reglare pH

Apa dură conține minerale care pot inhiba eficiența detergentului și favoriza acumularea de depuneri pe țesături și reziduuri în mașina de spălat. Molly Clean integrează agenți anticalcar care:

  • Protejează țesăturile
  • Previn depunerile pe țesături și pe tamburul mașinii
  • Mențin pH-ul optim al apei de spălare, astfel încât detergentul să opereze în condiții ideale

Aceste calități prelungesc viața hainelor și a mașinii de spălat.


Versatil: pentru rufe albe și colorate

Un avantaj major: nu trebuie să ai două produse separate (pentru rufe albe, pentru colorate). Molly Clean este formulat astfel încât să trateze pete dificile, dar fără să afecteze culorile. Astfel consumatorul economisește spațiu, timp și bani.


Transport Gratuit – cum se simte avantajul pentru client

Transportul gratuit este un prim impuls psihologic important: dacă clientul nu trebuie să plătească adițional pentru livrare, pragul de cumpărare scade. Totuși, trebuie comunicat transparent:

  • Pragul minim pentru transport gratuit (dacă e cazul)
  • Zone acoperite
  • Timp estimat de livrare
  • Cumpărături fulger (dacă transportul acoperă și comenzile mici)

Acest avantaj trebuie promovat ca parte din experiența de cumpărare — nu doar ca un bonus ocazional.


De ce să alegi Molly Clean în locul altor branduri?

  1. Cost real pe spălare transparent – 0,60 lei / spălare
  2. Performanță înaltă – elimină pete, neutralizează mirosuri
  3. Compatibil cu pielea sensibilă – diferențiator când competitorii nu oferă informații clare
  4. Densitate & economie – mic consum la fiecare ciclu
  5. Protecție anticalcar & pH optim
  6. Livrare gratuită & satisfacție client
  7. Brand românesc, poveste autentică – clientul susține un proiect local
Citeste in continuare

Exclusiv

Vrei să te simți odihnit la volan pe drumuri lungi? Ai nevoie de o pernă auto pentru tetieră

Publicat

pe

De

Majoritatea șoferilor profesioniști au multe drumuri de făcut, fie profesional, fie personal. De cele mai multe ori se plâng de dureri de cap sau de spate din cauza condusului ore în șir. Astfel, nici măcar tetiera mașinii nu reușește să amortizeze șocurile, mai ales pe drumurile denivelate.

Pentru un plus de relaxare și destindere, o pernă suplimentară este soluția. Ea se poate atașa pe tetiera mașinii, indiferent de marca acesteia. Un accesoriu ergonomic poate face diferența.

Ce este acest accesoriu, detalii suplimentare aici

Chiar dacă mașinile sunt prevăzute cu scaune și tetiere, nu înseamnă că acestea aduc și relaxare. Coloana verticală și în mod special zona gâtului sunt încordate în timpul condusului. Multe persoane acuză dureri și amorțiri temporare, ba chiar oboseală accentuată.

Tetiera scaunului nu poate fi reglată și acest lucru duce la disconfort pe termen lung. O soluție utilă este și achiziția unei perne speciale, detalii suplimentare aici. O pernă auto pentru tetieră este un produs ergonomic, cu multiple calități. Ea este proiectată special pentru a susține gâtul într-o poziție confortabilă.

În felul acesta nu va mai exista acea amorțeală specifică, nici măcar după multe ore de condus. Pentru cei sau cele care adoră să conducă nici că poate exista un cadou mai potrivit. Se poate achiziționa rapid de la Air Power, fie o bucată single, fie seturi, atât pentru șofer cât și pentru pasageri. Avantajul major este starea de bine pentru toată lumea.

Ce caracteristici prezintă aceste pernuțe pentru tetieră?

O veste bună pentru toți cei care conduc: relaxarea vine sub forma unei perne. Nu e o pernă obișnuită, ci una care se adaptează la orice tip de tetieră. În plus, se montează ușor iar efectele apar imediat.

Se adaptează perfect formei corpului, datorită materialului flexibil. Menține o poziție corectă a capului, dar și în zona gâtului, mai predispusă la încordare. Prin urmare, datorită poziției corecte, și coloana vertebrală va urma aceeași cale. Tensiunea musculară, specifică orelor lungi de condus nu va mai fi resimțită.

Pe de altă parte, materialul din care este confecționată perna va permite aerului să circule. Nu se va încălzi insuportabil, precum tetiera simplă. Confortul termic este asigurat, indiferent de anotimp. Nu în ultimul rând, perna va absorbi mișcările bruște ale mașinii, mai ales pe drumurile denivelate.

Mai multe variante de perne care previn instalarea oboselii

Siguranța rutieră în trafic este de dorit, iar un accesoriu precum perna previne accidente nedorite. Datorită formei ergonomice se adaptează rapid și se pot comanda chiar și perne cu logoul mașinii.

Există mai multe variante, toate adaptate la orice tip de buget. De exemplu, se pot cumpăra perne de tip spătar pentru tetiere, dar și tetiere auto din spumă cu memorie. Suporturi ergonomice pentru tetiere auto sau perne pentru diverse modele de mașini, se găsesc aici. Unele modele sunt compatibile și pentru scaunele de birou, pentru cei care lucrează în această zonă.

Se pot întreține simplu prin ștergerea periodică cu o lavetă umedă.

Sursa foto: perneauxiliare.ro

Contact: office.perneauxiliare.ro@gmail.com

Citeste in continuare

Cultură

The Grand Ball of Princes and Princesses Monte-Carlo: O noapte cu strălucire la Iași

Publicat

pe

O experiență unică în viață, adusă de unul dintre cele mai importante evenimente din Monaco, care va avea loc în Palatul Culturii – Iași.

Se desfășoară încet, sub șoaptele aurite ale istoriei și ecourile măreției regale, o noapte de splendoare unică care va avea loc în inima României. Pe 6 septembrie 2025, Balul Grandios al Prinților și Prințeselor de la Monte-Carlo va umple sălile Palatului Culturii din Iași, aducând cu el eleganța atemporală a celor mai ilustre tradiții monegasce.

De secole, Monte-Carlo este sinonim cu grația, noblețea și arta celebrării — o lume în care prinții și prințesele, împodobiți cu mătase și diamante, dansează pe podele de marmură sub lumina a mii de candelabre. Acum, această moștenire a rafinamentului părăsește Coasta de Azur și aduce cu ea spiritul Balului Grandios, un spectacol care depășește granițele și transformă visele în realitate.

O noapte de opulență și farmec

Când ușile Palatului Culturii se vor deschide, oaspeții vor păși într-o lume unde fantezia devine realitate. Balul Grandios va aduce în fața invitaților un spectacol de simfonii orchestrale, valsuri care plutesc prin aer ca niște ecouri ale trecutului, și cine cu lumânări demne de regalitate.

Nobili din toată Europa și nu numai se vor reuni, uniți sub semnul grației, moștenirii și eleganței. Fiecare detaliu va purta semnătura stilului Monte Carlo: strălucirea cupelor de șampanie, foșnetul mătăsii pe podelele poleite, și mirosul florilor de sezon, toate într-o atmosferă regală.

Va fi o celebrare nu doar a frumuseții și rafinamentului, ci și a legăturii dintre trecut și prezent, între aristocrația românească și farmecul etern al Monaco-ului.

Iași: Oraș al culturii și patrimoniului regal

Nu există loc mai potrivit pentru acest eveniment grandios decât Iașiul, un oraș a cărui esență este pătrunsă de eleganță aristocratică și prestigiu cultural. Cunoscut drept Capitala Culturală a Europei și Oraș Regal, Iașiul a fost de multă vreme un simbol al intelectului, rafinamentului și strălucirii artistice.

Străzile sale spun povești cu poeți și regi, iar palatele și monumentele sale aduc un omagiu trecutului nobil. În centrul acestei sărbători se află Palatul Culturii, o bijuterie arhitecturală neo-gotică, considerată una dintre cele mai impunătoare clădiri din țară.

Construit între 1906 și 1925, palatul a fost ridicat pe ruinele fostei Curți Domnești a Moldovei. Acum, în aceste săli încărcate de istorie, Balul va prinde viață — un spectacol de coroane strălucitoare, rochii ample și amintiri ale unui timp regal care nu va fi uitat.

O moștenire a eleganței care continuă

Balul Grandios al Prinților și Prințeselor din Monte-Carlo este o celebrare a tradiției și nobleței, o călătorie prin istorie și o reafirmare a valorilor regale.

Acum, pentru prima dată, Iașiul devine scena acestui spectacol unic, aducând magia Monaco-ului în inima României. În noaptea de 6 septembrie, sub candelabrele de cristal ale Palatului Culturii, trecutul și prezentul vor dansa împreună, iar strălucirea Monte-Carlo-ului va găsi un nou cămin în orașul regal al României.

Pentru cei care visează în aur și dansuri nobile, acesta nu este doar un eveniment. Este istorie în devenire.

Get in touch
NOBLE MONTE-CARLO
8 Rue des Oliviers, Monte-Carlo
98000 – Principality of Monaco
Phone number: +377607934575 (Monaco)
Email: grandbal@noblemontecarlo.mc

Citeste in continuare

Parteneri

Ultimile stiri locale

Uncategorized2 ore inainte

Presa digitală românească în 2025: un ecosistem în expansiune, construit pe diversitate, viteză și credibilitate

Transformarea digitală din ultimul deceniu a schimbat fundamental modul în care românii consumă informație. Dacă în trecut televiziunea și ziarele...

Afaceri3 zile inainte

Bogdan Dumitrache, fondatorul CITY PROTECT, susține un discurs la Roma în fața a 40 de antreprenori europeni în cadrul galei Business Elite Awards „40 under 40 Europe”

Pe 26 noiembrie 2025, la Roma, Bogdan Dumitrache – fondatorul și CEO-ul CITY PROTECT GROUP – va urca pe scenă...

Uncategorized3 zile inainte

ELKO Group devine distribuitor autorizat Dreame în România

ELKO Group, unul dintre principalii distribuitori de produse IT și electronice de larg consum din Europa, anunță parteneriatul său cu Dreame...

Cultură3 zile inainte

Soluții și tratament pentru sindrom canal carpian

Ah, sindromul tunelului carpian! Un sindrom micuț, dar tulburător, care se invită în viața de zi cu zi, pentru a...

Uncategorized5 zile inainte

România intră în era Medicinei 3.0: primul Congres Internațional de Longevitate din Europa de Sud-Est a fost organizat la București de Senatul Științific al Fundației Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României

Bucureștiul a găzduit primul Congres Internațional de Longevitate din România și din Europa de Sud-Est, organizat de Senatul Științific al...

Uncategorized5 zile inainte

ELKO Technology MeetUP la Brașov

București, 12 November 2025 – Evenimentul ELKO Technology MeetUP 2025, organizat la Brașov, a reunit zeci de parteneri, integratori și specialiști...

Uncategorized5 zile inainte

Soluțiile avansate de monitorizare Prysmian sprijină modernizarea rețelei electrice din București

București, 11 noiembrie, 2025 Rețeaua electrică a Bucureștiului devine mai sigură și mai eficientă pe tronsonul Grozăvești – Filaret, odată...

Uncategorized5 zile inainte

Samsung Electronics finalizează achiziția companiei FläktGroup, specializată în sisteme HVAC

Achiziția consolidează poziția de lider global al Samsung în domeniul HVAC și extinde prezența companiei pe piețele comerciale și industriale...

Uncategorized5 zile inainte

Ultima săptămână de înscrieri: pune-ți afacerea pe „Harta Craiovei pentru turiști”!

 Craiova, noiembrie 2025 – Companiile locale mai au doar câteva zile pentru a se înscrie în proiectul „Harta Craiovei pentru turiști”, o inițiativă de...

Uncategorized7 zile inainte

Xiaomi deschide primul magazin propriu din România, în incinta ParkLake, București, pe 22 noiembrie

București, 10 noiembrie 2025 – Xiaomi anunță deschiderea oficială a primului său magazin propriu din România, în București, în incinta centrului comercial...

Uncategorizedo săptămână inainte

Berea oficială a sărbătorilor de iarnă, Tuborg Christmas Brew dă startul sezonului festiv

București, 7 noiembrie 2025: Sezonul festiv 2025 a început oficial pentru iubitorii de bere odată cu lansarea Tuborg Christmas Brew,...

Uncategorizedo săptămână inainte

Sezonul reducerilor Garmin Romania – discounturi de până la 2.080 de lei

Garmin Romania anunță debutul reducerilor de sezon, o campanie cu peste 50 de zile de prețuri speciale pentru o largă...

Uncategorized2 săptămâni inainte

Optimizarea spațiilor profesionale și comerciale prin cablurile HDMI Active Optical (AOC) de la ATEN

București, 6 November 2025 – În mediul profesional și comercial de astăzi, soluțiile audiovizuale fiabile reprezintă fundamentul unei comunicări eficiente și...

Uncategorized2 săptămâni inainte

Axis Communications și partenerii săi de tehnologie prezintă soluții inovatoare la Smart City Expo World Congress 2025 din Barcelona

Barcelona, 4 November 2025– Axis Communications, lider global în soluții de supraveghere video și tehnologii de rețea, participă în calitate...

Uncategorized2 săptămâni inainte

Grupul SGS își extinde portofoliul global prin noi achiziții strategice

4 November 2025 – Grupul SGS anunță o serie de achiziții internaționale menite să-i consolideze poziția de lider global în domeniul...

Uncategorized2 săptămâni inainte

Izolarea fonică oferită de ferestrele PVC – Un somn liniștit

Zgomotul constant al orașului, claxoanele, motoarele turate sau chiar agitația de zi cu zi din cartierele aglomerate pot deveni factori...

Top Știri ALBA