Căprării ieftine specifice stagiului militar din anii comunismului sunt validate efectiv prin dispozițiile de sancționare disciplinară emise de către șeful IPJ Caraș-Severin
Dacă ești polițist și ajungi să lucrezi la IPJ Caraș-Severin și dorești să-ți faci datoria prin aplicarea legii față de orice persoană indiferent de statutul social, financiar sau apartenența politică, nu vei fi apreciat, nu vei fi avansat înainte de termen și nu te vei regăsi printre beneficiarii majorării salariale pentru misiuni speciale și lucrări de excepție, dimpotrivă, vei fi sancționat disciplinar, dezvaluie cei de la sindicatul Europol.
Într-o astfel de ipostază se regăsesc o parte din polițiștii de la Biroul Drumuri Naționale și Europene din cadrul Poliției Stațiunii Băile-Herculane, care în timp ce se aflau planificați într-un filtru rutier au plecat din post ca urmare a unei informații primite din partea unui cetățean și s-au deplasat pe un alt segment de drum unde au surprins-o în flagrant pe o doamnă în timp ce conducea fără permis un autovehicul ce tracta o remorcă ce avea masa maximă autorizată de 1300 kg, ambele neînmatriculate. Până aici nimic anormal, doar că „duamna” cu pricina era soția unui șef de ocol silvic, apropiat al șefilor din poliție/politică prin prisma disponibilității pe care o are pentru găzduirea unor petreceri, departe de ochii lumii, în cabana sa de pe munte.
Imediat după constatarea celor 3 infracțiuni flagrante au fost amenințați de către adjunctul șefului IPJ Caraș-Severin, comisar șef de poliție Coman Aurel, cunoscut de către majoritatea subordonaților drept „lupul moralist” care îi mustră cu patimă când aplică amenzi pentru transport ilegal de material lemnos sau pentru transporturi rutiere efectuate cu încălcarea legii. Iar pentru că polițiștii nu s-au lăsat intimidați, echipa managerială a IPJ Caraș-Severin a identificat cea mai eficientă soluție pentru eliminarea polițiștilor incomozi din calea diferiților transportatori, respectiv mutarea sediului BDNE de la Poliția Stațiunii Băile-Herculane, la sediul Poliției Municipiului Caransebeș.
Doar că, văzând că unii dintre polițiști nu cedează presiunilor și hărțuirii la care i-au expus, au recurs la următoarea etapă, afectarea carierei profesionale, mai dezvaluie sursa citata. În acest sens, imediat după ce polițiștii au înregistrat dosarul penal, iar șeful de ocol a început să ceară „sânge”, pentru ca cei care și-au permis să o oprească pe nevastă-sa să fie executați. Zis și făcut, după ce și-a activat tot cercul politic relațional, presiunea s-a mutat pe conducerea politică a IPJ Caraș-Severin, care a început cercetarea disciplinară față de polițiști pentru că ar fi „coborât” de pe drumul național pentru a constata infracțiunea. Evident, la comandă, în urma cercetării disciplinare cei 3 polițiști rutieri au fost găsiți vinovați și au fost sancționați disciplinar. Sindicatul Europol a oferit consiliere celor trei polițiști și a contestat sancțiunile, urmând ca inspectorul general al Poliției Române să se poziționeze de partea celor trei polițiști care au făcut „greșeala” să-și facă datoria sau de partea șefilor comandați politic.
Acest gen de căprării ieftine specifice stagiului militar din anii comunismului pe care comisarul șef de poliție Coman Aurel le exercită asupra subordonaților, sunt validate efectiv prin dispozițiile de sancționare disciplinară emise de către șeful IPJ Caraș-Severin, așa cum puteți observa în cele ce urmează.
Din conținutul actului administrativ de sancționare, șeful IPJ Caraș-Severin recunoaște că polițiștii din cadrul BDNE aveau competență teritorială pe segmentul de drum unde au constatat cele 3 infracțiuni flagrante, însă a considerat că este oportun să aplice sancțiunea disciplinară pentru faptul că polițiștii nu au anunțat dispecerul înainte de a interveni la eveniment, deși aceștia au justificat această modalitate de abordare a cazului considerând că informația ar fi putut fi evident compromisă.
Iar cu privire la motivele păstrării confidențialității datelor obținute, având în vedere nenumăratele situații în care diverși conducători precizau că o anumită firmă este a „șefului mare”, dar și diversele sugestii și presiuni venite pe cale ierarhică pentru a-i determina pe acestia să nu aplice legea față de anumite persoane, este lesne de înțeles de ce au ales să acționeze în această măsură, fără a-l informa pe dispecer cu privire la deplasarea pe un alt segment de drum.
Interesant este că la momentul sesizării abuzurilor comise de echipa managerială a IPJ Caraș-Severin, implicit prin mutarea sediului BDNE de la Poliția Stațiunii Băile-Herculane la Poliția Municipiului Caransebeș, echipa de specialiști din cadrul IGPR trimisă în control nu a constatat vreo neregulă cu privire la această decizie, precizându-le polițiștilor față de care a fost declanșată cercetarea disciplinară că nu vor fi sancționați pentru că au aplicat legea, opinie care din câte se poate constata nu a fost agreată și de șeful inspectoratului. (Cerasela N.).
Nu serviciu, nu birou! Pentru 9 insi, cu seful lor, 10. Bineinteles, toti sunt politisti. Ofiteri. Care au dat ultima sanctiune contraventiala in 2017, adica in urma cu cinci ani.
Cel mai tare loc de „menta” din MAI! Au primit si excelenta, prin rotatie, cate doi, ne informeaza MAI.
Este vreunul din voi care a vazut vreodata un „inspector de munca” din Aparatul Central al MAI, in control la unitatea voastra, se intreaba cei de la sindicatul Diamantul. (Cerasela N.).
Ora estimata: 08:30 Complet: PEN 1 – AM Tip solutie: respinge cererea Solutia pe scurt: În temeiul art. 345 alin. 1 şi 2, C.p.p., respinge cererile şi excepţiile invocate de inculpatul ROŞU SEBASTIAN ALEXANDRU, cu privire la legalitatea sesizării instanţei, legalitatea administrării probelor şi a efectuării actelor de urmărire penală. În temeiul art. 346 alin. 2, C.proc.pen., constată legalitatea sesizării instanţei cu rechizitoriul nr. 145/P/2020 din 26.02.2021 al Parchetului de pe lângă Judecătoria Câmpina privind pe inculpaţii ROŞU SEBASTIAN ALEXANDRU, trimis în judecată pentru săvârşirea infracţiunilor de lovire sau alte violenţe, prev. de art. 193 alin. 2 C.p. şi tulburarea ordinii şi liniştii publice, prev. de art. 371 C. pen, cu aplic. art. 38 alin. 1 C.p. şi BRĂESCU TIBERIU, pentru săvârşirea infracţiunilor de tulburarea ordinii şi liniştii publice, prev. de art. 371 C.p. şi portul sau folosirea fără drept de obiecte periculoase, prev. de art. 372 alin. 1 lit. a C.p., cu aplic. art. 38 alin. 1 C.p., a administrării probelor şi a efectuării actelor de urmărire penală. Dispune începerea judecăţii cauzei privind pe inculpaţii ROŞU SEBASTIAN ALEXANDRU şi BRĂESCU TIBERIU. Cu contestaţie în termen de 3 zile de la comunicarea încheierii. Pronunţată în camera de consiliu, azi, 08.06.2021. Document: Încheiere finală camera preliminară 08.06.2021Incredibil, dar…adevarat!In adresa transmisa unui magistrat, Parchetul de pe langa Judecatoria Ploiesti ii ia apararea inculpatului motivand ca acesta este „sifonul” acestei institutii si ca ar fi avut contributii „fantastice” in o asa zisa rezolvare a unui alt caz celebru cu presupusi vinovati de pe raza judetului Buzau, conform investigatiilor noastre.In fapt, institutia sus mentionata l-a trimis pe inculpatul Braescu Tiberiu, „cablat” la presupusii vinovati din dosarul 6559/P/2021, incercand sa obtina probe, prin provocare si denaturarea adevarului.
Va aratam cum arata inculpatul Braescu Tiberiu intainte de a ii provoca pe cei din Buzau, si dupa aceasta provocare pentru obtinerea unor presupuse probe:
Inainte de „cablare”
Dupa „sprijinul” nereusit acordat parchetului
Cert este ca noi NU am vazut in viata noastra ca un parchet sa ia apararea unui inculpat precizand ca este sursa acesteia/”sifon”. Pentru noi este chiar o premiera!
Nu este de neglijat nici anturajul acestui individ care se pare ca beneficiaza de protectia unor magistrati in schimbul unor probe obtinute prin metoda „Portocala”.
Publicam doar o poza care valoreaza cat o mie de cuvinte, si cine intelege va… „pricepe”. Vom reveni. (Cristina T.).
Fiecare polițist trebuie să se uite pe fluturașul de salariu la valoarea salariului brut și să împartă la trei pentru a vedea suma maximă (33%) care nu va fi supusă impozitării și contribuțiilor sociale
Modificările aduse Codului Fiscal începând cu data de 01.01.2023 au adus schimbări în ceea ce privește modalitatea de decontare a serviciilor turistice și a transportului în perioada concediului de odihnă, astfel că personalul MAI trebuie să acorde o atenție sporită atunci când vor depune actele necesare în vederea punerii în plată a acestor drepturi, precizeaza cei de la sindicatul Europol.
Decontarea serviciilor turistice:
a) în perioada concediului de odihnă – fără plata impozitului sau a contribuțiilor;
ex. pentru factura de 1450 lei se decontează integral.
b) în afara concediului de odihnă – se vor plăti impozit și contribuții sociale însumând 41,5 %;
ex. pentru factura de 1450 lei se decontează doar 848 lei ( până în anul 2022, pentru decontarea în afara concediului, se percepea doar impozit de 10%).
2. Decontarea transportului în concediu de odihnă – va fi de 637 lei, iar împreună cu decontarea serviciilor turistice de 1450lei va face parte din plafonul de 33% din salariu lunar, prevăzut de Codul Fiscal, care dacă va fi depășit în luna decontării, va fi supus impozitării și contribuțiilor sociale.
Dacă în luna martie sau aprilie atunci când vei avea planificat concediu de odihnă, soliciți atât valoarea maximă a serviciilor turistice (1450 lei), cât și decontarea transportului în concediu (637 lei), un total de 2087 lei, iar valoarea salariului brut realizat ( care se regăsește pe fluturașul de salariu) e de 4927 lei , atunci pentru ce depășește 33% din această valoare, se vor percepe impozit+contribuții.
Exemplu orientativ:
1450 lei+ 637 lei = 2087 valoarea maximă ce poate fi decontată într-o lună pentru serv. turistice+ transport concediu;
33% din salariu brut realizat 4927 lei = 1642 valoarea pentru care nu se percep contribuții sau impozit
2087 -1642 lei= 445 lei valoarea care va fi supusă plătii impozitului și contribuțiilor;
58,5% din 445 = 260 lei valoarea netă primită din suma supusă impozitului si contribuțiilor
1642+ 260= 1902 lei suma decontată în cazul în care se solicită în aceeași luna atât valoarea maximă a serv. turistice, cât și decontarea transportului în concediu.
2087 – 1902= 185 suma pe care ar pierde-o un polițist cu un salariu brut de 4800 lei în cazul în care solicită în aceeași lună ambele deconturi.
Aceasta este valoarea brută a salariului unui agent de poliție cu 4 ani vechime, iar 33% din aceasta sumă care nu va fi supusă impozitului și contribuțiilor e de 1642 lei.
În cazul de față recomandăm politistilor ca:
decontarea serviciilor turistice să nu se efectueze în aceeași lună cu decontarea transportului în concediu;
decontarea serviciilor turistice să se efectueze în 2 tranșe, astfel încât, în cazul suprapunerii celor două decontări, să nu se depășească plafonul de 33% din salariu brut;
Odată cu creșterea cu 10% a salariului de funcție și actualizarea salariului de grad din luna februarie, unde valoarea brută va crește cu sume cuprinse între 700 și 1000 lei, salariul brut al unui agent de debutant va fi de aproximativ 5000 lei.
De asemenea e de menționat faptul că valoarea maximă de referință a plafonului de 33% este salariul mediu brut stabilit pentru anul 2023 care e de 6095 lei.
Dacă în luna martie sau aprilie atunci când vei avea planificat concediu de odihnă, soliciți atât valoarea maximă a serviciilor turistice (1450 lei), cât și decontarea transportului în concediu (637 lei), un total de 2087 lei, iar valoarea salariului brut realizat ( care se regăsește pe fluturașul de salariu) e de 6095 lei , atunci pentru ce depășește 33% din această valoare, se vor percepe impozit+contribuții.
Exemplu orientativ:
1450 lei+ 637 lei = 2087 valoarea maximă ce poate fi decontată într-o lună pentru serv. turistice+ transport concediu;
33% din salariu brut realizat 6095 lei = 2031 valoarea pentru care nu se percep contribuții sau impozit
2087 -2031 lei= 56 lei valoarea care va fi supusă plătii impozitului și contribuțiilor;
58,5% din 56 = 33 lei valoarea netă primită din suma supusă impozitului si contribuțiilor
2031+ 33= 2064 lei valoarea decontată în cazul în care se solicită în aceeași luna atât valoarea maximă a serv. turistice, cât și decontarea transportului în concediu.
2087 – 2064= 23 suma pe care ar pierde-o un polițist cu un salariu brut de 6095 lei sau mai mare de atât, în cazul în care solicită în aceeași lună ambele decontări.
Având în vedere aceste modificări aduse Codului Fiscal, fiecare polițist trebuie să se uite pe fluturașul de salariu la valoarea salariului brut și să împartă la trei pentru a vedea suma maximă (33%) care nu va fi supusă impozitării și contribuțiilor sociale în cazul în care solicită decontarea în aceeași lună a serviciilor turistice și a transportului în perioada concediului, mai dezvaluie sursa citata. (Cerasela N.).