Connect with us

Exclusiv

Don Quijote de la Mancha VS. Cei trei muschetari/Cavalerul tristei figuri VS. Cei trei mușca-tare/Ep.8 – POINT ! P.1 – Ziarul Incisiv de Prahova

Publicat

pe

 TEMPUS FUGIT! ,,DOMNILOR” V-A EXPIRAT TIMPUL

Dragi domni și doamne! Fiind un ziar de investigatii si anchete jurnalistice respectabil și pentru a arăta tuturor nivelul corupției din statul Român, vă vom arăta cine susține ,,Mafia Penitenciarelor”.

Asta și pentru cei care cred că sunt motive false să nu fim primiți în Schengen.

Nu o să ghiciți, dar  avem documente care dovedesc că spunem adevărul și numai adevărul!

Prima știre – Serviciul teritorial al DNA Ploiești este în ,,moarte clinică”ca urmare a îmbolnăvirii grave cu viruși politici. Replica din ,,La-S Fierbinți” cu ,,Bă! Ești prost!, Bă! Ești nebun!” se potriveste mănușă.

Păi de ce?  La această unitate se află în cercetare dosarul 94/P/2021, în care sunt reclamați polițiști și complicii lor, procurori, pentru favorizarea făptuitorului în dosarul penal 2600/P/2020 al Parchetului de pe lângă Judecătoria Ploiești.

 Știți ce s-a cercetat în acest dosar? Fix nimic !!! Nici până în prezent nu a fost audiată persoana vătămată. Am vorbit cu persoana vătămată, din curiozitate, și nu știa nici cine este procurorul de caz. Oare procurorul știe că are dosarul în lucru? Sau polițistii judiciari care lucrează cu procurorul de caz au pitit dosarul în vreun sertar ? 

Probabil că, la un moment dat, cineva va clarifica situația și va administra medicamentul potrivit și va scoate sistemul din această comă profundă.

Despre faptele comise  a fost informată și  Direcția Generală Anticorupție, dar doamna procuror, care coordonează această activitate, s-a dat ,,lovită” cică nu au fost făcute încadrările juridice. Păi, Cine trebuia să le facă? Partea vătămată?

Un mare magistrat a afirmat că persoana vătămată descrie faptele, iar magistratul face încadrarea juridică a faptelor. ,, Că doar de asta este magistrat,,

  Deși în sesizarea către D.G.A. erau descrise în detaliu și cu probe  faptele comise de polițiștii de poliție judiciară privind favorizarea făptuitorului, prin neaplicarea flagrantă a prevederilor Codului de Procedură Penală, doamna procuror a decis trimiterea sesizarii  procurorului de caz al dosarului de furt, cercetat de polițiștii corupți pe motiv – că faptele descrise au legătură cu furtul reclamat în dosarul 2600/P/2020.

  Cum !!! Păi procurorul de caz are toate calitățile, nu vede , nu aude, ori nu știe Codul de Procedură Penală ori cu rea intenție a încercat să claseze dosarul de două ori, a doua oară cu susținerea Prim Procurorului.

,,Curat murdar coane Fănică!!!”

Dar ce să vezi totuși sistemul juridic mai are o șansă, pentru că o doamnă Judecător a văzut ,,mizeria” și cu o finețe și eleganță juridică incontestabilă a trimis dosarul înapoi pentru cercetări.

Bine! Bine! Dar cum au protejat  Poliția și Parchetul ,,Mafia Penitenciarelor”??  Că o să râdă lumea de noi, că vezi doamne că spunem povești!!! Din păcate este foarte trist și descurajant, după cum veți vedea……

  -faptele reclamate în dosarul penal 2600/P/2020 au avut loc în luna martie 2020 și nici până în prezent nu a fost audiat făptuitorul, respectiv B.C. ,,Buldozerul”, nu au fost audiați A. R.,, Fantastic Woman”, P. C.,, Scriitorul S.F.”, D. I. ,,Regina hoților” și C. N. ,, Rățușca cea urâtă” pentru infracțiunile reclamate, deși există ordonanță emisă de procurorul în cauză;

-dosarul penal a fost  restituit  Parchetului de pe lângă Judecătoria Ploiești  în urma respingerii ordonanțelor de clasare întocmite de procurorul de caz și de Prim procuror conform Hotărârii judecătorești nr.1050 din 22 iulie 2022 ;

– La momentul publicării articolului, de la data repartizării dosarului și până în prezent nu au fost efectuate acte procedurale, cu excepția reaudierii persoanei vătămate despre care nu dăm detalii…… De ce ? Cică plângerile penale se soluționează cu celeritate!!! Se dorește cumva prescrierea faptelor ???? (au trecut deja 3 ani și 2 luni de la comiterea faptei 23.03.2020)

 În continuare vă arătăm cum au favorizat ,,Mafia” organele de poliție și cum au fost prinși cu ,,Rața în gură” :

  1. M. A. ofițer de poliție judiciară, în cadrul BCFL Ploiești la momentul faptei, promovat ulterior împuternicit șef de Secție de Poliție Rurală
  1. A delimitat câmpul infracțional la camera gestionarului popotă, fapt care a permis, ulterior, furtul mai multor bunuri ale persoanei vătămate.
  2. Nu a vizualizat camerele de supraveghere și nu a efectuat sesizări din oficiu conform art.271, lit.b, pentru Obstrucționarea Justiției, pentru refuzul de a comunica înregistrările camerelor de supraveghere.(Penitenciarul a transmis în mod fals că acestea durează 9 zile, prin adresa nr. B2-26020/PPPH/03.04.2020, când pe site-ul public al Instituției în Bilanțul pe  2018 se precizează clar că înregistrările camerelor sunt stocate pe termen de 30 de zile).

 Adresa poliției 905/31.03.2020 prin care solicita inregistrările video ale camerelor de supraveghere nu se regăsește în cuprinsul dosarului penal.

 3.În data de 25.05.2020 documentele reclamate ca furate și în care se aflau banii,  au fost descoperite de o a doua comisie de inventariere, legal constituită, într-o altă clădire decât cea  unde a avut loc spargerea. Astfel comisia în cele 4 file din Anexa 10 din Procesul Verbal nr.30453/ 07.2020 a opisat atât documentele personale  cât și documentele de serviciu. (atașez copie)

Domnul M.A  nu a examinat documentele găsite de comisia de inventariere , nu a dispus cercetarea criminalistică a acestora sau o cercetare a locului în care au fost găsite, înlăturând proba directă care demostra furtul, conform art.97, lit e, din Codul de Procedură Penală.

Ca să justifice netemeinicia reclamației de furt și motivul soluției de clasare a dosarului penal, domnul M.A. s-a mulțumit, fără temei legal, conform CPP- directorul sau orice angajat al penitenciarului nu avea calitatea de poliție judiciară ,  să înainteze către Penitenciarul Ploiești adresa nr.905 /03.06.2020  prin care îl desemna pe Directorul Penitenciarului (care este implicat în acoperirea infracțiunii de furt prin întocmirea și aprobarea documentelor falsificate) , citez ,, fiind informați de către persoana vătămată despre faptul că în incinta …… au fost găsite  documente ce nu se aflau în gestiunea acesteia la data comiterii infracțiunii, vă rugăm să ne comunicați veridicitatea  acestui fapt, iar în caz afirmativ să ne puneți la dispoziție documentele identificate,, .

Mai mult, în data de 03.07.2020 conform adresei nr.B2 29065/PPPH/03.07.2020  la sediul Penitenciarului Ploiești  domnul M.A. face o  înțelegere cu M. V. ,,Zeus din Olimp”, directorul adjunct cu atribuții pază, de a-i pune la dispoziție doar  documentele de serviciu, citez ,, așa cum ni le-ați solicitat,,.

Practic din totalul celor 4 file cuprinse în Anexa 10 a PV 30453  domnul M.A. a selectat și solicitat doar documentele de serviciu opisate pe ultima filă, ultimul paragraf   și considerate  ca fiind documentele personale ale părții vătămate, înscrisuri care nu aveau nici o legătură cu reclamația.

 Întrucât ANP a dispus penitenciarului Ploiești returnarea documentelor și bunurilor personale, penitenciarul revine către Poliție cu adresa nr B2 31229/PPPH/16.07.2020  prin care recunoaște că a pus la dispoziția domnului M.A., conform înțelegerii, doar o parte din documentele personale găsite(care erau de fapt documente de serviciu) și întreabă organul de cercetare penală dacă dorește să-i fie puse la dispoziție și celelalte documente personale găsite, cuprinse în Anexa 10 și Anexa 11 . Poliția informează telefonic, încălcând CPP, cum că documentele găsite pot fi restituite părții vătămate. Te i-a capul ,,Hoțul întreabă polițistul ce face cu probele”??????

Documentele sustrase o dată cu banii au fost returnate persoanei vătămate, fără respectarea procedurii penale, la data de 07.08.2020 conform Procesului verbal nr 32316/07.08.2020, deși au fost găsite în data de 25.05.2020. (atașez copie).

 4.Nu a înregistrat plângerile penale împotriva lui Polifrone Ciprian și Angelache Ramona, nu a dispus  începerea urmăririi penale In Rem în termenul de 5 zile, nu a dispus reunirea faptelor, nu a atașat plângerile la dosar la încheierea cercetărilor.(vezi Adresa BCI Prahova)

 5. A audiat superficial persoanele implicate fără a face referiri la faptele comise, fără a preciza ce atribuții, legi si alte prevederi legale au încălcat.( două declarații au fragmente copy/paste)

 6. A dispus clasarea dosarului penal fără a cerceta plângerile penale împotriva lui P. C. ,,Scriitorul S.F.”, A.R.,,Fantastic Woman” și B.C.,,Patriarhul”, fapt constatat și de instanța de judecată care a respins clasarea.

  II.Cms sef E. M. fost ofițer în cadrul B.C.F.L., promovat ca împuternicit Șef Secție Urbană

1.Deși a primit îndrumări de la procurorul de caz prin ordonanță, după respingerea clasării propuse de către Sinsp M. A. , nu-i audiază pe B. C.,,Buldozerul” autorul efectiv al spargerii, pe A. R. ,,Fantastic Woman”, N. E., jurista penitenciarului, și T. M. ,,Maica Stareță” – președinta comisiei de inventariere care a găsit documentele furate.

 2.A pregătit superficial interogatoriul persoanelor audiate, nu le  adresează acestora nici măcar o întrebare privind faptele reclamate, toate întrebările sunt puse de partea vătămată.

 3.Nu a efectuat cercetări In Rem pentru A. R.,,Fantastic Woman”,  P. C.,,Sciitorul SF” și B. C.,,Patriarhul”

 4.Nu s-a sesizat pentru ,, Obstrucționarea Justiției”art.271, litera b, atunci când Penitenciarul  Ploiești a refuzat să pună la dispoziție datele și metadatele (istoricul) privind inregistrările false a documentelor solicitate .(Documentele solicitate au fost întocmite și trimise de autorul faptei reclamate, A.R.,, Fantastic Woman” și nu sunt reale , obținute prin fotografierea ecranului de user, deși trebuiau trimise de ofițerul analist programator cu acces la serverul unității,unde sunt stocate datele și metadatele specifice documentelor  înregistrate)

  Doamna/domnul Procuror de caz (M), în prezent mutată la cerere

 Nu a sesizat faptele de corupție ale polițiștilor, precum și încălcarea evidentă și flagrantă a prevederilor Codului de Procedură Penală, deși a primit mai multe sesizări și întâmpinări prin care au fost sesizate neregulile din cercetări.

  1. Deși în prima fază a respins ,,Clasarea” și continuarea cercetărilor și a dispus prin ordonanță măsuri nu a urmărit ca ofițerul de caz E.M. să le aducă la îndeplinire și a evitat reudierea persoanelor implicate cu privire la infracțiunile comise.
  2. În momentul în care a sesizat că cercetările conduse de E.M. dau rezultate, a preluat dosarul fără referat din partea organelor de C.P și a dispus ,,Clasarea” fără a ține cont de probele evidente din dosar și fără a cerceta IN REM plângerile penale pentru A. R.,,Fantastic Woman”, C.,,Sciitorul SF” și B. C.,,Patriarhul”, fapt pentru care instanța a respins soluția.

  Doamna Prim procuror, la momentul acesta promovată

 Nu a verificat temeinicia soluției propuse, deși cunoștea din întîmpinări problemele din cercetări și că nu s-au efectuat cercetări IN REM pentru plângerile penale pentru A. R.,,Fantastic Woman”, P. C.,,Sciitorul SF” și B. C.,,Patriarhul”, fapt pentru care instanța a respins soluția.

  1. A emis Ordonanța de respingere a plîngerii împotriva soluției de ,,Clasare ”, în afara termenului legal pentru a împiedica Persoana Vătămată să sesizeze Instanța de Judecată.

 În concluzie Procurori și Polițiști și-au dat mâna să salveze ,,Mafia din

Penitenciare”! După știința noastră se cheamă cel puțin favorizarea făptuitorului comisă de fiecare în parte !!! Dar să decidă cei care trebuie, adică magistrații!!!!

       Mulțumim doamnei Judecător, că ne-a arătat că mai sunt sperațe încă !

 Cât de trist vi se pare? Avem legi, avem oameni bine plătiți de statul Român

să le pună în aplicare dar, constatăm că acesta, statul, a fost confiscat de clasa politică.

       Vrem să fim Europeni! Vrem în Schengen! Ce cetățean european  credeți că este de acord să fie furat în halul asta !!! Vise taică, vise !!! ,,La Piovra”, Caracatița, a fost inventată în România, cică italienii vin să ia lecții de la noi.

       Ne mai mirăm că Ministerul Justiției și A.N.P sunt corupte, ăsta e motivul !!!

       Constatăm că, practic, tot statul e corupt !!! Dumnezeu să ne ajute!!!

       Credeți-mă, este cel mai trist articol pe care îl scriu!

       Haideți! Poate ne dăm cu reveneală !!! Vom reveni! (Cristina T.).

Eclipsa totală a sistemului penitenciar romanesc/TRIUMVIRATUL

 

Precizări privind modalitățile de furt la Penitenciarul Ploiesti si ilegalitatile savarsite de Comisarul șef de poliție penitenciară Valentin MATEI – IMPUTERNICIT – la comanda Penitenciarului Ploiești

 

Documente si declaratii din cercetarea penala care dezvaluie un furt institutional generalizat la Penitenciarul Ploiesti

 

Penitenciarul Ploiesti: „La momentul preluării gestiunii, în fișele de inventar de la Serviciul Financiar figurau o mulțime de bunuri, care faptic nu existau”

 

Furturi, falsuri si alte infractiuni succesive la Penitenciarul Ploiesti (IV)

 

Cum se FURA pe fata si sarabanda unor falsuri pentru acoperirea acestor furturi la Penitenciarul Ploiesti (III)

 

Cum se FURA pe fata si sarabanda unor falsuri pentru acoperirea acestor furturi la Penitenciarul Ploiesti (II)

 

 

 

 

 

 

            

Facebook Comments

Exclusiv

Vara culturală 2024: JazzUP și ArtUP, concerte senzoriale, artă subacvatică și experiențe memorabile în țară

Publicat

pe

De

  • Între 8 iulie și 5 septembrie, festivalurile JazzUP și ArtUP oferă publicului o serie de experiențe culturale, de la jazz clasic șifusion, la expoziții de artă stradală și subacvatică, transformând România într-un hub cultural vibrant;
  • Locații emblematice din Constanța, Brașov sau București găzduiesc concerte și activități culturale, cu artiști de renume precum Sabin Penea, care va cânta la vioara sa Gagliano, evaluată la 000 de euro;
  • Toate evenimentele din cadrul festivalurilor sunt oferite în mod gratuit publicului larg.

Asociația Culturală CultART anunță o vară culturală de excepție, sub umbrela festivalurilor concept JazzUP și ArtUP. În perioada iulie – septembrie, CultART inițiază o serie de evenimente menite să celebreze și să democratizeze accesul la cultură, să promoveze artele plastice și muzica într-un mod autentic, inovator și efervescent, creând un mix remarcabil între scena culturală locală și cea internațională.

JazzUP și ArtUP vor fi prezente în diverse locații emblematice din România, cu precădere în Constanța, județul Constanța, Tulcea, Brașov, județul Brașov și București, oferind publicului experiențe artistice remarcabile, complet gratuite. Printre experiențele inedite se numără o expoziție organizată sub nivelul Mării Negre, unde o serie de picturi ale celebrului artist Nicolae Grigorescu dar nu numai vor fi expuse sub apă, sau un concert senzorial.

„JazzUP și ArtUP sunt mai mult decât simple festivaluri, ele reprezintă viziunea noastră în ceea ce privește accesul la artă și cultură. Prin aceste două concepte ne-am propus să creăm punți între artiști și public, dorindu-ne să poziționăm scena culturală locală pe harta internațională. Accesul la cultură și crearea unui cadru real de materializare a acesteia sunt aspecte esențiale pentru dezvoltarea unei societăți vibrante și prospere. Și anul acesta ne continăm demersurile de a crea o comunitate artistică puternică, de a oferi și deschide noi orizonturi pentru tinerii talentați, în timp ce încântăm publicul cu momente vii, dincolo de cotidian”, declară Valentin-Ștefan Ștefăniță, președintele Asociației Culturale CultArt si fondatorul celor doua concepte.

Democratizarea scenei culturale locale și integrarea scenei internaționale

JazzUP și ArtUP îmbogățesc peisajul cultural, printr-un mix efervescent între scena locală și internațională, creând astfel o dimensiune unitară care transformă România într-un pol de atracție artistică.

JazzUP aduce pe scenă atât artiști consacrați, cât și tineri talentați. Jazzul, cu autenticitatea și spontaneitatea sa, reprezintă un stil de viață efervescent, un mod de a trăi, cât mai autentic. Spectacolele oferite pe scenele JazzUP variază de la jazz clasic la fusion, culminând cu concerte senzoriale.

ArtUP, pe de altă parte, este o celebrare a artei vizuale, transformând spațiile publice în galerii de artă deschise publicului larg.

Maratonul artistic oferit de Asociația Culturală CultArt

  • ArtUP – Street Art (8-28 iulie) – Constanța

O expoziție unică pe faleza Casinoului Constanța, din Constanța, cu lucrări expuse atât pe uscat, cât și sub apă, promovând cea mai mare expoziție din lume a pictorului Nicolae Grigorescu găzduită de Muzeul de Artă din Constanța. Vizitatorii vor putea admira operele marelui artistist într-un cadru spectaculos subacvatic sau în timp ce se plimbă pe faleza din fața celebrului Cazino Constanța.

JazzUp Sea Fest (17-21 iulie 2024) – Constanța

Plaja Gaia, Muzeul de Artă, Farul Genovez, Casa cu Lei, Cazino Constanța: un maraton de concerte și activități culturale care vor transforma orașul într-un adevărat hub cultural. Seria de evenimente include modulele JazzUp Young, JazzUp Sea Fest și JazzUp Session, cu concerte și performance-uri live în cele cinci locați iconice. Pe scena JazzUP Sea Fest vor performa artiști precum Eliza Puchianu, Cristina Radu, Joco Orosz-Pal, AmbienTales, AmphiTrio sau Sabin Penea, care va cânta la vioara sa Gagliano, evaluată la 200.000 de euro, aducând o notă de eleganță și valoare artistică excepțională festivalului.

  • JazzUp Sea Fest on Tour (23-28 iulie 2024) – Județul Constanța și Tulcea

Casa de Cultură Murfatlar, Cetatea Histria, CASTRU ROMAN Ovidiu, Parcul Ion Dobre Năvodari, Piața Ovidiu Constanța sau Grădina Cinemascop Eforie Sud: evenimente menite să aducă muzica și arta mai aproape de comunitățile locale.

  • JazzUp Young on Tour (9-11 august 2024) – Brașov

Un eveniment dedicat copiilor, care oferă o platformă unică de educație muzicală, mentorat și dezvoltare artistică. Acesta presupune ateliere interactive, sesiuni de mentorat cu artiști consacrați și oportunități de performance live, menite să inspire și să cultive noua generație de artiști. Asociația Culturală CultART pune la dispoziție peste 40 de instrumente muzicale, de la viori ¼ pentru cei mici până la piane, oferind astfel o gamă variată de experiențe muzicale pentru toți participanții.

  • JazzUp Peak Fest (21-25 august 2024) – Brașov

Concerte și activități în locații simbolice din Brașov, inclusiv Artegianale, Banca Națională a României, Mediterra sau Piața Sfatului. Evenimentul combină spectacole de jazz clasic și modern cu sesiuni de improvizație, oferind publicului o experiență muzicală unică și captivantă.

JazzUp Young & Kids (7-8 septembrie 2024) – București

  • Un eveniment special dedicat copiilor și părinților, plin de activități educative și muzicale.

Așadar, festivalurile JazzUp și ArtUp sunt ocazii unice de a explora, admira și participa activ la un maraton artistic care va transforma România într-un pol de atracție culturală. Mai multe informații despre evenimente, program și locații găsiți pe www.jazzup.ro.

Facebook Comments
Citeste in continuare

Exclusiv

Cheltuieli bugetare “ciudate” ale tandemului Ciolacu – Oprea/Partea a II a – Ziarul Incisiv de Prahova

Publicat

pe

Revenim cu noi date referitoare la modul cum sunt cheltuiti banii contribuabililor de catre ministrul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, Radu Oprea pentru preluarea si administrarea terenului pe care se desfasoara activitatea industriala a Societatii Santierului Naval 2 Mai S.A. (SN 2 Mai), la care statul prin MEAT detine 93,8878 % din actiuni (aici)..

Astfel dupa ce pe repede inainte s-a adoptat in sedinta de Guvern, din data de 28.06.2024, HG nr.715/2024[1] privind suplimentarea bugetului Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului pe anul 2024 cu suma de 91.104 mii lei, credite de angajament și credite bugetare, din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, prevazut in bugetul de stat pe anul 2024, iata ca in urmatoarea sedinta a Guvernului, din data de 04.07.2024, s-a aprobat , tot cu celeritate, HG nr. nr. 763/2024[2] privind declararea de interes public national a unui imobil teren din patrimoniul Societatii Santierul Naval 2 Mai – S.A., trecerea sa în domeniul public al statului si in administrarea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, inscrierea în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, precum si concesionarea acestuia.

De remarcat ca in data de 03.07.2024 pe site-ul oficial al SGG aparea doar faptul ca se va analiza in Guvern “proiectul de hotarare a guvernului privind declararea de interes public a unui imobil teren din proprietatea Societatii Santierul Naval 2 Mai S.A. si trecerea sa în domeniul public al statului si administrarea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, precum si concesionarea acestuia”[3].

Din informatiile noastre din surse apropiate Guvernului rezulta ca a fost o opozitie din parte ministrilor Justitiei si Finantelor cu privire la oportunitatea validarii prevederilor proiectului in cauza, dar fara nici un rezultat, sens in care HG nr.763/2024, sus subliniata, a fost semnata si asumata doar de ministrii PSD ai Guvernului, in frunte cu Ion Marcel Ciolacu, respectiv de catre Marian Neacsu, viceprim – ministru si coordonator al ministerelor tinute de catre PSD, Stefan Radu Oprea,  si de secretarul de stat Alin Marius Andries, membru PNL.

Oare de ce ministrul Marcel Ioan Bolos nu a mai dorit sa semneze actul normativ de referinta, dupa ce anterior a semnat HG nr.715/2024 si, de ce nu se regaseste nota de fundamentare a actului normativ respectiv in mod public, pentru a fi accesata si consultata online pe site-urile oficiale guvernamentale, conform legii transparentei decizionale si a legii privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative[4]?

Sa speram ca redactia noastra va primi un raspuns in consecinta de la responsabilii guvernamentali cu atributii in domeniu despre situatia creata.

Din analiza continutului normei anterior subliniata aflam cu uimire care este interesul reprezentantilor Guvernului in cheltuirea judicioasa a fondurile alocate in cuantum de 91.103.668 lei pentru trecerea unui teren in domeniul public al statului, si anume unul minor, intrucat concesiunea terenului respectiv s-a facut pentru o redeventa curios calculata si fara o justificare publica.

Adica, cuantumul redeventei este determinat de formula: 0,001% din profitul net al societatii, la care se va aduga raportul dintre valoarea de evaluare a terenului si durata concesiunii, dar nu mai mult de 49 ani.

Dupa cum se observa valoarea anuala a redeventei este data de doi termeni:

  • unul variabil ce depinde de profitul net, adica de o eventala activitatea eficienta, rentabilitate, productivitate a factorilor de productie ale societatii, dar despre care nu este cazul dupa istoricul de activitate economica a SN2Mai SA[5],
  • unul fix, dar in realitate pseudovariabil, intrucat valoarea de evaluare a terenului se va revizui o data la trei ani incepand cu acest an si se va imparti la durata concesiunii egala cu durata obligatiilor juridice asumate de catre societate prin contractul de asociere si cel de inchiriere teren.

De interes este fatul ca HG nr.763/2024 nu precizeaza in mod public durata contractului de asociere si de inchiriere teren societatii DAMEN SHIPYARDS MANGALIA SA (Societatea), avand in vedere prevederile contractului de asociere DAMEN – SN 2 Mai SA , semnat in anul 2018, unde printre altele din informatiile noastre rezulta ca valoarea activelor  transferate Societatii de catre SN 2Mai la data de 2014 a fost de aprox.51 milioane USD, iar terenul in discutie a fost inchiriat anterior Societatii in 1997, convenindu-se ulterior ca dreptul de utilizare al terenului de catre Societate sa ramana in vigoare pe intreaga durata de functionare a Asocierii.

Mai mult, prin contractul de asociere sus evidentiat se precizeaza ca pana la sfarsitul anului 2023 Societatea va plati dreptul de utilizare a terenului in cauza, conform contractului de inchiriere al acestuia, respectiv impozitele si taxele care trebuiesc platite de SN 2 Mai catre autoritatile statului pentru teren, la care se adauga un comision de administrare de pana la 32.000 USD/trimestru, respectiv 128.000 USD/an, conform situatiilor existente ale terenului.

Oare, in anii trecuti, ce venituri relevante a primit statul roman la bugetul de stat prin MEAT de la SN 2MAI, ca urmare a asocierii economice sus precizate cu firma olandeza DAMEN, astfel incat sa devina o urgenta alocarea fondurilor prin cele doua HG mai sus amintite?

Semnificativ este faptul ca prin HG nr.763/2024 la art.3, alin.(6) se prevede la teza 2 ca “Daca valoarea determinata prin aplicarea mecanismului prevazut la alin. (5) este mai mare decat cuantumul sumelor incasate de concesionar din exploatarea imobilului teren ce face obiect al concesiunii, la stabilirea cuantumului redeventei se vor avea in vedere exclusiv veniturile astfel obtinute de concesionar.”

Concluziile va rugam sa le trageti dumneavoastra despre ce venituri vor fi atrase de stat din punerea in aplicare a prevederilor celor doua acte normative anterior rubricate.

Dar oare specialistii Guvernului nu au verificat continutul actelor normative respective si nu au discutat depre oportunitatea aplicarii unor astfel de norme, cu reprezentantii oficiali ai CSAT (avand in vedere importanta militaro-economica a prevederilor preconizate[6]), respectiv ai initiatorului acestora adica MEAT, respectiv cu ministrul Radu Oprea, secretarul general al ministerului, doamna Mihaela Popescu, domnul  Andrei Tugui, director adjunct in minister cu atributii  in domeniul reglementat prin cele doua HG, despre care am mai scris anterior[7], respectiv cu consilierul ministrului Radu Oprea, domnul Daniel Ionel Butunoiu[8] (fost senator PSD si presedinte al comisiei Comisiei parlamentare de ancheta pentru verificarea posibilei implicari a Serviciului de Protectie si Paza in activitatea unor partide politice si in activitatea unor lideri ai acestor partide[9]), actualmente numit prin ordin al ministrului coordonator al Directiei Industria Nationala de Aparare, fara a avea calitatea de functionar public?

Ne intereseaza sa aflam fata de cele sus expuse daca premierul Marcel Ciolacu si vicepremierul Marian Neacsu cunosc pe ce fel de personal angajate se bazeaza ministrul Radu Oprea pentru a intocmi documentele necesare unor intiative normative de interes pentru activitatea Guvernului Romaniei?

De altfel astepatam o reactie ale autoritatilor cu atributii de control in sfera de activitate a MEAT si SN2Mai, respectiv, Corpul de control al Guvernului, Curtea de Conturi, ANAF pe zona de competenta, alte institutii de forta ale statului cu atributii si responasibilitati in protejarea si apararea interesului national in domeniul de referinta. (Cristina T.).,

 [1]  https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/284681

[2]  https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/285157

[3]  https://sgg.gov.ro/1/proiectele-de-acte-normative-care-ar-putea-fi-incluse-in-sedinta-guvernului-romaniei-din-04-07-2024/

[4]

Legea nr.24/2000, Art.6: “(1) Proiectul de act normativ trebuie să instituie reguli necesare, suficiente şi posibile care să conducă la o cât mai mare stabilitate şi eficienţă legislativă. Soluţiile pe care le cuprinde trebuie să fie temeinic fundamentate, luându-se în considerare interesul social, politica legislativă a statului român şi cerinţele corelării cu ansamblul reglementărilor interne, precum şi ale armonizării legislaţiei naţionale cu legislaţia comunitară şi cu tratatele internaţionale la care România este parte.

(2) Pentru fundamentarea noii reglementări se va porni de la dezideratele sociale prezente şi de perspectivă, precum şi de la insuficienţele legislaţiei în vigoare.

(3) Proiectele de acte normative se supun spre adoptare însoţite de o expunere de motive, o notă de fundamentare sau un referat de aprobare, precum şi de un studiu de impact, după caz.

(4) Actele normative cu impact asupra domeniilor social, economic şi de mediu, asupra bugetului general consolidat sau asupra legislaţiei în vigoare sunt elaborate pe baza unor documente de politici publice aprobate de Parlament sau de Guvern. Guvernul defineşte tipurile şi structura documentelor de politică publică.”

[5]  https://www.sn2mai.ro/2024/PropunereRepartizareProfit2023FixareDivident.pdf

[6] Art.3, alin (3) “ Imobilul concesionat are ca destinaţie derularea de activităţi de construcţie, reparaţie şi mentenanţă de nave şi structuri plutitoare militare şi/sau civile, construcţie de platforme de foraj, fabricarea de secţiuni de mijloace de transport militare şi/sau civile şi alte activităţi similare, fabricarea de construcţii metalice şi părţi componente ale structurilor metalice.”

[7]  https://www.incisivdeprahova.ro/2023/12/19/caracatita-din-ministerul-economiei-antreprenoriatului-si-turismului-meat-i/

[8]  https://www.replicaonline.ro/prima-sedinta-a-comisiei-de-ancheta-pentru-spp-a-fost-aleasa-conducerea-347259

 

[9] https://www.cdep.ro/pls/parlam/structura.co?cam=0&leg=2016&idl=2&idc=223&poz=1

https://hotnews.ro/revine-comisia-de-ancheta-pe-spp-plus-comisiile-de-aparare-vor-face-o-ancheta-care-l-vizeaza-pe-seful-spp-lucian-pahontu-370500

 

 

Facebook Comments
Citeste in continuare

Exclusiv

Sindicaliștii Europol aduc dovezi – Ziarul Incisiv de Prahova

Publicat

pe

Fostul consilier onorific al primarului Volosevici, Gerard Georgescu, trage un nou semnal de alarmă:

„Opriți, nașii, finii și amantele, ultimele zile din mandatul ‘clanului’ distrug ce a mai rămas din Ploiești! Ploieștenii nu beneficiază de siguranță… asta vrem!!! Surse din interiorul Poliției Locale Ploiești mă atenționează că dimineața, nașul Albu, directorul PL, a pregătit o nouă lovitură după ce organigrama cu grave probleme legale a trecut de CL și nu putea fi aplicată!!! O nouă organigramă în care se statuează Serviciul Juridic, o aberație agreată de oamenii lui Volosevici care au pierdut toate procesele în instanță, dar care vor să își mai angajeze câteva amante!!! De asemenea, prevederile noii organigrame încalcă principiile de funcționare în care peste 10% din posturi nu sunt de polițist, ci de personal auxiliar. Un exemplu bun sunt posturile serviciului de achiziții, secretariat, etc., serviciul inventat pentru prietenii politici!!! În dese rânduri am făcut observații privind necesitatea ca Poliția Locală să aibă mai puține posturi auxiliare în condițiile în care instituția nu își respectă atribuțiile funcționale față de cetățeni!! Directorul Albu își trage Serviciului de Protecția Mediului deși legea îl contrazice!!! Care Mediu, care Protecție!??? Solicit Consiliului Local Ploiești, consilierilor din majoritate, care doresc să o treacă pe repede înainte, să nu fie de acord cu acest afront adus Ploieștenilor!!”.

Reamintim ca, in data de 27 iunie 2024, Ziarul Incisiv de Prahova a atras atentia asupra legalitatii acestui demers :

„Directorul Poliției Locale Ploiești, Cătălin Albu, pare să facă modificări semnificative în structura organizațională a instituției, generând controverse și critici. Printre aceste modificări, se include transformarea unor posturi de execuție în poziții de Șef Serviciu, atrăgând astfel la conducere oamenii de încredere de la alte departamente. De asemenea, se pare că au fost făcute schimbări discutabile, cum ar fi desființarea postului de execuție al unui angajat cu probleme legale și alipirea unor structuri distincte cu atribuții diferite.

Aceste acțiuni ridică semne de întrebare privind legalitatea și corectitudinea acestor modificări. De exemplu, conform Legii 296/2023 care prevede desființarea funcției publice de șef birou, Albu pare să opteze pentru înființarea unor poziții de Șef Serviciu, care aduc o creștere a cheltuielilor bugetare în loc de economii. Există claritate în lege cu privire la transformarea structurilor în compartimente funcționale sau servicii, în funcție de numărul de funcții publice de execuție pe care le au. Este esențial ca orice modificare în cadrul unei instituții să respecte întocmai prevederile legale și să aibă în vedere interesul public și buna funcționare a serviciilor oferite.

Organigrama prezenta care este si aceasta atacata in instanta

Astfel, inca directorul Politiei Locale Ploiesti – Catalin Albu – își „trage” un scaun de sef,  din biroul Protecția Mediului, post de Șef Serviciu, de la 6 posturi de execuție mai aduce 4 posturi , aducând-si astfel oamenii de încredere de la Ordine Publică și de la alte structuri. De la Ordine Publica sunt personaje agreate de finul sau, actualul primar, inca in functie (N.R – Chiar nu intelegem ce fac organele de cercetare penala…).

De la biroul Evidența Persoanelor, desființează postul de execuție al unui angajat dat afară, în urma unei evaluări nelegale, deși angajatul respectiv a contestat în instanță și se află pe rol iar în cazul câștigării procesului acesta să nu mai poată fi reîncadrat în postul avut, a atașat personalul contractual din cadrul biroului Dispecerat și si-a făcut serviciu, primind astfel postul de șef serviciu.

De asemenea, această mutare și alipire a biroului Dispecerat, structură cu personal contractual, la structura evidența persoanelor, structură cu funcții publice este ilegală deoarece funcția de șef a noului serviciu necesită modificarea cu peste 50% a atribuțiilor

Același lucru, cu modificarea atribuțiilor au făcut și la structura nou înființată : Serviciul Disciplina în Construcții -Afisaj stradal și Activități comerciale, amestecând atribuțiile structurii Disciplina în Construcții cu atribuțiile structurii Control Comercial

Structura Control Comercial a fost desființată și a fost comasată cu structura Disciplina în construcții și au format un serviciu struțo-camila cu atribuții amestecate

Hodorog Gabriel a fost recompensat și el cu un post de Șef Serviciu, înființând o altă structură struțo-camila alipind la structura financiar-contabilitate, structura Relații cu Publicul, Comunicare, Managementul Calității care a fost desființată și structura Proceduri, amestecând astfel atribuțiile

In loc să respecte Legea 296/2023 privind unele măsuri fiscal -bugetare prin care este desființată funcția publică de șef birou, și prin care se presupune că se va face o economie la buget, Catalin Albu înființează posturi de șef serviciu, mai bine plătite care duc la creșterea bugetului.

Legea este clară… funcția de șef birou dispare, iar structurile respective se transformă în compartimente funcționale. Dacă structurile au cel puțin 10 funcții publice de execuție acestea funcționează ca Servicii, dacă nu, devin compartimente. Deci, acesti baietasi „destepti” trebuie sa  devina funcționari publici de execuție, in nici un caz sa fie „inaintati” in functii de sefi de serviciu.

SMECHERIA – Organigrama propusa initial

Poliția Locală este formata din directori și șefi de servicii!!!”

Dar sa vedem ce zice legea

Acum au ramas probl;eme de legalitate la noua Organigrama, propusa azi!

Analiza succinta a dispozitiilor Legii nr 296 din 26 octombrie 2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung

Art XVIII din Legea nr 296/2023

(2) Personalul incadrat in functia publica de sef birou beneficiaza de toate drepturile legale odata cu eliberarea din functia publica, inclusiv prin ocuparea, in conditiile legii, a unei functii publice de conducere ierarhic superioare corespunzatoare vechimii, studiilor de specialitate sau a unei functii publice de executie vacante corespunzatoare vechimii, studiilor de specialitate de comun acord cu conducerea entitatii publice din care face parte. Daca nu exista o functie publica vacanta corespunzatoare, postul ocupat de acesta se transforma in functie publica de executie care corespunde studiilor de specialitate si vechimii in specialitatea functionarului public de conducere, de regula, la nivelul structurii de organizare din care a facut parte acesta. Functia publica de conducere de sef birou poate fi transformata intr-o functie publica de conducere superioara cu incadrarea in normativul de personal si procentul de functii de conducere prevazute de prezenta lege si personalul cu functie publica de sef birou o poate ocupa cu acordul acestuia, daca personalul care a detinut functia publica de sef birou indeplineste conditiile de vechime, experienta si studii de specialitate prevazute de lege pentru acea functie publica de conducere.

 Art XX din Legea nr 296/2023

  • La articolul 391 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr 57/2019 privind Codul administrativ, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr 555 din 5 iulie 2019, cu modificarile si completarile ulterioare, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„(3) Structura organizatorica a autoritatilor si institutiilor publice trebuie sa respecte urmatoarele cerinte:

  1. Pentru constituirea unui serviciu este necesar un numar de minimum 10 posturi de executie;
  2. Pentru constituirea unei directii este necesar un numar de minim 20 posturi de executie;
  3. Pentru constituirea unei directii generale este necesar un numar de minim 35 de posturi de executie”

 DIN ANALIZA celor doua texte de lege mai sus mentionate se desprind urmatoarele concluzii:

 Prin articolul XX se stabileste modul in care se modifica art 391 din O.U.G nr 57/2019 (pentru constituirea unui serviciu este necesar un numar de minimum 10 posturi de executie);

  1. Deci persoanele care ocupau functia de sef birou, IN MOMENTUL INTRARII in vigoare a Legii nr 296/2023, se mentin in aceasta functie pana la aprobarea noilor organigrame, state de functii, regulamente de organizare si functionare, pastrandu-si, prin mentinerea in functie, drepturile salariale corespunzatoare functiei de sef birou.
  2. Ulterior mentinerii in functie a persoanelor care ocupa functia de sef birou, dar NU MAI TARZIU de 30.06.2024 (termen prorogat de la data initiala de 31.12.2023), se vor adopta noi organigrame in care functia de sef birou va fi transformata in functie de conducere superioara de sef serviciu, daca pe baza organigramei in vigoare in momentul adoptarii Legii nr 296/2023 respectiva persoana indeplinea conditiile de vechime, experienta si studii de specialitate prevazute de lege pentru acea functie de conducere, dar mai ales conditia de a avea un numar de minim 10 posturi de executie in subordine (conform art XX).
  3. O interpretare CONTRARA a celei mentionate mai sus prin care s-ar considera ca in baza unor noi organigrame, adoptate ulterior intrarii in vigoare a Legii nr 296/2023, s-ar decide ce personal incadrat pe functia de sef birou beneficiaza de posibilitatea ca respectiva functie desfiintata sa fie transformata in functie superioara (sef serviciu), CONTRAVINE in mod direct si clar scopului reglementarii legale care a vizat diminuarea ponderii functiilor publice de conducere in totalul functiilor si a cheltuielilor cu sutinerea drepturilor salariale corespunzatoare.

 CONCLUZIE:

Doar personalului care ocupa functia de sef birou si avea in subordine un numeric de minim 10 posturi de executie in organigrama in vigoare la data adoptarii Legii nr 296/26.10.2023 i se poate transforma functia in una superioara (sef serviciu), prin noua organigrama. Infiintarea posturilor de sef serviciu prin comasarea unor departamente sau cresterea numericului pentru a se incadra in minimul stabilit de lege, prin transferarea unor posturi din cadrul altor departamente, ulterior intrarii in vigoare a Legii nr 296/2023 contravin scopului pentru care aceasta a fost adoptata. 

In concluzie, nasul edilului nu poate deveni sef de serviciu, dar este problema stricta a consilierilor locali. (Cerasela N.).

 

Facebook Comments
Citeste in continuare

Parteneri

Ultimile stiri locale

Exclusiv11 ore inainte

Vara culturală 2024: JazzUP și ArtUP, concerte senzoriale, artă subacvatică și experiențe memorabile în țară

Între 8 iulie și 5 septembrie, festivalurile JazzUP și ArtUP oferă publicului o serie de experiențe culturale, de la jazz...

Uncategorized14 ore inainte

Samsung Galaxy Z Fold6 și Z Flip6 ridică Galaxy AI la noi înălțimi pe piața de mobile

Descoperă noul Galaxy AI, amplificat de designul pliabil unic al seriei Galaxy Z și de ecosistemul Galaxy Noile Galaxy Buds3...

Uncategorized16 ore inainte

Succesul Antreprenorial în Era Digitală: Sfaturi și Strategii pentru Femei de Afaceri

Femeile antreprenor au oportunități vaste pentru a-și dezvolta afacerile și a-și extinde influența. La SecurMeNow, suntem dedicați succesului femeilor antreprenor,...

Uncategorized16 ore inainte

Aqurate atinge pragul primelor 100 de magazine online clienți, vizează o nouă rundă de finanțare seed

Aqurate, platformă SaaS care crește conversiile din eCommerce prin personalizare bazată pe Inteligenţă Artificială (AI), a ajuns, după primele șase luni...

Exclusiv23 de ore inainte

Cheltuieli bugetare “ciudate” ale tandemului Ciolacu – Oprea/Partea a II a – Ziarul Incisiv de Prahova

Revenim cu noi date referitoare la modul cum sunt cheltuiti banii contribuabililor de catre ministrul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, Radu...

Exclusiv2 zile inainte

Sindicaliștii Europol aduc dovezi – Ziarul Incisiv de Prahova

Fostul consilier onorific al primarului Volosevici, Gerard Georgescu, trage un nou semnal de alarmă: „Opriți, nașii, finii și amantele, ultimele...

Care sunt avantajele și dezavantajele utilizării panourilor OSB? Care sunt avantajele și dezavantajele utilizării panourilor OSB?
Afaceri2 zile inainte

Care sunt avantajele și dezavantajele utilizării panourilor OSB?

Panourile OSB (Oriented Strand Board) au devenit din ce în ce mai populare în industria construcțiilor datorită multiplelor lor avantaje,...

Uncategorized2 zile inainte

Noile Samsung Galaxy Watch7, Galaxy Watch Ultra și Galaxy Ring vin cu soluții inteligente pentru bunăstarea utilizatorilor

Cele mai recente produse de tip Wearables de la Samsung le oferă oamenilor noi experiențe inteligente conectate și contribuie la...

Exclusiv3 zile inainte

Alerta dată de fostul consilier al Primarului Volosevici – Ziarul Incisiv de Prahova

Fostul consilier onorific al primarului Volosevici, Gerard Georgescu, trage un nou semnal de alarmă: „Opriți, nașii, finii și amantele, ultimele...

Uncategorized4 zile inainte

Tendințe în designul de interfață (UI) pentru 2024

Implementarea tendințelor moderne în designul UI este esențială pentru a rămâne relevant pe piață. Experții noștri pot adapta designul site-ului...

Uncategorized4 zile inainte

Tehnologii de Digitalizare Esențiale pentru Antreprenori în 2024: Găsește-ți Avantajul Competitiv

În 2024, digitalizarea nu mai este doar o opțiune, ci o necesitate pentru orice antreprenor care dorește să rămână competitiv...

Exclusiv4 zile inainte

Elevii riscă rezultate mai slabe dacă pun mediul înconjurător mai presus de educație

Aceștia solicită tehnologii sustenabile pentru a crește nivelul de performanță    Unul dintre cei mai importanți piloni ai unei societăți,...

Exclusiv4 zile inainte

Sindicatul Europol aduce lumina asupra erorilor în anunțurile de recrutare – Ziarul Incisiv de Prahova

Organizarea unui eveniment special poate fi o provocare, dar și o oportunitate de a crea amintiri de neuitat. Indiferent dacă...

Exclusiv5 zile inainte

Jocurile de putere și corupția în Interiorul MAI: corupția și complicitatea în spatele Excelenței

S-a primit de la IPJ Galați un răspuns la o plângere prealabilă pe tema excelenței, după cum a dezvăluit Emil...

Afaceri5 zile inainte

Masini de inchiriat pentru mibilitate

In contextul actual al calatoriilor, fie ca sunt realizate in scop turistic sau de afaceri, mobilitatea devine un element esential....

Afaceri6 zile inainte

Transport Moloz București – Soluții Profesionale pentru Șantiere Curate

Gestionarea molozului de pe șantierele de construcții din București este acum mai simplă datorită serviciilor oferite de moloz-bucuresti.com. Aceștia asigură...

Top Știri ALBA