Connect with us

Uncategorized

Cinci motive pentru care purificatorul de aer este esențial în orice locuință modernă

Publicat

pe

Într-o lume în care calitatea aerului scade constant din cauza poluării, a particulelor în suspensie și a vieții tot mai aglomerate, purificatorul de aer nu mai este un moft, ci o investiție necesară pentru sănătatea întregii familii. Mai ales în locuințele moderne, unde petrecem peste 80% din timp în interior, aerul pe care îl respirăm ar trebui să fie cât mai curat posibil.

Situația calității aerului în orașele din România este îngrijorătoare, cu niveluri ridicate de poluare care afectează sănătatea publică. Orașe precum București, Brașov și Iași înregistrează concentrații mari de particule fine (PM2.5 și PM10), depășind frecvent limitele recomandate de Organizația Mondială a Sănătății. Comparativ cu alte țări europene, România se situează pe o poziție nefavorabilă, având un aer mai poluat decât Bulgaria, Cehia sau Spania.

Această poluare are consecințe grave asupra sănătății, contribuind la creșterea incidenței bolilor respiratorii, cardiovasculare și a altor afecțiuni cronice. De asemenea, expunerea prelungită la aerul poluat poate reduce speranța de viață și calitatea vieții în general.

Descoperă mai jos cinci motive importante pentru care un purificator de aer este un aparat esențial în casa ta:

1. Protecție împotriva poluării din interior

Mulți nu știu că aerul din interior poate fi chiar mai poluat decât cel de afară. Praful, fumul de țigară, chimicalele din produse de curățenie, mirosurile de gătit sau mucegaiul creează un amestec nociv care afectează plămânii. Un purificator cu filtre HEPA și carbon activ elimină eficient aceste particule și toxine. Știai că un filtru HEPA modern reține 99,97% din poluanții solizi (polen, alergeni, bacterii și virusuri)?

2. Reducerea simptomelor alergiilor

Dacă suferi de rinită alergică, astm sau ai copii sensibili, un purificator de aer poate reduce drastic prezența alergenilor – polen, acarieni, păr de animale sau spori de mucegai. Rezultatul? Respiri mai ușor și te bucuri de un confort mai mare în propria locuință. Asadar, nu te rezuma doar la folosirea unui aspirator performant de calitate! 

3. Un somn mai odihnitor

Calitatea aerului influențează somnul. Aerul încărcat cu particule, mirosuri grele sau praf poate irita căile respiratorii și reduce calitatea odihnei. Un purificator funcționează silențios pe timpul nopții, asigurând un mediu sănătos în dormitor. 

4. Un mediu mai sigur pentru copii și bebeluși

Sistemul respirator al copiilor este mai sensibil decât al adulților. Prin eliminarea poluanților din aer, un purificator reduce riscul de infecții respiratorii și asigură un spațiu mai sigur pentru cei mici.

5. Îmbunătățirea stării generale de bine

Respirând aer curat în mod constant, corpul este mai bine oxigenat, iar sistemul imunitar funcționează mai eficient. Vei observa o energie mai bună, mai puține dureri de cap și o stare generală mai echilibrată.

Alege un model potrivit pentru casa ta din selecția purificatoarelor de aer de la Vitality Lab – acum la preț special. Tehnologia modernă, eficiența și designul compact le fac perfecte pentru orice spațiu, fie că este vorba de living, dormitor sau birou.

Recomandarea noastră este să optezi pentru purificatorul de aer Vitality Lab™ Fresh Sense – un dispozitiv avansat de purificare a aerului, destinat spațiilor de până la 50 m². Cu un debit de aer (CADR) de 400 m³/h, asigură o curățare rapidă și eficientă a aerului din încăpere.

  • Sistem de filtrare în mai multe etape: include un filtru HEPA H13, filtru cu carbon activ, lampa UV-C și ionizare, pentru a elimina particulele fine, mirosurile neplăcute, bacteriile și virusurile.
  • Senzori inteligenți: monitorizează în timp real nivelurile de compuși organici volatili (TVOC), mirosuri, umiditate, temperatură și particule PM2.5, ajustând automat funcționarea pentru a menține o calitate optimă a aerului.
  • Control inteligent: poate fi controlat de la distanță prin aplicații compatibile cu iOS și Android, oferind posibilitatea de a ajusta setările în funcție de preferințe.
  • Design compact și silențios: cu un nivel de zgomot de doar 35 dB, este ideal pentru utilizare în dormitoare, birouri sau alte spații unde liniștea este importantă

Investește în sănătatea ta și a familiei tale. Un purificator de aer nu e doar un aparat – este o garanție a unui stil de viață mai curat și mai sănătos.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Uncategorized

Samsung Galaxy Z Flip7: Puterea AI într-un format de buzunar, cu noul ecran frontal edge-to-edge

Publicat

pe

De

Compact în dimensiune, impresionant ca performanță – Galaxy Z Flip7 redefinește experiența telefonului pliabilului

 

 București – 9 iulie, 2025 – Samsung Electronics Co., Ltd. a dezvăluit astăzi Galaxy Z Flip7, un telefon AI compact, cu capabilități multimodale, echipat cu un nou ecran frontal. Suficient de mic pentru a încăpea în buzunar, dar suficient de puternic pentru a oferi asistență inteligentă la îndemână, Galaxy Z Flip7 îmbină tehnologia Galaxy AI cu un nou ecran frontal edge-to-edge, o cameră de nivel flagship și un design ultra-compact, devenit deja emblematic. De la AI vocal intuitiv, până la cele mai bune capabilități pentru selfie-uri, Galaxy Z Flip7 este un companion inteligent de buzunar, conceput pentru interacțiuni fluide și fiabilitate în fiecare zi.

„Galaxy Z Flip7 este dovada că inteligența de top poate veni într-un format compact, de buzunar,” a declarat TM Roh, Președinte și Head interimar al diviziei Device eXperience (DX) la Samsung Electronics. „Oferind capabilități AI multimodale avansate și o funcționalitate fluidă prin intermediul FlexWindow, am creat un dispozitiv care se adaptează, anticipează și le oferă utilizatorilor mai mult control, deschizând calea către o interacțiune mai inteligentă și intuitivă cu lumea din jur.”

Cel mai mare și mai luminos ecran frontal de până acum

Conținutul se revarsă elegant de la o margine la alta pe uimitorul ecran frontal al Galaxy Z Flip7, care aduce cele mai importante informații în prim-plan și facilitează scrierea de mesaje rapide, verificarea programului dintr-o privire și realizarea de selfie-uri de înaltă calitate. Ecranul frontal Galaxy Z Flip, cel mai luminos de până acum, oferă o rată de reîmprospătare foarte lină, astfel încât totul pare viu și fluid, chiar și atunci când sunteți afară într-o zi însorită.

  • Ecranul frontal Super AMOLEDde 4,1 inch este cel mai mare introdus vreodată pe un Galaxy Z Flip, cu o utilizare edge to edge care le permite utilizatorilor să vadă și să facă mai multe acțiuni.
  • Cu o luminozitate maximă de 2.600 niți și o rată de reîmprospătare lină de 120Hz atât pe ecranul principal, cât și pe ecranul frontal, Galaxy Z Flip7 permite derulare, streaming și gaming ultra-fluid. În plus, ecranul frontal primește un upgrade cu Vision Booster, îmbunătățind vizibilitatea în exterior, astfel încât utilizatorii să poată rămâne conectați oriunde s-ar afla.
  • Ecranul principal este un Dynamic AMOLED 2X de 6,9 inch,conceput pentru o experiență ultra-fluidă și captivantă.

Cel mai subțire și totuși durabil Galaxy Z Flip

Galaxy Z Flip7 este conceput pentru portabilitate și aduce performanța puternică direct în palma utilizatorului. Cu un format compact și o siluetă elegantă, telefonul încape cu ușurință într-un buzunar mic sau o geantă, fiind perfect pentru orice moment al zilei. Fie că răspunzi la apeluri în timp ce iei o cafea sau surprinzi instantanee rapide în drum spre magazin, nu trebuie să-ți faci griji pentru eventualele lovituri sau căzături. Galaxy Z Flip7 este construit să reziste și proiectat pentru a face față provocărilor utilizării zilnice.

  • Cântărind doar 188 de grameși măsurând doar 13,7 mm când este pliat, Galaxy Z Flip7 este cel mai subțire Galaxy Z Flip de până acum.
  • Ecranul frontal și spatele sunt protejate de sticlă Corning® Gorilla® Glass Victus® 2.
  • Noua balama Armor este mai subțire decât balamaua de pe generația anterioară și are un design restructurat, iar materialele sunt foarte rezistente pentru pliere mai lină și durabilitate îndelungată.
  • Un cadru robust din aluminiu Armor oferă un exterior rezistent pentru reziliență.

Putere care durează mai mult și funcționează mai inteligent

Deși Galaxy Z Flip7 a fost subțiat și perfecționat în toate privințele, acum vine cu o baterie și un ecran și mai mari, toate într-un format mai compact. Cu cea mai mare baterie de până acum din seria Galaxy Z Flip, acesta oferă suficientă energie suplimentară pentru a viziona un film în plus fără încărcare. Utilizatorii pot difuza muzică sau asculta podcast-uri în timpul călătoriilor lungi, pot edita fotografii din mers și pot partaja actualizări pe tot parcursul zilei fără să piardă o secundă.

  • Bateria de 4.300 mAheste cea mai mare de pe un Galaxy Z Flip, oferind până la 31 de ore de redare video cu o singură încărcare.
  • Galaxy Z Flip7 este alimentat de cel mai recent procesor de 3nm, personalizat pentru Galaxy și potrivit pentru stilul de viață actual, cu un CPU, GPU și NPUchiar mai puternice decât Galaxy Z Flip6.
  • Samsung DeX ajunge pentru prima dată pe un Galaxy Z Flip7, permițându-i să se transforme instantaneu într-o stație de lucru la îndemână: utilizatorii îl pot deschide, conecta la un ecran și pot obține imediat instantaneu de tip PC pentru multitasking îmbunătățit.

AI perfect pentru buzunar

Cu ecran frontal îmbunătățit pentru o mai bună utilizare și Galaxy AI, care este mai inteligent și mai intuitiv ca niciodată, Galaxy Z Flip7 introduce o nouă eră de confort și funcționalitate, permițând utilizatorilor să caute cu vocea, să obțină răspunsuri și să ia măsuri direct pe FlexWindow. Echipa cu ea mai nouă interfață One UI 8 și Android 16, gata de utilizare din fabrică, oferă experiențe reale de AI multimodal optimizate pentru designul iconic al Flip-ului, multe sarcini putând fi acum gestionate chiar de pe ecranul exterior. Această experiență intuitivă, cu o singură mână, crește productivitatea și introduce opțiuni de personalizare suplimentare, făcând din Galaxy Z Flip7 un asistent inteligent și practic, fie că utilizatorul călătorește în jurul lumii, fie că se descurcă într-o zi aglomerată.

De la sugestii de wallpaper personalizate, la emoji-uri, culori și widget-uri customizabile, ecranul frontal devine o extensie dinamică a personalității utilizatorului. Fie că te pregătești de călătorie sau vrei să-ți potrivești starea de spirit, personalizarea este fără efort și mereu în evoluție.

Gemini Live este acum disponibil direct pe ecranul frontal, permițând utilizatorilor să caute informații cu ajutorul vocii și să îndeplinească sarcini fără să folosească mâinile. Utilizatorii care se pregătesc pentru o călătorie în străinătate îi pot spune lui Gemini de ce au nevoie. Acesta poate extrage detalii despre zbor din Samsung Wallet, poate seta un memento pentru când să plece la aeroport și chiar poate găsi restaurantele cel mai bine cotate la destinația utilizatorului. În plus, toate aceste informații pot fi stocate în Samsung Notes pentru a fi accesate ușor ulterior. Este ca și cum ai avea un asistent personal, chiar pe ecranul exterior.

  • Cu funcția de partajare a camerei pe Gemini Live, obținerea de ajutor în timp real este la fel de ușoară ca îndreptarea camerei. Fie că împachetează pentru o călătorie sau aleg o ținută, utilizatorii pot arăta pur și simplu lui Gemini la ce se uită. Puneți întrebări precum: „Care dintre aceste ținute este mai potrivită pentru vremea din Seul?” șiGemini va răspunde, la fel cum ar face un prieten.
  • Now Barafișează în timp real activitatea aplicațiilor, progresul podcastului și alertele direct pe ecranul exterior și este acum integrat cu și mai multe aplicații terțe. O privire rapidă la ecranul frontal le permite utilizatorilor să verifice timpul estimat de sosire a cursei de rideshare, să vadă ce melodie rulează, să arunce o privire la cele mai recente scoruri din fotbal și multe altele.
  • Now, Briefoferă actualizări zilnice și mai personalizate, inclusiv trafic, memento-uri, evenimente din calendar și rezumate de fitness. Utilizatorii pot primi recomandări muzicale și video personalizate pe baza abonamentelor și a intereselor și pot accesa cu ușurință date despre sănătate și wellness extrase din Samsung Health și Galaxy Watch.
  • Ceasul de pe ecranul frontal se adaptează și se întinde pentru a complimenta imaginea de fundal a utilizatorului, înfășurând fontul în jurul fețelor sau obiectelor din imagine pentru a menține afișarea clară a orei. Fie că este vorba de un selfie în prim-plan sau de un peisaj urban, ecranul de blocare se asigură că ceasul rămâne vizibil fără a deranja imaginea.

Un studio pentru selfie la tine în buzunar

Galaxy Z Flip7 aduce fotografii la nivel de flagship și cea mai bună cameră selfie Samsung de până acum. Cu motorul avansat ProVisual de la Samsung, optimizează inteligent fiecare scenă pentru a oferi fotografii clare și detaliate în orice condiții de iluminare, fără a fi nevoie de ajustări manuale. De la momente jucăușe cu animale de companie, la fotografii cu zoom de la festivaluri și portrete la apus, Galaxy Z Flip7 surprinde rezultate uimitoare fără trepied sau fără a deschide complet ecranul.

  • Sistemul dual de camere spate include un obiectiv Widede 50MP și un obiectiv Ultra-Wide de 12MP, oferind claritate la nivel de flagship în orice condiții de iluminare, fie că surprindeți imagini panoramice sau faceți selfie-uri de înaltă calitate direct de pe ecranul exterior.
  • Cu Nightography îmbunătățit, utilizatorii pot capta fotografii pline de detalii și culoare în medii cu luminozitate scăzută prin ajustări îmbunătățite ale iluminării și eliminarea zgomotului și a cadrelor neclare.
  • HDR pe 10 biți oferă culori mai bogate, contrast mai profund și detalii mai reale în video, indiferent de momentul zilei.
    • Galaxy Z Flip7 duce selfie-urile la un nou nivel, direct de pe ecranul frontal. Funcția Real-Time Filters permite acum utilizatorilor să previzualizeze și să perfecționeze instantaneu fotografiile realizate cu camera de pe ecranul frontal. Și cu noul Zoom Slider, utilizatorii pot mări sau micșora rapidcu o singură mișcare – ceea ce îl face perfect pentru a surprinde o ținută completă sau pentru a încadra perfect toți participanții la un selfie de grup impecabil.
    • CuDual Preview, fotograful și subiectul pot vedea cadrul în timp real pe ecranul frontal, ajutându-i pe utilizatori să realizeze fotografia perfectă din prima încercare.
    • Momentele zilnice cu animalele de companie devin cadre spectaculoase cu Portrait Studioîn Photo Assist, fie că au un stil jucăuș de desen animat, un efect fisheye neobișnuit sau un finisaj rafinat, profesional.

Samsung Galaxy Z Flip7 FE

Aducând experiența telefoanelor pliabile unui public și mai larg, Samsung a anunțat și Galaxy Z Flip7 FE. Compact atunci când este pliat și mare când este extins, Galaxy Z Flip7 FE dispune de un ecran principal de 6,7 inch pentru o experiență de vizionare captivantă. Camera de 50MP de pe ecranul frontal permite selfie-uri și videoclipuri de înaltă calitate în modul Flex, oferind utilizatorilor posibilitatea de a captura conținut fără să folosească mâinile, fără a deschide dispozitivul. Funcția Now Brief afișează actualizări utile, inclusiv vremea, program zilnic și alerte de trafic – pe ecranul exterior, într-un format optimizat pentru forma compactă a Galaxy Z Flip7 FE. Disponibil în Black și White, telefonul oferă un design minimalist care completează designul său inteligent și pliabil.

Securitate mobilă pregătită pentru viitor

Pe măsură ce experiențele mobile devin din ce în ce mai inteligente și interconectate, Samsung consolidează bazele care le protejează – dezvăluind noi protecții pentru AI pe dispozitiv, extinzând detectarea amenințărilor între dispozitive și îmbunătățind securitatea rețelei cu criptare rezistentă cuantic. One UI 8 aduce confidențialitate sporită experiențelor AI personalizate cu noul Knox Enhanced Encrypted Protection (KEEP). KEEP creează medii de stocare criptate, specifice aplicațiilor, în zona de stocare securizată a dispozitivului, asigurându-se că fiecare aplicație poate accesa doar propriile informații sensibile și nimic mai mult. Cu One UI 8, Samsung avansează Knox Matrix pentru a oferi o protecție mai proactivă și mai ușor de utilizat în întregul ecosistem Galaxy. În plus, ca parte a angajamentului său continuu față de securitatea cuantică sigură, Samsung integrează criptografia post-cuantică în Secure Wi-Fi. Această îmbunătățire securizează procesul de schimb de chei din centrul conexiunilor criptate, ajutând la asigurarea unei confidențialități robuste chiar și în rețelele publice.

Asistență rapidă

Samsung a lansat, de asemenea, un serviciu de asistență rapidă în Europa pentru proprietarii de dispozitive din seria Galaxy Z. Noua experiență de servicii premium este gratuită pentru proprietarii de dispozitive din seria Galaxy Z și oferă asistență dedicată din partea experților Samsung bine pregătiți și cu experiență, în magazin, prin chat online sau la telefon. Dacă dispozitivul dvs. necesită o reparație care nu poate fi efectuată în magazin în aceeași zi, Samsung vă va pune la dispoziție un dispozitiv de împrumut  pentru a vă menține conectat în timp ce dispozitivul dvs. este reparat.

Disponibilitate și oferte

Galaxy Z Flip7 va fi disponibil pentru precomandă începând cu 9 iulie, cu disponibilitate generală începând cu 25 iulie. Galaxy Z Flip7 este disponibil în opțiunile de culoare Blue Shadow, Jetblack, Coral-red și Mint (exclusiv online). Galaxy Flip7 FE este disponibil în culorile Black sau White.Precomandă noile Galaxy Z Flip7 sau Z Flip7 FE. Ai capacitate dublă de stocare în valoare de până la 600 lei, e-voucher de 500 lei și reducere de 20% la asigurarea Samsung Care+. Detalii pe samsung.com/ro.

Pentru liniștea utilizatorilor, Samsung Care+ oferă o acoperire completă pentru daune accidentale și / sau furt, reparații și înlocuiri la un preț avantajos..

În plus, Samsung a introdus în piața din România, începând cu acest an, Samsung Wallet, portofelul inteligent, care vine preinstalat pe noile dispozitive Samsung. Acesta are rol de a îmbunătății viața de zi cu zi a consumatorilor Samsung, oferind posibilitatea de stocare a cardurilor de fidelitate, cheilor digitale, cărților de îmbarcare, cheile mașinii, biletelor la diverse concerte sau spectacole, pentru a nu mai fi nevoit să cari o grămadă de lucruri, totul fiind securizat si protejat cu un număr PIN sau date biometrice personale.

Obțineți acces extins la Google AI Pro și 2 TB de stocare în cloud timp de 6 luni, fără costuri, cu Galaxy Z Flip7 și Galaxy Z Flip7 FE.

Pentru mai multe informații despre Galaxy Z Fold7, Galaxy Z Flip7 și Galaxy Z Flip7 FE, vă rugăm să vizitați: Samsung Global Newsroom sau Samsung.com/ro.

Specificații

 

Galaxy Z Flip7
Ecran Ecran principal 6,9 inch FHD+*

AMOLED dinamic 2X

Rata de reîmprospătare adaptivă 120Hz (1~120Hz)

2520 x 1080 (21:9)

* Măsurată pe diagonală, dimensiunea ecranului principal al Galaxy Z Flip7 este de 6,9 inch în dreptunghi complet și de 6,8 inch ținând cont de colțurile rotunjite; zona vizibilă reală este mai mică din cauza colțurilor rotunjite și a orificiului camerei foto.
Ecran frontal Ecran Super AMOLED de 4,1 inchi*

948 x 1048, rată de reîmprospătare de 120 Hz

 

* Măsurată pe diagonală, dimensiunea ecranului exterior al Galaxy Z Flip7 este de 4,1 inch în formă dreptunghiulară completă; suprafața vizibilă reală este mai mică din cauza colțurilor rotunjite și a orificiului camerei foto.
Dimensiuni și greutate Pliat 75,2 x 85,5 x 13,7 mm
*Grosimea Galaxy Z Flip7 atunci când este pliat, măsurată de sus în jos de la sticla carcasei Galaxy Z Flip7.
Extins 75.2 x 166.7 x 6.5mm
*Grosimea Galaxy Z Flip7 atunci când este extins nu include rama ecranului principal.
Greutate 188g
Camera foto Cameră frontală Cameră selfie de 10 MP

F2.2, dimensiune pixel: 1.12μm, FOV: 85˚

Cameră duală spate Cameră Ultra-Wide de 12MP

F2.2, dimensiune pixel: 1.12μm, FOV: 123˚

Cameră cu unghi larg de 50MP

Dual Pixel AF, OIS, F1.8, dimensiune pixel: 1.0μm, FOV: 85˚

Procesor Exynos2500
Memorie și stocare 12 GB de memorie cu 512 GB de stocare internă

12 GB de memorie cu 256 GB de stocare internă

*Capacitatea de stocare disponibilă este condiționată de software-ul preîncărcat. Opțiunea de memorie poate varia în funcție de piață.
Baterie Baterie duală de 4.300 mAh (tipic)
*Valoare tipică testată în condiții de laborator terțe. Valoarea tipică este valoarea medie estimată luând în considerare abaterea capacității bateriei în rândul probelor de baterie testate conform standardului IEC 61960. Capacitatea nominală este de 4174mAh pentru Galaxy Z Flip7. Durata reală de viață a bateriei poate varia în funcție de mediul de rețea, tipul de utilizare și alți factori.
Încărcare Încărcare prin cablu*: Până la 50% încărcare în aproximativ 30min. cu adaptor de 25W** și cablu USB-C de 3A***

Încărcare rapidă fără fir 2.0****

Wireless PowerShare*****

*Încărcare prin cablu compatibilă cu QC2.0 și AFC. Rezultate din testele interne de laborator Samsung, efectuate cu adaptorul de călătorie de 25W în timp ce mai are 0% din energie, cu toate serviciile, funcțiile și ecranul oprite. Viteza reală de încărcare poate varia în funcție de utilizarea reală, condițiile de încărcare și alți factori.

** Adaptorul de alimentare de 25W se vinde separat. Utilizați numai încărcătoare și cabluri aprobate de Samsung.

***Încărcare fără fir compatibilă cu WPC.

****Wireless PowerShare este limitat la smartphone-urile Samsung sau ale altor mărci cu încărcare wireless WPC Qi, precum Galaxy Z Fold7, Z Flip6, Z Fold5, Z Flip5, Galaxy Z Fold4, Z Flip4, seria S22, Z Fold3 5G, Z Flip3 5G, S21 FE 5G, seria S21, Z Fold2, seria Note20, seria S20, Z Flip, seria Note10, seria S10, S9 series, S8 series, S7 series, S6 series, Note9, Note8, Note FE, Note5, și dispositive wearables precum Galaxy Buds2 Pro, Buds2, Buds Pro, Buds Live, Watch6, Watch6 Classic, Watch5, Watch5 Pro, Watch4, Watch4 Classic, Watch3, Watch Active2, Watch Active, Gear Sport, Gear S3, Galaxy Watch și Galaxy Buds. Este posibil să nu funcționeze cu anumite accesorii, huse sau dispozitive de altă marcă. Poate afecta recepția apelurilor sau serviciile de date, în funcție de mediul de rețea al utilizatorului.

Rezistență la apă IP48
*Bazat pe condițiile de testare de laborator pentru scufundarea în până la 1,5 metri de apă dulce timp de până la 30 de minute. Nu este recomandată utilizarea pe plajă sau la piscină. Clătiți reziduurile / uscați dacă prezintă umiditate. Rezistența la apă a dispozitivului nu este permanentă și poate scădea în timp din cauza uzurii normale.
Sticlă/Metal
SISTEM DE OPERARE
Rețea și conectivitate 5G*, LTE**, Wi-Fi 7***, Bluetooth® v5.4
*Necesită o conexiune optimă la rețeaua 5G, disponibilă pe anumite piețe. Utilizatorii trebuie să verifice cu operatorul lor pentru disponibilitate și detalii. Vitezele de descărcare și streaming pot varia în funcție de furnizorul de conținut, conexiunea la server și alți factori.

 

**Disponibilitatea modelului LTE variază în funcție de piață și operator. Viteza reală poate varia în funcție de piață, operator și mediul utilizatorului.

***Disponibilitatea rețelei Wi-Fi 7 poate varia în funcție de piață, furnizorul de rețea și mediul utilizatorului. Necesită conexiune optimă și un router Wi-Fi 7.

Senzori Senzor capacitiv de amprentă digitală (lateral), Accelerometru, Barometru, Senzor giroscopic, Senzor geomagnetic, Senzor Hall, Senzor de proximitate, Senzor de lumină
Securitate Samsung Knox cu Samsung Knox Vault
Cartela SIM Un Nano SIM* și Multi eSIM**
*Cardul SIM se vinde separat. Disponibilitatea poate varia în funcție de piață și operator.

** Disponibilitatea eSIM poate varia în funcție de versiunea software, regiune și operator. Utilizatorii trebuie să verifice la operatorul lor dacă planul lor de rețea mobilă acceptă eSIM.

Culori Blue Shadow, Jet-Black, Coral-red*

[Exclusiv Samsung.com] Mint**

*Disponibilitatea culorii poate varia în funcție de piață, regiune sau operator.

**Culori exclusive online disponibile numai pe Samsung.com.

 

 

Galaxy Z Flip7 FE
Ecran Ecran principal 6,7 inch FHD+*

AMOLED dinamic 2X

2640×1080 (22:9), 120Hz Rata de reîmprospătare adaptivă (1~120Hz)

 

* Măsurată pe diagonală, dimensiunea ecranului principal al Galaxy Z Flip7 FE este de 6,7 inchi în dreptunghi complet și de 6,6 inchi ținând cont de colțurile rotunjite; zona vizibilă reală este mai mică din cauza colțurilor rotunjite și a orificiului camerei foto.
Ecran frontal Ecran Super AMOLED de 3,4 inch*

748 x 720

* Măsurată în diagonală, dimensiunea ecranului de acoperire al Galaxy Z Flip7 FE este de 3,4 inchi în formă dreptunghiulară completă; suprafața vizibilă reală este mai mică din cauza colțurilor rotunjite și a orificiului camerei foto.
Dimensiuni și greutate Pliat 71,9 x 85,1 x 14,9 mm
*Grosimea Galaxy Z Flip7 FE atunci când este pliat se măsoară de sus până jos de la sticla carcasei Galaxy Z Flip7 FE.
Deschis 71.9 x 165.1 x 6.9mm
*Grosimea Galaxy Z Flip7 FE atunci când este desfășurat nu include rama ecranului principal.
Greutate 187g
Camera foto Cameră frontală Cameră selfie de 10 MP

F2.2, dimensiune pixel: 1.22μm, FOV: 85˚

Cameră duală spate Cameră Ultra-Wide de 12MP

F2.2, dimensiune pixel: 1.12μm, FOV: 123˚

Cameră Wide de 50MP

Dual Pixel AF, OIS, F1.8, dimensiune pixel: 1.0μm, FOV: 85˚

Procesor Exynos2400
Memorie și stocare 8 GB de memorie cu 128 GB de stocare internă

8 GB de memorie cu 256 GB de stocare internă

*Capacitatea de stocare disponibilă este supusă software-ului preîncărcat. Opțiunea de memorie poate varia în funcție de piață.
Baterie Baterie dublă de 4.000 mAh (tipic)
*Valoare tipică testată în condiții de laborator terțe. Valoarea tipică este valoarea medie estimată luând în considerare abaterea capacității bateriei în rândul probelor de baterie testate conform standardului IEC 61960. Capacitatea nominală este de 3887mAh pentru Galaxy Z Flip7 FE. Durata reală de viață a bateriei poate varia în funcție de mediul de rețea, tipul de utilizare și alți factori.
Încărcare Încărcare prin cablu*: Până la 50% încărcare în aproximativ 30min. cu adaptor de 25W** și cablu USB-C de 3A***

Încărcare rapidă fără fir 2.0****

Wireless PowerShare*****

*Încărcare prin cablu compatibilă cu QC2.0 și AFC. Rezultate din testele interne de laborator Samsung, efectuate cu adaptorul de călătorie de 25W în timp ce mai are 0% din energie, cu toate serviciile, funcțiile și ecranul oprite. Viteza reală de încărcare poate varia în funcție de utilizarea reală, condițiile de încărcare și alți factori.

** Adaptorul de alimentare de 25W se vinde separat. Utilizați numai încărcătoare și cabluri aprobate de Samsung.

***Încărcare fără fir compatibilă cu WPC.

****Wireless PowerShare este limitat la smartphone-urile Samsung sau ale altor mărci cu încărcare wireless WPC Qi, precum Galaxy Z Fold7, Z Flip6, Z Fold5, Z Flip5, Galaxy Z Fold4, Z Flip4, seria S22, Z Fold3 5G, Z Flip3 5G, S21 FE 5G, seria S21, Z Fold2, seria Note20, seria S20, Z Flip, seria Note10, seria S10, S9 series, S8 series, S7 series, S6 series, Note9, Note8, Note FE, Note5, și dispozitive portabile precum Galaxy Buds2 Pro, Buds2, Buds Pro, Buds Live, Watch6, Watch6 Classic, Watch5, Watch5 Pro, Watch4, Watch4 Classic, Watch3, Watch Active2, Watch Active, Gear Sport, Gear S3, Galaxy Watch și Galaxy Buds. Este posibil să nu funcționeze cu anumite accesorii, huse sau dispozitive de altă marcă. Poate afecta recepția apelurilor sau serviciile de date, în funcție de mediul de rețea al utilizatorului.

Rezistență la apă IP48
*Bazat pe condițiile de testare de laborator pentru scufundarea în până la 1,5 metri de apă dulce timp de până la 30 de minute. Nu este recomandat pentru utilizarea pe plajă sau la piscină. Clătiți reziduurile / uscați dacă prezintă umiditate. Rezistența la apă a dispozitivului nu este permanentă și poate scădea în timp din cauza uzurii normale.
Sticlă/Metal Sticlă Corning® Gorilla® Victus® 2
Armor Aluminum
SISTEM DE OPERARE
Rețea și conectivitate 5G*, LTE**, Wi-Fi 6E***, Bluetooth® v5.4
*Necesită o conexiune optimă la rețeaua 5G, disponibilă pe anumite piețe. Utilizatorii trebuie să verifice cu operatorul lor pentru disponibilitate și detalii. Vitezele de descărcare și streaming pot varia în funcție de furnizorul de conținut, conexiunea la server și alți factori.

 

**Disponibilitatea modelului LTE variază în funcție de piață și operator. Viteza reală poate varia în funcție de piață, operator și mediul utilizatorului.

***Disponibilitatea rețelei Wi-Fi 6E poate varia în funcție de piață, furnizor de rețea și mediul utilizatorului. Necesită o conexiune optimă și un router Wi-Fi 6E.

Senzori Senzor capacitiv de amprentă digitală (lateral), accelerometru, barometru, senzor giroscopic, senzor geomagnetic, senzor Hall, senzor de proximitate, senzor de lumină
Securitate Samsung Knox cu Samsung Knox Vault
Cartela SIM Un Nano SIM* și Multi eSIM**
*Cardul SIM se vinde separat. Disponibilitatea poate varia în funcție de piață și operator.

**Disponibilitatea eSIM poate varia în funcție de versiunea software, regiune și operator. Utilizatorii trebuie să verifice la operatorul lor dacă planul lor de rețea mobilă acceptă eSIM.

Culori Black, White*
*Disponibilitatea culorii poate varia în funcție de piață, regiune sau operator.
Citeste in continuare

Uncategorized

Noi becuri LED certificate și omologate pe piața auto românească, anunțate de OSRAM România

Publicat

pe

De

OSRAM, lider mondial în soluții de iluminat auto, a obținut certificarea din partea Registrului Auto Român (R.A.R.) pentru încă trei becuri LED de ceață. În plus, OSRAM a început comercializarea în România și a becului H11 LED, primul bec cu LED omologat în Uniunea Europeană, extinzându-și, în acest fel, gama de produse destinate pieței auto din România.

Produsele recent certificate de R.A.R. sunt H10, H16 și HB4 și reprezintă primele becuri cu LED care se pot folosi legal pentru proiectoarele de ceață.

Prin aceste noi certificări de becuri, OSRAM marchează încă o performanță pentru  piața românească, oferind șoferilor acces la becuri auto LED moderne și care îndeplinesc standarde tehnologice ridicate, pentru un nivel cât mai crescut de siguranță în trafic”, a declarat Adrian David, Managing Director la OSRAM România.

O altă noutate o reprezintă comercializarea pe piața din România a primului bec cu LED omologat de OSRAM la nivelul UE. Becul H11 NIGHT BREAKER LED SMART poate fi recunoscut ușor după marcajul E1 care atestă omologarea europeană. Acesta vine să înlocuiască vechiul bec cu halogen H11 și poate fi montat pe autovehiculele care până acum foloseau același bec, dar cu halogen. Noul produs este aprobat la nivel european și se potrivește în orice soclu de bec H11.

Având în vedere că becul H11 este omologat la nivel european, nu a mai fost nevoie și de o certificare a acestuia în România.

OSRAM anunță și extinderea listei de compatibilitate a autovehiculelor dotate cu becurile LED legale. Dacă acum 5 ani lista număra câteva zeci de modele de autoturisme, acum aceasta numără în prezent 450 de modele. După realizarea unor noi teste de compatibilitate efectuate de către autoritățile din Germania vor fi adăugate pe lista de compatibilități noi modele auto.

Lista de compatibilitate poate fi consultată în acest link:

https://look.ams-osram.com/m/279bdebe1f871386/original/LED-Night-Breaker-H7-Vehicle-List-EN.pdf

Iată care sunt principalele avantaje ale becurilor cu LED:

  • Luminozitate sporită, cu până la 330% mai multă lumină comparativ cu becurile cu halogen din fabrică,
  • Siguranță în trafic crescută și risc de accidente mai mic, grație vizibilității sporite,
  • Confort vizual mai bun al șoferului, datorită luminii albe pe care o degajă,
  • Confort vizual mai bun și pentru partenerii din trafic, becul LED reducând senzația de orbire,
  • Durată de funcționare foarte mare, garanția fiind de până la 6 ani de zile.

Anul trecut, OSRAM a mai anunțat o premieră pentru piața din România: noile sale produse LED, becurile H1, H4, H7 și W5W obținuseră certificatele de conformitate din partea R.A.R. Aceste becuri deveniseră la acel moment primele din România cu astfel de certificare pentru aceste categorii specifice. Produsele sunt destinate atât autoturismelor, cât și autoutilitarelor, oferind o alternativă superioară la soluțiile tradiționale de iluminat.

“Becurile certificate de R.A.R. care sunt destinate farurilor se împart în trei categorii: becuri SMART – foarte puternice, cu un plus de lumină de 330%, becuri SPEED – singurele cu dimensiuni egale cu cele ale becurilor cu halogen  (momentan doar varianta H7) și becurile START – acum disponibile la  un buget mai redus”, a mai spus Adrian David, Managing Director la OSRAM România.

Despre calitatea produselor OSRAM vorbesc și premiile obținute la nivel internațional, în industrie. O parte dintre produsele certificate de OSRAM în România au fost premiate de către entități specializate de prestigiu. Spre exemplu, becurile OSRAM Night Breaker LED și TRUCKSTAR H7 LED, au primit distincții în 2024 la Gala German INNOvation.

Despre OSRAM

OSRAM este liderul incontestabil în iluminatul auto, cu o experiență de peste 100 de ani și o prezență globală impresionantă. Cu sediul la München, Germania, OSRAM are peste 22.000 de angajați și deține mai mult de 15.000 de brevete, fiind recunoscută pentru inovațiile sale de top în domeniul iluminatului. Sub motto-ul „Sense the power of light”, OSRAM continuă să redefinească standardele în iluminatul auto, punând accent pe siguranță, eficiență și performanță.

www.osram.ro.

Citeste in continuare

Uncategorized

Sunt un director solidar cu elevii și profesorii din școală

Publicat

pe

De

Asociația „Comunitatea pentru excelență în management școlar”, organizație în curs de înființare, cu scopul reprezentării intereselor directorilor de unități de învățământ preuniversitar și profesionalizarea carierei pentru pozițiile de conducere, coordonare și control, a analizat propunerile „de reforme” incluse în Programul de guvernare 2025-2028 și apreciază că acestea sunt doar propuneri de contracție a progresului mic obținut în finanțarea acestui sector.

Este greu și nedrept ca anunțurile despre „tăieri” să înceapă cu educația,  pierdem acum drepturi obținute atât de greu și cu atât de multă întârziere în comparație cu alte sectoare, educația fiind cronic subfinanțată în ultimii 30 de ani.

Măsurile prevăzute în Programul de guvernare al actualei Coaliții vor avea următoarele efecte:

  • scădereacalității serviciului public de educație;
  • scădereaatractivității carierei didactice și creșterea abandonului în rândul cadrelor didactice;
  • scădereaatractivității pentru funcția de director de unitate de învățământ;

Asociația este construită de un nucleu de directori din toate județele României. Ideea acestei forme de organizare a apărut înainte de greva profesorilor, primăvara – vara anului 2023. Lecția acelor luni este că trebuie ca directorii de școli să fie consultați atunci când se decid modificări ale actualului cadru de funcționare a școlilor, mai ales că noi considerăm că, pentru fiecare problemă reclamată de minister sau de un beneficiar, undeva, în România reală, un director de școală a găsit deja o soluție care a funcționat și poate fi folosită ca model de bună practică.

Considerăm că suntem pregătiți și avem competențele necesare pentru a fundamenta decizii și, mai ales, pentru a le implementa, cu respect pentru profesori, pentru elevi și pentru familiile acestora. În timpul grevei din 2023 am fost lăsați să ne descurcăm singuri, pe de o parte reprezentanți ai angajatorului față în față cu sindicatul, pe de altă parte profesori și colegi în cancelarie. Greva a însemnat pentru noi pierderi de venituri, pierderi ajustate abia câteva luni mai târziu. Dar a însemnat și învățare, înțelegere mai bună a rolului, noi competențe practicate.

Facem astăzi, 3 iulie, un apel la consultare, decizii informate și predictibilitate. Putem face reforme cu alocări bugetare, iar Legea învățământului preuniversitar a anticipat parte din reformele anunțate și a prevăzut alocări pentru ele.

Cu privire la măsurile anunțate, consultarea dintre membrii Comunității a fost structurată pe trei

paliere:

  1. ajustareanormei didactice printr-o creștere medie de 10%;
  2. restructurareaprogramului de burse, revenind la criteriile și nivelurile din anul școlar 2022-2023 (cu excepția burselor sociale);
  1. creștereanumărului mediu de elevi pe clasă.

Referitor la creșterea normei didactice, considerăm că este critic ca Ministerul Educației și Cercetării să răspundă urgent la întrebarea: Ce se întâmplă cu examenul de titularizare planificat pentru data de 15 iulie? Modul de constituire a posturilor scoase la concurs este afectat semnificativ de decizia de majorare a normei didactice – practic, nimeni nu se poate titulariza în urma acestui concurs, în condițiile în care filosofia de constituire a posturilor scoase la concurs s-a modificat semnificativ. Ulterior acestui răspuns abia, se poate determina structura dominoului pus în mișcare de decizia de creștere cu 2 ore a normei didactice.

În ceea ce privește mărirea normei de predare a directorilor de școli, precizăm că nu avem îngrijorări legate de creșterea normei didactice cu 2 ore, inclusiv pentru directori, fiecare după statutul și dreptul pe care îl are. Nu de muncă ne plângem, ci de lipsa de predictibilitate și avem îndoieli că efectul va fi cel planificat.

Referitor la restructurarea sistemului de burse școlare și a criteriilor de acordare, între directorii din Comunitate există diferențe de raportare la actualul sistem. O majoritate a directorilor din mediul urban dezvoltat consideră că plafonarea burselor de merit/de reziliență la primii 15% dintre elevii unei clase este eficace și suficientă. Toți directorii care și-au exprimat opinia au fost de acord că bursele sociale și cele tehnologice sunt necesare, susțin participarea școlară și adresează inechități.

În opinia noastră, standardizarea criteriilor și implementarea unui sistem robust de management digital al dosarelor de bursă sunt cruciale. În situația transferării administrării sistemului de burse sociale, se pierde valoarea educațională a sprijinului financiar, mecanismul de condiționare fiind acum eficient și putând fi îmbunătățit și cu alte elemente, inclusiv activități de participare și implicare a familiei.

În timp ce unele școli au deja stabilite parteneriate funcționale cu primăriile – acolo unde autoritățile publice locale au capacitate, altele vor fi afectate de tranziție, în special în zonele rurale. Recomandăm o tranziție treptată (urban mai repede, rural treptat, doar după ce există infrastructură digitală).

Referitor la creșterea numărului de elevi din clasă și comasarea de unități de învățământ, subliniem că niciodată nu am avut libertatea de a reorganiza activitatea unității de învățământ. Agenți ca autoritățile publice locale, inspectoratele școlare au intervenit peste intențiile noastre.

În partea a doua a documentului de poziție, reluăm detaliat cele de mai sus și propunem o serie de soluții. Mare parte din schimbările propuse NU se pot implementa de la 1 septembrie, dacă nu există decizii rapide care înseamnă inclusiv modificări legislative majore.

Vrem să fim „la masă”, să contribuim, nu să ni se pună în brațe, fără vină, problema deficitului, fără putere de acțiune. Contribuim deja ca cetățeni, ca membri ai familiilor noastre extinse, la toate celelalte măsuri de contracție anunțate. Pentru responsabilitatea de directori cerem predictibilitate și mandat clarificat.

Anexă nr. 1.

  • Referitorla creșterea normei didactice:

Considerăm că este critic ca Ministerul Educației și Cercetării să răspundă urgent la întrebarea:

Ce se întâmplă cu examenul de titularizare planificat pentru data de 15 iulie?

Modul de constituire a posturilor scoase la concurs este afectat semnificativ de decizia de majorare a normei didactice – practic, nimeni nu se poate titulariza în urma acestui concurs, în condițiile în care filosofia de constituire a posturilor scoase la concurs s-a modificat semnificativ.

Abia ulterior acestui răspuns se poate determina structura dominoului pus în mișcare de decizia de creștere cu 2 ore a normei didactice.

În acest moment, fiind încă perioadă de activitate a școlilor, majoritatea directorilor ne-am făcut simulările pentru școlile noastre. Și simulările indică faptul că, în situația în care profesorii nu mai iau ore în sistem de plata cu ora, pentru orele rămase nealocate peste noua medie de 18-20 de ore/săptămână, se vor face angajări pe baza de contracte de muncă, fie ele și pe durată determinată, atunci va crește anvelopa salarială. Vorbim despre posturi teoretice, constituite prin adunarea din birou a orelor neacoperite, ore care sunt izolate prin școli diferite și îndepărtate și care ar putea costa mai mult (cost contract de muncă, plus costuri de navetă, plus costuri de oportunitate: profesori obosiți care merg în 3-4 localități pe săptămână sau elevi care fac naveta la oraș, pentru că directorul, profesor de română, nu mai poate face cele 16 ore de la gimnaziu și părinții nu vor alt profesor).

Ce crede ministerul  face:

Simulare de calcul în sistem de plata cu ora, profesor gradul didactic I (15 ani vechime)

Salariu de bază: 9.346 lei

Pentru 72 ore/lună (normă didactică 16 ore): Brut: 130 lei/oră, Net: 106 lei/oră Pentru 160 ore/lună (normă de muncă): Brut: 58 lei/oră, Net: 36 lei/oră

Ce ar putea  obțină ministerul, calcule anuale:

Normă întreagă – salariu brut anual: 9.346 × 12 luni = 112.152 lei / an calendaristic

Normă echivalentă per contract de colaborare (ex: 18 ore/săpt.):

130 lei × 18 ore/săpt. = 2.340 lei / săptămână, 2.340 lei × 36 săpt. = 84.240 lei / an școlar1

112.152 lei este cu aproximativ 33,14% mai mare decât 84.240 lei

Diferența anuală pe normă: 27.912 lei (112.152 – 84.240 lei)

Număr total de norme vizate pentru a fi plătite la un cuantum mai mic: 30.000 Dar, în fapt, impactul bugetar al trecerii lor din statul de „norme teoretice = aglutinări de ore disponibile, discipline diferite în școli diferite) este o creștere de 837.360.000 lei

(27.912 lei × 30.000), la care se adaugă și alte costuri asociate, cum ar fi naveta,

comasare de ore într-o singură zi a săptămânii etc.

Simularea la scară națională prezentată în caseta de mai sus nu va deveni realitate, pentru că acest mare sistem public este suma unor microsisteme. Fiecare școală este un sistem, operează într-un echilibru fragil, iar directorii ar trebui să aibă libertatea și resursele să optimizeze procesul, cu focus pe calitate. Toate „marile” instituții de coordonare, verificare și

control ar putea să dea mai puține comenzi, telefoane și sarcini. Scopul tuturor trebuie să fie calitatea educației.

În ceea ce privește mărirea normei de predare a directorilor de școli, care în acest moment au norma didactică diminuată, pe bună dreptate, dată fiind natura muncii lor, precizăm de la bun început că ea va fi integrată, conform statutului și dreptului1 pe care îl are.

Nu de muncă ne plângem, ci de lipsa de predictibilitate. Noi suntem autoritatea din fața profesorilor, a elevilor și a părinților, de aceea cerem predictibilitate, simulări de impact, măsuri de compensare clare și un calendar de implementare pentru a evita blocajele de la 1 septembrie.

Problema noastră nu este să predăm mai mult, ci să nu mai facem munci repetitive, cel mai adesea în regim de urgență, fără legătură cu actul educațional. Dacă sarcina administrativă ar fi mai mică, putem intra mai mult la ore, la orele noastre și ale colegilor noștri, putem fi directori mai buni, putem contribui la creșterea calității educației pentru fiecare elev.

Dacă ministerul s-a uitat într-un calculator și a văzut că directorii țin multe ore în sistem de plată cu ora, poate nu au văzut realitatea. Iar realitatea arată astfel:

  • Uneorine este greu cu cele 6-8 ore, pentru că intrăm la clasă și suntem învățați ca în orice dimineață în care suntem în oră să fie posibil să primim mesaj cu 3 machete de la inspectorat cu poruncă de completare până la ora 13:00;
  • Poți fi director și învățător, poți fi director și singurul profesor de o anume disciplină din școală- ai o normă didactică, ceea ce poți scoate la concurs este o fracție de normă, asta nu aduce stabilite nici elevilor, nici profesorilor;
  • Dacăsunt directori care abuzează de sistem, există mereu inspectori care semnează pentru derogări. Iar aceștia o fac în cunoștință de cauză2.

Am fost în schimburi europene, am văzut cum muncesc colegii noștri profesori din alte țări, în ce condiții, cu ce infrastructură și cu ce tip de sprijin3. Dacă ne uităm la mediile normelor didactice din țările OECD, alte țări europene, ar fi bine să ne uităm și la alte medii europene și să începem cu media investiției anuale în educația preuniversitară! Pentru un director de școală, este foarte clar cine muncește și cine nu va munci nici dacă îi crește salariul de trei ori.

Vrem să transmitem că e nevoie să ne oprim din această antagonizare a societății – nu face bine nimănui. Profesorii pot munci și de acasă, mulți au echipamente primite de la școală, pot fi monitorizați, pot avea livrabile pentru restul de activitate. Livrabilele pot fi monitorizate prin fișa de evaluare anuală, care ar putea fi, într-un târziu, completată într-o platformă și asociată rezultatelor directe ale profesorilor.

Propunerea de creștere a normei didactice, așa cum este anunțată în acest moment, nu răspunde nevoii de echilibru între normele diferitelor categorii de profesori din sistem. De pildă, creșterea normei didactice este posibilă în ciclul gimnazial și cel liceal, dar imposibilă în cel primar. Dacă intenția anunțată ca orele de sport din ciclul primar  fie „luate” profesorilor de specialitate și reintegrate în obligația învățătorului învățătoarei, atunci toate încadrările pentru profesorii de educație fizică sunt anulate (pentru că există o metodologie de restrângere, nu e o alegere a școlii) și estimăm un risc ridicat pentru pierderea acestor cadre didactice calificate.

„La noi, din 3 profesori de educație fizică ar rămâne o normă și jumătate. Eu sunt învățătoare la bază, recent am obținut încă o

specializare. Dar atunci când „mi-ai luat” orele de sport cu elevii, nu m-ai întrebat. Aveam o rutină bună, m-aș fi menținut în formă, mă pregăteam pentru aceste ore. Acum nu  mai face-o la fel de bine, e un set de competențe care s-a pierdut, în lipsa practicării lor.”

1 Norma didactică diferă – de referință sunt: ORDIN 4492 16/06/2023 – Portal Legislativ și NORMA (A) 16/08/2011 – Portal Legislativ

2 Nu încărcăm textul cu situația disciplinelor din aria STEM  un deficit major de cadre didactice calificate.

3 În nicio țară vizitată nu se mai învață în două schimburi. În întânirea de sâmbătă, 28 iunie, ne-am uitat la exemple din Portugalia (integrarea activităților extrașcolare în normă, în orare) și din Ungaria (justificarea normei extinse prin activități asincron, practic, peste norma de predare, profesorii mai justifica lunar, în sistemul electronic, încă vreo 7-8 ore și rămân cu un buget de timp la dispoziție, de 10-12 săptămânal).

Asociația directorilor consideră că această revenire a orelor de sport în norma învățătorilor nu înseamnă o optimizare, ci pierderea unui serviciu livrat la standard de calitate mai înalt, un drept la mișcare și sănătate pe care copiii l-au avut și îl pierd.

Pe de altă parte, în multe școli, profesorii de educație fizică sunt implicați în multe activități extrașcolare și au competențe transferabile către altă specializare.

Propunerea noastră, pentru situația generată de creșterea normelor didactice este în favoarea unui amplu program de conversie profesională4 pentru cadrele didactice, cu grup țintă dedicat, cu forme de organizare hibridă și perioadă de tranziție.

Alte aspecte identificate de directori, aspecte care nu pot fi gestionate cu aceeași măsură pentru toți:

  • situațiadin învățământul seral și cel fără frecvență, cu clase fantomă: „dacă vrei  tai,

taie de acolo unde bagi banii degeaba, taie de-acolo unde te faci  nu vezi risipa.”;

  • personalulsubdimensionat și suprasolicitat, în unele i.p;
  • absențadin sistem a ocupanților funcțiilor de suport: informaticieni, bibliotecari, profesori

de sprijin.

  • anultrecut s-a vorbit despre un program cu finanțare nerambursabilă, prin care spațiile școlilor erau securizate – se refăceau împrejmuirile, se instalau sisteme de monitorizare și protecție. Mii de școli din România nu au niciun fel de sistem de pază, nici gând sau speranță pentru

Ca directori cărora ne pasă de profesorii cu care lucrăm, ne întrebăm mereu cum să facem mai bine orarul unui profesor care lucrează în 4-5 școli5. Omenește, nimeni nu s-a întrebat până acum cum este calculată norma de muncă a unui astfel de profesor.

Noi nu putem condiționa repartizarea unui profesor în școală, în funcție de apropierea de domiciliu și nici nu ne putem asocia, formal, între școli apropiate pentru a scoate un post la concurs per consorțiu/asociere formală sau informală de u.i.p.

În finalul acestei secțiuni transmitem public că va fi dificil să ne motivăm colegii la reluarea activității, în luna septembrie. Colectivele de elevi cresc, derogările pentru prezența elevilor cu

4 Declarații directori:

Am încurajat profesorii să își ia a doua, chiar a treia specializare. Ieri am căutat programe de conversie pe biologie, pentru o profesoară de educație fizică.”

„Sunt profesor de fizică, conduc o școală de 927 de elevi, de la grădiniță până la liceu. Fizică predau eu și un profesor pensionar, am scos post la concurs în ultimii ani, nu vine nimeni la mine în comună, chiar dacă comuna e mare.”

5 Situație des întâlnită în mediul rural  câte o clasă pe fiecare an de ciclu gimnazial, 4-5 ore de istorie sau

geografie în fiecare școală, va fi nevoie tot de 4-5 școli pentru constituirea unui post.

CES în învățământul de masă nu se aplică, norma didactică crește. Ne-am văzut colegii la acest sfârșit de an foarte, foarte obosiți, pe grupurile școlilor discuțiile sunt fierbinți, încărcate cu multă tristețe și dezamăgire, iar direcția școlii românești pare în ceață.

Pentru membrii Comunității este evident că funcția de director de școală nu mai este motivantă – suntem profesori cu experiență, știm să ne facem treaba bine. Pentru a fi directorii de care este nevoie avem și noi nevoi de respectat; nevoi de claritate, autonomie și finanțare. Un director motivat înseamnă o cancelarie majoritar motivată.

I.2. Referitor la restructurarea sistemului de burse școlare și a criteriilor de acordare:

Sistemul de burse din România, în ciuda provocărilor actuale, oferă beneficii semnificative copiilor, în special în abordarea problemelor precum abandonul școlar și stimularea motivației academice, dar au nevoie de criterii standardizate și sisteme digitale de gestionare. Între directorii din Comunitate există diferențe de raportare la actualul sistem. O majoritate a directorilor din mediul urban dezvoltat consideră că plafonarea la primii 15% dintre elevii unei clase a burselor de merit/de reziliență este eficace și suficientă. Toți directorii care și-au exprimat opinia au fost de acord că bursele sociale și cele tehnologice sunt necesare, susțin participarea școlară și adresează inechități.

Reluăm și noi concluziile studiului Sistemul de burse școlare – percepții ale actorilor educaționali”:

Opinii ale directorilor privind efectele burselor. „Sondajul în rândul directorilor unităților de învățământ indică intensificarea prezenței elevilor la ore drept cel mai substanțial impact al burselor școlare (raportat de către 81,5% dintre respondenți), urmat, la o distanță de 19 de p.p., de creșterea motivației elevilor pentru învățare (62,5%), în timp ce, aproximativ jumătate dintre directori au observat ca efect al burselor îmbunătățirea rezultatelor școlare (47,5%).”6

Opinii ale profesorilor privind efectelor burselor. „Conform datelor colectate prin sondajul în rândul cadrelor didactice, trei sferturi dintre profesori au considerat că bursele școlare au avut ca efect reducerea absenteismului în rândul elevilor, iar aproape două treimi au declarat că acestea au avut un rol în motivarea pentru învățare.”7

Opinii ale elevilor privind efectelor burselor. „Îmbunătățirea performanței școlare reprezintă, de departe, efectul cel mai frecvent întâlnit, menționat de către două treimi dintre elevii bursieri. În ordinea ierarhiei, urmează reducerea numărului de absențe (aproximativ o treime dintre răspunsuri) și intensificarea competiției (raportată de către unul din patru elevi).”8

Opinii ale părinților privind efectelor burselor. „Sondajul în rândul părinților arată că, în perspectiva acestora, impactul predominant al burselor a fost în plan motivațional: 64,6% dintre părinți au raportat o creștere a motivației elevilor pentru învățare. Procentaje mult mai mici dintre părinți au sesizat îmbunătățirea rezultatelor școlare (24,3%) și reducerea absenteismului (12,3%) ca urmare a primirii burselor.”9

În opinia noastră, standardizarea criteriilor și implementarea unui sistem robust de management digital al dosarelor de bursă sunt cruciale. Acest lucru va spori transparența,

6 Unitatea de Cercetare în Educație. Sistemul de burse școlare – percepții ale actorilor educaționali, Speranța Țibu (Coord.), Petre Botnariuc, Andra Făniță, Oana Iftode, Marius Lazăr, Manuela Manu, Corina Neacșu-Dalu, Cornelia Novak, Ancuța Plăeșu, Cristina Slovineanu (Autori), Editura Centrului Național de Politici și Evaluare în Educație, București, 2025, p. 42.

7 Idem, p. 43;

8 Idem, p. 45;

9 Idem, p. 47

eficiența și corectitudinea, asigurându-se că bursele ajung în mod eficient la cei care au cea mai mare nevoie de ele, totodată stimulând excelența academică.

Bursele de asistență socială joacă un rol major și adesea subestimat în sistemul de învățământ din România. Impactul lor se concentrează în principal pe echitate, acces și prevenirea abandonului școlar timpuriu, în special în rândul elevilor din medii vulnerabile.

Iată o analiză a impactului lor cu exemple, bazate pe discuțiile din cadrul Comunității și pe cunoștințele generale despre contextul românesc:

  • Estenevoie de digitalizare, gestionarea dosarelor afectează începerea anului școlar, o platformă sau o extensie a SIIIR/SIMS ar scădea sarcina administrativă, presupunând, de cele mai multe ori, doar actualizări de informații;
  • Actualul sistem deburse a favorizat rezultate de pionierat, de  recuperarea unor elevi de clasa a opta, cu 2-3 ani de repetenție în spate, care au fost prezenți, au recuperat, și au susținut Evaluarea Națională. Sau o promoție de învățământ profesional, cu elevi sprijiniți în intervalul 2023-2025, care finalizează studiile fără abandon.
  • Prinbursele sociale am reușit să reducem abandonul școlar al elevilor de etnie rromă! Dacă în anii trecuți, anual pierdeam elevele rrome, care veneau la școală până învățau să scrie și să citească, acum vin la școală și se străduiesc lună de lună să aibă prezență și să nu piardă această bursă. Și prezența se transformă în învățare, în transfer de cunoștințe și competențe;
  • Pentrufamiliile elevilor, mai ales a băieților de peste 14 ani, bursa este o compensație pentru munca lor „luată” din familie – ei muncesc mai puțin ca zilieri, respectă fiecare zi de prezență care se reflectă în bursa încasată.

Membrii Comunității au discutat despre gestionarea burselor sociale și tranziția lor către serviciile de asistență socială, unii directori împărtășind din experiențele lor pozitive de colaborare cu primăriile locale pentru a gestiona documentele suport și anchetele sociale. Alți directori au dezvoltat miniplatforme, automatizări pentru gestionarea a sute de burse, preponderent sociale, altfel fiind imposibil să administreze complexitatea cazurilor. Există în acest moment în u.i.p. competențe dezvoltate, personal specializat care să gestioneze comunicarea cu familiile. Pentru unii dintre directori, trecerea către serviciul de asistență socială din septembrie 2025 va genera multe dificultăți fix pentru elevii în riscul cel mai mare, care trăiesc din resurse insuficiente de la o lună la alta și va afecta relația dintre prezență și bursă.

Analiza a arătat că, în timp ce unele școli au deja stabilit parteneriate funcționale cu autoritățile publice locale au capacitate, altele vor fi afectate de tranziție, în special în zonele rurale și recomandăm o tranziție treptată (urban mai repede, rural treptat, doar după ce există infrastructură digitală).

În situația transferării administrării sistemului de burse sociale, se pierde valoarea educațională a sprijinului financiar, mecanismul de condiționare fiind acum eficient și putând fi îmbunătățit și cu alte elemente, inclusiv activități de participare și implicarea a familiei.

Nu în ultimul rând, un element important despre care nu se vorbește este recompensarea copiilor care fac sport de performanță și obțin rezultate. Noi credem profund în valoarea muncii acestor copii și îi vedem zilnic ce efort fac. Au muncit pentru rezultatele obținute, competențele transversale dobândite vor genera venituri în viitor, merită să fie sprijiniți în continuare.

I.3. Referitor la creșterea numărului de elevi din clasă și comasarea de unități de învățământ

Comasarea instituțiilor de învățământ și creșterea numărului de elevi din clasă înseamnă un set complex de provocări, în special în zonele rurale, care cuprind probleme financiare, logistice și de resurse umane, exacerbând povara administrativă asupra directorilor.

Da, e nevoie să fim și să ne comportăm profesionist în raport cu resursele pe care le administrăm. Analizăm permanent situațiile financiare din școlile pe care le coordonăm și vedem că resursele, constituite în baza actualului sistem de „finanțare per elev” nu ajung fiecărei școli (unele au excedent, unele au deficit – nu există măsuri compensatorii și analize de corelare în raport cu un standard de calitate).

Pe de altă parte, niciodată nu am avut libertatea de a reorganiza activitatea unei unități școlare din perspectiva noastră, în acord cu Planul de dezvoltare instituțională al școlii, plan aprobat de către Consiliul de Administrație. Agenți ca autoritățile publice locale, inspectoratele școlare au intervenit peste intențiile noastre:

Dacă acum patru ani, la începutul mandatului, îmi asumam și ar fi depins exclusiv de mine   încadrez în buget, reușeam până acum. Acum, după ce am renovat 3 școli din 3 sate, că așa „a putut” primarul, este exclus să adunăm copiii într-una singură. Oamenii s-au obișnuit să aibă școală renovată în fiecare localitate. Părinții nu mai sunt de acord cu transportarea elevilor lor la școala din centrul comunei, chiar dacă astfel le- am asigura o educație de calitate mai bună pentru copiii lor.”

De pildă, dacă acum 4 ani am fi avut un mandat de eficientizare și ar fi fost posibile comasări, mulți dintre noi am fi reușit mai bine. Dar asta nu înseamnă că suntem vinovați de actuala stare de lucruri din țară. Comasările generează probleme logistice, mai ales în rural, probleme de asigurare a transportului, resurselor umane, coordonare dificilă între școli- structuri. Comasările vor avea consecințe: scăderea calității pentru unii elevi, deci potențial irosit și, în viitor, contribuții la PIB diminuate10.

În dezbaterile din această perioadă lipsește măsurarea impactului creșterii colectivelor de elevi asupra calității educației, în condițiile în care studiile arată contrariul. Dacă referința este statistică (un număr mediu de 15 elevi), atunci este bine să spunem că această clasă de „15 elevi, în medie”, nu există. În urban, unde se învață în trei schimburi afectarea calității este semnificativă, așa cum semnificative sunt și studiile care ne arată provocările în asigurarea calității atunci când învățământul este organizat „la simultan”.

10 Declarații directori:

„Nu am probleme cu statul 8 ore în școală, ce nu pot face este  comasez clase și școli, dintr-un sat în

altul”;

„în cazul meu, am simulat o comasare, presupune eforturi administrative imense și pierderi de personal specializat;”

„Noi am trecut prin comasare, dar școlile au rămas pe loc, a dispărut un secretariat, contabil/administrator, dacă se pune problema să închidem clădiri, va fi greu pentru copii și familii.”

„Noi avem clase de 12, 14 copii, organizate legal.  îi comasăm la simultan într-o clasă de 26, înseamnă un infern pentru învățătoare. Iar termeni economici nu cred ca ar fi economii, dacă se adaugă transportul atunci când e imposibilă comasarea pe aceeași structură.

10 Declarații directori:

„Nu am probleme cu statul 8 ore în școală, ce nu pot face este  comasez clase și școli, dintr-un sat în

altul”;

„în cazul meu, am simulat o comasare, presupune eforturi administrative imense și pierderi de personal specializat;”

„Noi am trecut prin comasare, dar școlile au rămas pe loc, a dispărut un secretariat, contabil/administrator, dacă se pune problema să închidem clădiri, va fi greu pentru copii și familii.”

„Noi avem clase de 12, 14 copii, organizate legal.  îi comasăm la simultan într-o clasă de 26, înseamnă un infern pentru învățătoare. Iar termeni economici nu cred ca ar fi economii, dacă se adaugă transportul atunci când e imposibilă comasarea pe aceeași structură.

Membrii Comunității au subliniat o serie de provocări:

  • Transport:Comasarea școlilor din mai multe sate într-o școală centrală reprezintă o provocare majoră. Soluțiile de transport existente, cum ar fi microbuzele electrice cu autonomie limitată, sunt adesea insuficiente pentru distanțele lungi și rutele multiple După cum afirmă mulți participanți, „transportul va rămâne o provocare, chiar dacă elevii sunt în aceeași structură;” „Nu  descurc cu microbuzul electric primit, de 15 locuri, are autonomie de 190 km, am 6 drumuri pentru satele aparținătoare. Dacă acum vin acasă la ora 17.00, după ce voi face și orele de predare voi ajunge la 20.00.”
  • Resurseumane: Comasările pot duce la dispariția posturilor administrative (secretare, contabili) și pot crea dificultăți în coordonarea personalului didactic din mai multe locații. Potențialul de insecuritate a locului de muncă pentru profesorii din școlile care fuzionează, este, de asemenea, o preocupare. La un liceu tehnologic cu 700-800 de elevi care ar putea fuziona cu școli mai mici din comunele alăturate, prin comasare vor fi preluate și problemele acestora.
  • Coordonare și volum de muncă: Gestionarea mai multor structuri școlare, uneori răspândite la kilometri distanță, crește semnificativ povara administrativă asupra directorilor. Creșterea normei de predare pare nerealistă, având în vedere responsabilitățile suplimentare ale supravegherii unei instituții maimari și mai complexe. Reducerea cu doar 30% a volumului de muncă nu poate produce rezultate în condițiile în care responsabilitățile depășesc 40 de ore pe săptămână, iar comasarea conduce adesea doar la consolidarea administrativă, mai degrabă decât la o integrare reală.

II. Soluții:

Statul român trebuie să își asume că lucrurile nu sunt bine organizate în învățământul preuniversitar. Scopul decidenților nu trebuie să fie „eficientizarea de dragul economiilor”, ci folosirea timpului nostru de muncă, în principal, pentru procesul didactic, pentru interacțiunea cu elevii. De aceea considerăm critic ca o serie de măsuri să fie accelerate în procesul de digitalizare.

Întâlnirea directorilor s-a axat pe provocările restructurării normelor, a structurilor din cadrul aceleiași unități de învățământ, în contextul scenariului de comasare a 750  800 de unități.

Ipoteza de lucru a fiecărui decident care propune măsuri pentru educație trebuie să fie: nicio planificare fără directori. E nevoie de noi, direct, fără intermedierea unei machete gestionate de inspectorat: cu fiecare tabel noi mai „pierdem” un elev sau un profesor care merită o abordare individualizată.

Dar, mai ales, pentru a implementa orice plan, nu se poate fără noi și fără bani. Iar aceasta înseamnă activarea unor prevederi legale. Și ne referim aici la trei prevederi din Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, respectiv:

  1. 127, alin. (3) „Personalul didactic din învățământul preuniversitar beneficiază de premiul pentru activitate suplimentară, acordat de două ori pe an, prin decizie a directorului unității de învățământ. Fondurile pentru acordarea acestui premiu se constituie în limita unui procent de 2% aplicat asupra fondului de salarii de la nivelul unității de învățământ. Criteriile specifice pentru acordarea premiului se propun de către consiliul de administrație al unității de învățământ, pe baza metodologiei-cadru aprobate prin ordin al ministrului educației, și se aprobă prin hotărâre a consiliului de administrație al DJIP/DMBIP.”11
  2. 138, alin (5) „Costul standard pentru unitățile de învățământ defavorizate, stabilite anual pe baza metodologiei aprobate prin ordin al ministrului educației, la propunerea Consiliului Național pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar, este suplimentat cu 25%12.”
  3. 138, alin. (6) Costul standard se suplimentează cu 25% pentru unitățile de învățământ carefac parte din consorții școlare sau consorții de învățământ dual, constituite din unități de învățământ din mediul urban și rural.

Doar aplicarea celor trei prevederi ale legii, asocierea acestora cu descentralizarea managementului resurselor financiare și umane, în baza unui calendar de implementare, poate genera eficientizare simultan cu îmbunătățirea educației pentru fiecare elev.

Cât privește bursele de merit, pe lângă neutralitate în raport cu procentul celor care primesc astfel de burse, insistăm pentru găsirea unor soluții pentru sportivi și propunem ca departajarea  se realizeze prin calcularea mediilor pe disciplină, cu două zecimale, fără rotunjire (ex. la 8.33 media din catalog este 8, aceeași ca atunci când media notelor este 7.50).

11 Potrivit art. XXVI alin. 1 lit. g) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2023, prevederea a fost prorogată până la începutul anului şcolar 2025-2026, iar la 31.12.2024, potrivit art. LI alin. (1) lit. h) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 156/2024, prevederea a fost prorogată din nou, până la începutul anului şcolar 2026-2027.

12 Potrivit art. XXVI alin. 1 lit d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2023, prevederea a fost prorogată până la începutul anului şcolar 2025-2026, iar la 31.12.2024, potrivit art. LI alin. (1) lit. e) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 156/2024, prevederea a fost prorogată până la începutul anului şcolar 2026-2027.

11 Potrivit art. XXVI alin. 1 lit. g) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2023, prevederea a fost prorogată până la începutul anului şcolar 2025-2026, iar la 31.12.2024, potrivit art. LI alin. (1) lit. h) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 156/2024, prevederea a fost prorogată din nou, până la începutul anului şcolar 2026-2027.

12 Potrivit art. XXVI alin. 1 lit d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2023, prevederea a fost prorogată până la începutul anului şcolar 2025-2026, iar la 31.12.2024, potrivit art. LI alin. (1) lit. e) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 156/2024, prevederea a fost prorogată până la începutul anului şcolar 2026-2027.

Referitor la creșterea normelor de predare, pentru școlile din medii vulnerabile mai ales, propunem activarea prevederilor alin. (6) din lege: „Pentru pregătirea remedială sau de stimulare a excelenței didactice se pot aloca în norma didactică de predare până la 4 ore.” Noi și întreaga comunitate școlară ne bazăm pe profesori pentru multe alte activități dedicate elevilor, nu doar pentru „efectuarea” normei de predare13.

III. Ce facem în continuare?

Ca directori, ne pasă de elevi și profesori. Practica noastră profesională este mereu orientată către găsirea de soluții, luăm deseori decizii imediate, sub imperiul urgenței, avem competențe transversale de management.

Nici nouă nu ne convin schimbările rapide din sistemul educațional, inclusiv reducerile bugetare și creșterea volumului de muncă, dar am fost selectați dintre cei mai buni și putem să ne onorăm rolul și importanța în sistem. Mulți dintre noi suntem frustrați cu privire la lipsa de cercetări și de planificare din spatele acestor schimbări.

Mare parte din schimbările propuse nu se pot implementa de la 1 septembrie, dacă nu există decizii rapide care înseamnă inclusiv modificări legislative majore. Vrem să fim „la masă”, să contribuim, nu să ni se pună în brațe, fără vină, problema deficitului, fără putere de acțiune.

Pentru toate măsurile solicităm ministerului un calendar de implementare, răspuns referitor la concursul național de titularizare programat pentru data de 15 iulie, precum și un program dedicat conversiei profesionale accelerate, pentru obținerea celei de-a doua sau a treia specializări.

Scopul acestui document de poziție nu este să „ne luăm la trântă cu ministerul”. Suntem conștienți de responsabilități. Suntem pregătiți să propunem soluții bune, funcționale. Și putem să le implementăm, dacă suntem lăsați să o facem în respect pentru elevi și pentru profesorii din școlile noastre.

„Comunitatea pentru excelență în management școlar” este o organizație în curs de înființare, ca parte dintr-un proiect susținut de AVE România – Asociația pentru Valori în Educație

Pentru detalii referitoare la poziția exprimată mai sus, în funcție de problematică și regiune: Marian ANGHEL, Liceul Teoretic Petre Pandrea, Balș, Olt, tel. 0751.090.060

Delia PETRAN, Școala Gimnazială Nr.1 Dobrin, Sălaj, tel. 0743.679.334 Viforel DOROBANȚU, Școala Gimnazială nr. 1 Curcani, Călărași, tel. 0727.992.366

Adrian SIMION, Centrul Județean de Excelență Alba, tel. 0744.166.176

Marius C. Cimpoae, Școala Gimnazială Nr. 27 Timișoara, tel. 0735.775.877

13 Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023, art. 207.

Citeste in continuare

Parteneri

Ultimile stiri locale

UncategorizedO zi inainte

Samsung Galaxy Z Flip7: Puterea AI într-un format de buzunar, cu noul ecran frontal edge-to-edge

Compact în dimensiune, impresionant ca performanță – Galaxy Z Flip7 redefinește experiența telefonului pliabilului    București – 9 iulie, 2025 – Samsung...

UncategorizedO zi inainte

Noi becuri LED certificate și omologate pe piața auto românească, anunțate de OSRAM România

OSRAM, lider mondial în soluții de iluminat auto, a obținut certificarea din partea Registrului Auto Român (R.A.R.) pentru încă trei...

Administrație locală2 zile inainte

Synology extinde gama DiskStation cu noul model DS1825+

Synology a anunțat astăzi lansarea noului model DiskStation DS1825+, conceput pentru a oferi companiilor o soluție de stocare compactă și...

Uncategorized2 zile inainte

Sunt un director solidar cu elevii și profesorii din școală

Asociația „Comunitatea pentru excelență în management școlar”, organizație în curs de înființare, cu scopul reprezentării intereselor directorilor de unități de învățământ preuniversitar și profesionalizarea carierei pentru pozițiile de conducere, coordonare și...

Uncategorized3 zile inainte

Contribuția Grupului SGS la un viitor mai verde: Reducerea amprentei de carbon

SGS consideră că sustenabilitatea este o responsabilitate comună. Prin colaborare, inovație și transparență, compania se angajează să ofere soluții care...

Exclusiv3 zile inainte

Kingston extinde gama NV3 cu o versiune M.2 2230 pentru dispositive compacte

București, România, 7 iulie, 2025 – Kingston Digital Europe Co LLP, filială a Kingston Technology Company, Inc., lider mondial în produse...

Uncategorized4 zile inainte

BenQ lansează monitorul PV3200U pentru editare video 4K și sistem audio 2.1 integrat

București, România – BenQ, lider global în tehnologia de afișare vizuală și dispozitive digitale pentru lifestyle, a lansat astăzi PV3200U,...

Exclusiv6 zile inainte

Nothing lansează Headphone (1): Un design care atrage privirea. Sunet calibrat să impresioneze.

Primele căști over-ear semnate Nothing combină designul expresiv cu un sunet imersiv și o experiență tactilă distinctivă Nothing anunță lansarea...

Uncategorized7 zile inainte

HONOR și eSky inspiră Generația Z să exploreze lumea cu ajutorul AI

Într-o perioadă în care călătoriile sunt atât despre povești împărtășite cât și despre descoperirea unor locuri noi, seria HONOR 400...

Uncategorized7 zile inainte

Nothing lansează Phone (3): cel mai nou și performant model care îți inspiră creativitatea

Phone (3) oferă un design avansat, tehnologia inovatoare Glyph Matrix, un sistem de operare unic și camere versatile, care integrează...

Turism7 zile inainte

Vacanța de vară în inima Maramureșului – sejururi de familie la Hotel Loștrița

Într-o lume în care timpul petrecut alături de cei dragi pare mereu prea puțin, un sejur în mijlocul naturii, departe...

ExclusivO săptămână inainte

HONOR lansează noul HONOR Magic V5 în China

HONOR stabilește un nou reper în industrie pentru designul subțire și ușor al smartphone-urilor pliabile Compania globală de tehnologie HONOR,...

UncategorizedO săptămână inainte

Revoluția Beauty-ului Românesc: SOLE.ro Lansează Prima Campanie „Beauty × Festival Experience” din România pentru Participanții la Electric Castle 2025

Primii 100 de clienți primesc 1.250 RON înapoi în contul SOLE.ro, redefinind conceptul de beauty pentru festivalierii români Industria de...

UncategorizedO săptămână inainte

IFA 2025: Samsung va prezenta cele mai recente inovații tehnologice

Compania se pregătește pentru cea de-a 101a ediție a celui mai mare târg european de electronice de larg consum Samsung Electronics...

UncategorizedO săptămână inainte

Adams Vision lanseaza gama de produse de longevitate si bunastare

Compania romaneasca Adams Vision, companie de referinta in industria suplimentelor alimentare, lanseaza sub brandul Adams Supplements gama inovatoare de suplimente liposomale pentru...

ExclusivO săptămână inainte

SGS a semnat un acord final pentru achizitionarea ATS, un important operator american

SGS, lider mondial in domeniul testarii, inspectiei si certificarii, anunta semnarea unui acord final pentru achizitionarea intregului capital social al...

Top Știri ALBA