Connect with us

Exclusiv

Paraciosul si sifonul politistilor corupti din IPJ Prahova a facut un accident grav azi in Ploiesti/Solicitam oficial testul antidrog pentru Catalin Muresan cel din mafia deseurilor – Ziarul Incisiv de Prahova

Publicat

pe

Comportamentul abuziv al politistilor fata de cetateni care in general respecta legea si comportamentul favorabil fata de infractori!

Despre politisti corupti din IPJ Prahova acuzati de fapte inimaginabile pentru niste oameni ai legii am mai dezvaluit (aici), (aici), etc.

Ziarul Incisiv de Prahova va dezvaluie, incepand cu acest numar, o investigatie complexa, in mai multe episoade, pentru a deslusi impreuna cu dumneavoastra si autoritatile competente ce se ascunde in spatele scandalului în plină stradă cu poliţia in care s-a prezentat opiniei publlice cum „mai mulţi indivizi s-au ales cu dosare penale pentru ultraj după ce au sărit la bătaie”.

Sau, mai bine zis, cum un amantlâc de la Sectia de poliţie din Boldesti Scaieni determina o ampla „Alba – Neagra” a instantelor prahovene privind drepturile si libertatile cetatenesti.

Un om de afaceri a fost abuzat si a picat in  „malaxorul” acestor abuzuri ce are in spate un amantlâc de la Sectia de poliţie din Boldesti Scaieni si razbunarea politistului asa zis „incoronat”. Se solicita interventia ministrilor M.A.I si M.J.

Precizam anterior ca detinem toate inregistrarile audio-video portabile de tip body camera utilizate de toti politistii de la aceasta hilara si abuziva interventie, precum si alte inregistrari de pe alte camere din zona incidentului!

Legea prevede expres și în mod excepțional, utilizarea forței de către autoritățile publice, atât în privința contextului, cât și a procedurilor.

La data de 06.05.2024, o petrecere organizata cu ocazia unei zile de nastere, in centrul orasului Boldesti Scaieni, avea sa se transforme intr-o posibilitate de razbunare a agentului principal de politie Mataiche Marian din cadrul Politiei Boldesti Scaieni – Compartimentul Proximitate.

In mediul din Politia Boldesti Scaieni este recunoscuta ura viscerala a agentului in cauza pentru fratii C.M.A si C.F.G., deoarece agentul principal de politie Mataiche Marian din cadrul Politiei Boldesti Scaieni – Compartimentul Proximitate a aflat, dupa ce s-a casatorit, ca sotia sa a avut o relatie, inainte de casatorie, chiar cu C.M.A.

De atunci, cei doi frati au avut parte de sicanari, persecutari transformate in procese-verbale de contraventie, provocari, etc fapte ce dovedesc labilitatea psihica a politstului sus mentionat.

Si, ati ghicit, petrecerea era data chiar de C.M.A cu ocazia zilei sale de nastere.

Va dezvaluiam ca, un om de afaceri a fost abuzat si a picat in  „malaxorul” acestor abuzuri, doar ca a fost printre invitatii la aceasta onomastica a numitului C.M.A.

Sa revenim la seara zilei de 06.05.2024, cand ,la fata locului, era si agentul Picior Alexandru din cadrul Politiei Boldesti Scaieni – Serviciul Rutier care se deplasase in zona la un accident.

In jurul orelor 21.30 apare in scena atat agentul principal de politie Mataiche Marian, cat si agentul Picior Alexandru care s-au deplasat la locatia detinuta de cei doi frati C.M.A si C.F.G deoarece se primise o reclamatie ca muzica era prea tare.

Si acum sa va redam, prima data dupa inregistrarea audio-video portabila de tip body chiar a agentului de politie Mataiche Marian.

Cand a vazut ca este vorba despre cei doi frati, agentul principal a vazut negru in fata ochilor si a inceput sicanarea si provocarea, pe fata: „A….tot voi sunteti din familia C…?”, pentru ca ulterior sa solicite sprijinul din dispecerat mintind ca a fost amenintat cu moartea. Ulterior, ce s-a intamplat o sa vedem impreuna pe parcursul acestor dezvaluiri.

Ce vrem sa scoatem in evidenta, in acest prim episod, este abuzul grosolan al agentului Picior Alexandru fata de omul de afaceri D.F.V care a avut vina si „inspiratia” sa se afle la locul nepotrivit in plina ura viscerala a agentului principal de politie Mataiche Marian fata de fratii C.M.A si C.F.G.

Din filmarea de pe camera agentului principal de politie Mataiche Marian se poate vedea cu usurinta cum, dupa provocari repetate si sicanari, Picior Alexandru a pulverizat spray lacrimogen în fața tuturor participantilor, si fara o noima se poate observa cum ii pulverizeaza si omului de afaceri D.F.V doar pentru ca acesta intreba de ce a pulverizat cu spray lacrimogen fata de alti invitati. Acesta sa fie un comportament normal in anul de gratie 2024 in Politia Romana?
Sa mentionam ca dupa acest incident, omul de afaceri D.F.V s-a deplasat la sediul politiei pentru a depune plangere penala impotriva lui Picior Alexandru dar, nu a mai apucat ca politistii „au obtinut” mandat de retinere.

 

„Alba neagra” cu drepturile si libertatile cetatenesti

Prima instanta constata “slaba” pregatire a politistilor din Boldesti Scaieni

La data de 08.05.2024, Judecatorul de drepturi si libertati – Codres Adelina constata, pe buna dreptate, proasta pregatire a politistilor de la INTERVENTIE SI DISPUNE PUNEREA IMEDIATA A ACESTORA IN LIBERTATE.

Acest judecator a constatat ce era evident, fara sa cunoasca dedesubturile acestui conflict, nici ura viscerala  a agentului principal de politie Mataiche Marian pentru fratii C.M.A si C.F.G., nici provocarile si sicanarile efectuate de acesta.

 

Apararea politistilor abuzatori in a doua instanta

PREMIERA MONDIALA a INSTANTEI

După ce inițial au fost puși în libertate, asa zisii agresori au fost arestați.

După expirarea mandatelor de reținere, judecătorul de drepturi și libertăți a decis cercetarea celor trei agresori în stare de libertate, însă contestația la această măsură, judecată luni, 13 mai, i-a trimis pe aceștia în spatele gratiilor.

 

In prezent, omul de afaceri D.F.V se afla in arest la domiciliu suferind mari prejudicii pe firmele sale si este hotarat sa isi recupereze aceasta paguba de la cei cu adevarat vinovati.

Va dezvaluiam ca se solicita interventia ministrilor M.A.I si M.J.. In episoadele urmatoare va devoalam alte inregistrari bomba si alte aspecte ascunse opiniei publice si magistratilor. Vom reveni. (Cristina T.).

 

Legea 360/2002

 Articolul 2(1) Politistul este investit cu exercițiul autorității publice, pe timpul și în legătură cu îndeplinirea atribuțiilor și îndatoririlor de serviciu, în limitele competentelor stabilite prin lege.(2) Autoritatea funcției nu poate fi exercitată în interes personal.

Articolul 3Politistul își desfășoară activitatea profesională în interesul și în sprijinul persoanei, comunității și instituțiilor statului, exclusiv pe baza și în executarea legii, cu respectarea principiilor imparțialității, nediscriminarii, proportionalitatii și gradualitatii.

Articolul 4(1) Politistul este obligat să respecte drepturile și libertățile fundamentale ale omului, Constituția și legile tarii, jurământul de credința față de România, prevederile regulamentelor de serviciu și sa îndeplinească dispozițiile legale ale sefilor ierarhici privind activitatea sa profesională.(2) Politistul răspunde, în condițiile legii, pentru modul în care își executa atribuțiile de serviciu.

Articolul 5Șefii ierarhici din cadrul Poliției Române răspund pentru legalitatea dispozițiilor date subordonaților. Ei sunt obligați sa verifice dacă acestea au fost transmise și înțelese corect și sa controleze modul de îndeplinire a lor.

Capitolul V Drepturi și obligații

Articolul 31(1) În realizarea atribuțiilor ce îi revin, potrivit legii, polițistul este învestit cu exercițiul autorității publice și are următoarele drepturi și obligații principale:

  1. să legitimeze și să stabilească identitatea persoanelor, în condițiile prezentei legi;

In acest caznu a fost legitimat

  1. să conducă persoane la sediul poliției, ca măsură administrativă, în condițiile prezentei legi;-

-nu am fost condus la sediu

(2) În exercitarea drepturilor conferite de prezenta lege polițistul are obligația să respecte întocmai drepturile și libertățile fundamentale ale omului, prevăzute de lege și de Convenția europeană a drepturilor omului.

(3) În exercitarea atribuțiilor ce îi revin, potrivit legii, polițistul este obligat să aibă un comportament civilizat, să dea dovadă de amabilitate și solicitudine, respectiv să adopte o atitudine politicoasă și fermă. Polițistul trebuie să dovedească stăpânire de sine, capacitate de comunicare si abilitati de gestionare a situatiei conflictuale.

Articolul 39(1) Persoana condusă la sediul poliției, în situațiile prevăzute la art. 36 alin. (1), poate contesta măsura dispusă de polițist, înainte de încetarea acesteia, la șeful ierarhic al polițistului.(2) Contestația se depune, în scris, la polițist sau la șeful ierarhic al acestuia. Polițistul care primește contestația este obligat să o transmită de îndată șefului său ierarhic. La depunerea contestației, persoana condusă la sediul poliției primește o dovadă de primire.(3) Șeful ierarhic al polițistului se pronunță cu celeritate, în scris. Înscrisul se înregistrează în evidențele unității de poliție, iar o copie a acestuia se predă persoanei în cauză sau reprezentantului legal. Refuzul primirii copiei se consemnează pe înscris.(4) În cazul în care constată că nu este necesară menținerea măsurii, șeful ierarhic al polițistului are obligația de a permite persoanei să părăsească sediul poliției.

In acest caz- Seful nu a stat de vorba

Articolul 44  Polițistul este îndreptățit să utilizeze bastoane, tonfe, dispozitive cu substanțe iritant-lacrimogene și/sau paralizante, câini de serviciu, scuturi de protecție, căști cu vizor, dispozitive cu electroșocuri, arme neletale cu bile de cauciuc sau alte arme neletale, precum și alte mijloace de imobilizare care nu pun în pericol viața sau nu produc o vătămare corporală gravă, în scopul împiedicării sau neutralizării acțiunilor violente ale persoanei, atunci când:

  1. a)utilizarea forței fizice nu a fost sau nu este aptă să producă acest rezultat; sau
  2. b)aceasta intenționează să săvârșească sau săvârșește acțiuni violente cu obiecte, dispozitive, substanțe sau animale ce pot pune în pericol viața, sănătatea ori integritatea corporală a persoanelor.

Articolul 45  Polițistul este obligat ca, în cel mai scurt timp, să solicite serviciilor specializate acordarea asistenței medicale de urgență persoanelor împotriva cărora au fost utilizate dispozitive cu electroșocuri, persoanelor afectate de utilizarea substanțelor iritant-lacrimogene, precum și persoanelor rănite prin utilizarea mijloacelor de constrângere. De îndată ce va fi posibil, situația se raportează verbal și, ulterior, se întocmește un proces-verbal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Facebook Comments

Exclusiv

Vara culturală 2024: JazzUP și ArtUP, concerte senzoriale, artă subacvatică și experiențe memorabile în țară

Publicat

pe

De

  • Între 8 iulie și 5 septembrie, festivalurile JazzUP și ArtUP oferă publicului o serie de experiențe culturale, de la jazz clasic șifusion, la expoziții de artă stradală și subacvatică, transformând România într-un hub cultural vibrant;
  • Locații emblematice din Constanța, Brașov sau București găzduiesc concerte și activități culturale, cu artiști de renume precum Sabin Penea, care va cânta la vioara sa Gagliano, evaluată la 000 de euro;
  • Toate evenimentele din cadrul festivalurilor sunt oferite în mod gratuit publicului larg.

Asociația Culturală CultART anunță o vară culturală de excepție, sub umbrela festivalurilor concept JazzUP și ArtUP. În perioada iulie – septembrie, CultART inițiază o serie de evenimente menite să celebreze și să democratizeze accesul la cultură, să promoveze artele plastice și muzica într-un mod autentic, inovator și efervescent, creând un mix remarcabil între scena culturală locală și cea internațională.

JazzUP și ArtUP vor fi prezente în diverse locații emblematice din România, cu precădere în Constanța, județul Constanța, Tulcea, Brașov, județul Brașov și București, oferind publicului experiențe artistice remarcabile, complet gratuite. Printre experiențele inedite se numără o expoziție organizată sub nivelul Mării Negre, unde o serie de picturi ale celebrului artist Nicolae Grigorescu dar nu numai vor fi expuse sub apă, sau un concert senzorial.

„JazzUP și ArtUP sunt mai mult decât simple festivaluri, ele reprezintă viziunea noastră în ceea ce privește accesul la artă și cultură. Prin aceste două concepte ne-am propus să creăm punți între artiști și public, dorindu-ne să poziționăm scena culturală locală pe harta internațională. Accesul la cultură și crearea unui cadru real de materializare a acesteia sunt aspecte esențiale pentru dezvoltarea unei societăți vibrante și prospere. Și anul acesta ne continăm demersurile de a crea o comunitate artistică puternică, de a oferi și deschide noi orizonturi pentru tinerii talentați, în timp ce încântăm publicul cu momente vii, dincolo de cotidian”, declară Valentin-Ștefan Ștefăniță, președintele Asociației Culturale CultArt si fondatorul celor doua concepte.

Democratizarea scenei culturale locale și integrarea scenei internaționale

JazzUP și ArtUP îmbogățesc peisajul cultural, printr-un mix efervescent între scena locală și internațională, creând astfel o dimensiune unitară care transformă România într-un pol de atracție artistică.

JazzUP aduce pe scenă atât artiști consacrați, cât și tineri talentați. Jazzul, cu autenticitatea și spontaneitatea sa, reprezintă un stil de viață efervescent, un mod de a trăi, cât mai autentic. Spectacolele oferite pe scenele JazzUP variază de la jazz clasic la fusion, culminând cu concerte senzoriale.

ArtUP, pe de altă parte, este o celebrare a artei vizuale, transformând spațiile publice în galerii de artă deschise publicului larg.

Maratonul artistic oferit de Asociația Culturală CultArt

  • ArtUP – Street Art (8-28 iulie) – Constanța

O expoziție unică pe faleza Casinoului Constanța, din Constanța, cu lucrări expuse atât pe uscat, cât și sub apă, promovând cea mai mare expoziție din lume a pictorului Nicolae Grigorescu găzduită de Muzeul de Artă din Constanța. Vizitatorii vor putea admira operele marelui artistist într-un cadru spectaculos subacvatic sau în timp ce se plimbă pe faleza din fața celebrului Cazino Constanța.

JazzUp Sea Fest (17-21 iulie 2024) – Constanța

Plaja Gaia, Muzeul de Artă, Farul Genovez, Casa cu Lei, Cazino Constanța: un maraton de concerte și activități culturale care vor transforma orașul într-un adevărat hub cultural. Seria de evenimente include modulele JazzUp Young, JazzUp Sea Fest și JazzUp Session, cu concerte și performance-uri live în cele cinci locați iconice. Pe scena JazzUP Sea Fest vor performa artiști precum Eliza Puchianu, Cristina Radu, Joco Orosz-Pal, AmbienTales, AmphiTrio sau Sabin Penea, care va cânta la vioara sa Gagliano, evaluată la 200.000 de euro, aducând o notă de eleganță și valoare artistică excepțională festivalului.

  • JazzUp Sea Fest on Tour (23-28 iulie 2024) – Județul Constanța și Tulcea

Casa de Cultură Murfatlar, Cetatea Histria, CASTRU ROMAN Ovidiu, Parcul Ion Dobre Năvodari, Piața Ovidiu Constanța sau Grădina Cinemascop Eforie Sud: evenimente menite să aducă muzica și arta mai aproape de comunitățile locale.

  • JazzUp Young on Tour (9-11 august 2024) – Brașov

Un eveniment dedicat copiilor, care oferă o platformă unică de educație muzicală, mentorat și dezvoltare artistică. Acesta presupune ateliere interactive, sesiuni de mentorat cu artiști consacrați și oportunități de performance live, menite să inspire și să cultive noua generație de artiști. Asociația Culturală CultART pune la dispoziție peste 40 de instrumente muzicale, de la viori ¼ pentru cei mici până la piane, oferind astfel o gamă variată de experiențe muzicale pentru toți participanții.

  • JazzUp Peak Fest (21-25 august 2024) – Brașov

Concerte și activități în locații simbolice din Brașov, inclusiv Artegianale, Banca Națională a României, Mediterra sau Piața Sfatului. Evenimentul combină spectacole de jazz clasic și modern cu sesiuni de improvizație, oferind publicului o experiență muzicală unică și captivantă.

JazzUp Young & Kids (7-8 septembrie 2024) – București

  • Un eveniment special dedicat copiilor și părinților, plin de activități educative și muzicale.

Așadar, festivalurile JazzUp și ArtUp sunt ocazii unice de a explora, admira și participa activ la un maraton artistic care va transforma România într-un pol de atracție culturală. Mai multe informații despre evenimente, program și locații găsiți pe www.jazzup.ro.

Facebook Comments
Citeste in continuare

Exclusiv

Cheltuieli bugetare “ciudate” ale tandemului Ciolacu – Oprea/Partea a II a – Ziarul Incisiv de Prahova

Publicat

pe

Revenim cu noi date referitoare la modul cum sunt cheltuiti banii contribuabililor de catre ministrul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, Radu Oprea pentru preluarea si administrarea terenului pe care se desfasoara activitatea industriala a Societatii Santierului Naval 2 Mai S.A. (SN 2 Mai), la care statul prin MEAT detine 93,8878 % din actiuni (aici)..

Astfel dupa ce pe repede inainte s-a adoptat in sedinta de Guvern, din data de 28.06.2024, HG nr.715/2024[1] privind suplimentarea bugetului Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului pe anul 2024 cu suma de 91.104 mii lei, credite de angajament și credite bugetare, din Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, prevazut in bugetul de stat pe anul 2024, iata ca in urmatoarea sedinta a Guvernului, din data de 04.07.2024, s-a aprobat , tot cu celeritate, HG nr. nr. 763/2024[2] privind declararea de interes public national a unui imobil teren din patrimoniul Societatii Santierul Naval 2 Mai – S.A., trecerea sa în domeniul public al statului si in administrarea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, inscrierea în inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului, precum si concesionarea acestuia.

De remarcat ca in data de 03.07.2024 pe site-ul oficial al SGG aparea doar faptul ca se va analiza in Guvern “proiectul de hotarare a guvernului privind declararea de interes public a unui imobil teren din proprietatea Societatii Santierul Naval 2 Mai S.A. si trecerea sa în domeniul public al statului si administrarea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, precum si concesionarea acestuia”[3].

Din informatiile noastre din surse apropiate Guvernului rezulta ca a fost o opozitie din parte ministrilor Justitiei si Finantelor cu privire la oportunitatea validarii prevederilor proiectului in cauza, dar fara nici un rezultat, sens in care HG nr.763/2024, sus subliniata, a fost semnata si asumata doar de ministrii PSD ai Guvernului, in frunte cu Ion Marcel Ciolacu, respectiv de catre Marian Neacsu, viceprim – ministru si coordonator al ministerelor tinute de catre PSD, Stefan Radu Oprea,  si de secretarul de stat Alin Marius Andries, membru PNL.

Oare de ce ministrul Marcel Ioan Bolos nu a mai dorit sa semneze actul normativ de referinta, dupa ce anterior a semnat HG nr.715/2024 si, de ce nu se regaseste nota de fundamentare a actului normativ respectiv in mod public, pentru a fi accesata si consultata online pe site-urile oficiale guvernamentale, conform legii transparentei decizionale si a legii privind normele de tehnica legislativa pentru elaborarea actelor normative[4]?

Sa speram ca redactia noastra va primi un raspuns in consecinta de la responsabilii guvernamentali cu atributii in domeniu despre situatia creata.

Din analiza continutului normei anterior subliniata aflam cu uimire care este interesul reprezentantilor Guvernului in cheltuirea judicioasa a fondurile alocate in cuantum de 91.103.668 lei pentru trecerea unui teren in domeniul public al statului, si anume unul minor, intrucat concesiunea terenului respectiv s-a facut pentru o redeventa curios calculata si fara o justificare publica.

Adica, cuantumul redeventei este determinat de formula: 0,001% din profitul net al societatii, la care se va aduga raportul dintre valoarea de evaluare a terenului si durata concesiunii, dar nu mai mult de 49 ani.

Dupa cum se observa valoarea anuala a redeventei este data de doi termeni:

  • unul variabil ce depinde de profitul net, adica de o eventala activitatea eficienta, rentabilitate, productivitate a factorilor de productie ale societatii, dar despre care nu este cazul dupa istoricul de activitate economica a SN2Mai SA[5],
  • unul fix, dar in realitate pseudovariabil, intrucat valoarea de evaluare a terenului se va revizui o data la trei ani incepand cu acest an si se va imparti la durata concesiunii egala cu durata obligatiilor juridice asumate de catre societate prin contractul de asociere si cel de inchiriere teren.

De interes este fatul ca HG nr.763/2024 nu precizeaza in mod public durata contractului de asociere si de inchiriere teren societatii DAMEN SHIPYARDS MANGALIA SA (Societatea), avand in vedere prevederile contractului de asociere DAMEN – SN 2 Mai SA , semnat in anul 2018, unde printre altele din informatiile noastre rezulta ca valoarea activelor  transferate Societatii de catre SN 2Mai la data de 2014 a fost de aprox.51 milioane USD, iar terenul in discutie a fost inchiriat anterior Societatii in 1997, convenindu-se ulterior ca dreptul de utilizare al terenului de catre Societate sa ramana in vigoare pe intreaga durata de functionare a Asocierii.

Mai mult, prin contractul de asociere sus evidentiat se precizeaza ca pana la sfarsitul anului 2023 Societatea va plati dreptul de utilizare a terenului in cauza, conform contractului de inchiriere al acestuia, respectiv impozitele si taxele care trebuiesc platite de SN 2 Mai catre autoritatile statului pentru teren, la care se adauga un comision de administrare de pana la 32.000 USD/trimestru, respectiv 128.000 USD/an, conform situatiilor existente ale terenului.

Oare, in anii trecuti, ce venituri relevante a primit statul roman la bugetul de stat prin MEAT de la SN 2MAI, ca urmare a asocierii economice sus precizate cu firma olandeza DAMEN, astfel incat sa devina o urgenta alocarea fondurilor prin cele doua HG mai sus amintite?

Semnificativ este faptul ca prin HG nr.763/2024 la art.3, alin.(6) se prevede la teza 2 ca “Daca valoarea determinata prin aplicarea mecanismului prevazut la alin. (5) este mai mare decat cuantumul sumelor incasate de concesionar din exploatarea imobilului teren ce face obiect al concesiunii, la stabilirea cuantumului redeventei se vor avea in vedere exclusiv veniturile astfel obtinute de concesionar.”

Concluziile va rugam sa le trageti dumneavoastra despre ce venituri vor fi atrase de stat din punerea in aplicare a prevederilor celor doua acte normative anterior rubricate.

Dar oare specialistii Guvernului nu au verificat continutul actelor normative respective si nu au discutat depre oportunitatea aplicarii unor astfel de norme, cu reprezentantii oficiali ai CSAT (avand in vedere importanta militaro-economica a prevederilor preconizate[6]), respectiv ai initiatorului acestora adica MEAT, respectiv cu ministrul Radu Oprea, secretarul general al ministerului, doamna Mihaela Popescu, domnul  Andrei Tugui, director adjunct in minister cu atributii  in domeniul reglementat prin cele doua HG, despre care am mai scris anterior[7], respectiv cu consilierul ministrului Radu Oprea, domnul Daniel Ionel Butunoiu[8] (fost senator PSD si presedinte al comisiei Comisiei parlamentare de ancheta pentru verificarea posibilei implicari a Serviciului de Protectie si Paza in activitatea unor partide politice si in activitatea unor lideri ai acestor partide[9]), actualmente numit prin ordin al ministrului coordonator al Directiei Industria Nationala de Aparare, fara a avea calitatea de functionar public?

Ne intereseaza sa aflam fata de cele sus expuse daca premierul Marcel Ciolacu si vicepremierul Marian Neacsu cunosc pe ce fel de personal angajate se bazeaza ministrul Radu Oprea pentru a intocmi documentele necesare unor intiative normative de interes pentru activitatea Guvernului Romaniei?

De altfel astepatam o reactie ale autoritatilor cu atributii de control in sfera de activitate a MEAT si SN2Mai, respectiv, Corpul de control al Guvernului, Curtea de Conturi, ANAF pe zona de competenta, alte institutii de forta ale statului cu atributii si responasibilitati in protejarea si apararea interesului national in domeniul de referinta. (Cristina T.).,

 [1]  https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/284681

[2]  https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/285157

[3]  https://sgg.gov.ro/1/proiectele-de-acte-normative-care-ar-putea-fi-incluse-in-sedinta-guvernului-romaniei-din-04-07-2024/

[4]

Legea nr.24/2000, Art.6: “(1) Proiectul de act normativ trebuie să instituie reguli necesare, suficiente şi posibile care să conducă la o cât mai mare stabilitate şi eficienţă legislativă. Soluţiile pe care le cuprinde trebuie să fie temeinic fundamentate, luându-se în considerare interesul social, politica legislativă a statului român şi cerinţele corelării cu ansamblul reglementărilor interne, precum şi ale armonizării legislaţiei naţionale cu legislaţia comunitară şi cu tratatele internaţionale la care România este parte.

(2) Pentru fundamentarea noii reglementări se va porni de la dezideratele sociale prezente şi de perspectivă, precum şi de la insuficienţele legislaţiei în vigoare.

(3) Proiectele de acte normative se supun spre adoptare însoţite de o expunere de motive, o notă de fundamentare sau un referat de aprobare, precum şi de un studiu de impact, după caz.

(4) Actele normative cu impact asupra domeniilor social, economic şi de mediu, asupra bugetului general consolidat sau asupra legislaţiei în vigoare sunt elaborate pe baza unor documente de politici publice aprobate de Parlament sau de Guvern. Guvernul defineşte tipurile şi structura documentelor de politică publică.”

[5]  https://www.sn2mai.ro/2024/PropunereRepartizareProfit2023FixareDivident.pdf

[6] Art.3, alin (3) “ Imobilul concesionat are ca destinaţie derularea de activităţi de construcţie, reparaţie şi mentenanţă de nave şi structuri plutitoare militare şi/sau civile, construcţie de platforme de foraj, fabricarea de secţiuni de mijloace de transport militare şi/sau civile şi alte activităţi similare, fabricarea de construcţii metalice şi părţi componente ale structurilor metalice.”

[7]  https://www.incisivdeprahova.ro/2023/12/19/caracatita-din-ministerul-economiei-antreprenoriatului-si-turismului-meat-i/

[8]  https://www.replicaonline.ro/prima-sedinta-a-comisiei-de-ancheta-pentru-spp-a-fost-aleasa-conducerea-347259

 

[9] https://www.cdep.ro/pls/parlam/structura.co?cam=0&leg=2016&idl=2&idc=223&poz=1

https://hotnews.ro/revine-comisia-de-ancheta-pe-spp-plus-comisiile-de-aparare-vor-face-o-ancheta-care-l-vizeaza-pe-seful-spp-lucian-pahontu-370500

 

 

Facebook Comments
Citeste in continuare

Exclusiv

Sindicaliștii Europol aduc dovezi – Ziarul Incisiv de Prahova

Publicat

pe

Fostul consilier onorific al primarului Volosevici, Gerard Georgescu, trage un nou semnal de alarmă:

„Opriți, nașii, finii și amantele, ultimele zile din mandatul ‘clanului’ distrug ce a mai rămas din Ploiești! Ploieștenii nu beneficiază de siguranță… asta vrem!!! Surse din interiorul Poliției Locale Ploiești mă atenționează că dimineața, nașul Albu, directorul PL, a pregătit o nouă lovitură după ce organigrama cu grave probleme legale a trecut de CL și nu putea fi aplicată!!! O nouă organigramă în care se statuează Serviciul Juridic, o aberație agreată de oamenii lui Volosevici care au pierdut toate procesele în instanță, dar care vor să își mai angajeze câteva amante!!! De asemenea, prevederile noii organigrame încalcă principiile de funcționare în care peste 10% din posturi nu sunt de polițist, ci de personal auxiliar. Un exemplu bun sunt posturile serviciului de achiziții, secretariat, etc., serviciul inventat pentru prietenii politici!!! În dese rânduri am făcut observații privind necesitatea ca Poliția Locală să aibă mai puține posturi auxiliare în condițiile în care instituția nu își respectă atribuțiile funcționale față de cetățeni!! Directorul Albu își trage Serviciului de Protecția Mediului deși legea îl contrazice!!! Care Mediu, care Protecție!??? Solicit Consiliului Local Ploiești, consilierilor din majoritate, care doresc să o treacă pe repede înainte, să nu fie de acord cu acest afront adus Ploieștenilor!!”.

Reamintim ca, in data de 27 iunie 2024, Ziarul Incisiv de Prahova a atras atentia asupra legalitatii acestui demers :

„Directorul Poliției Locale Ploiești, Cătălin Albu, pare să facă modificări semnificative în structura organizațională a instituției, generând controverse și critici. Printre aceste modificări, se include transformarea unor posturi de execuție în poziții de Șef Serviciu, atrăgând astfel la conducere oamenii de încredere de la alte departamente. De asemenea, se pare că au fost făcute schimbări discutabile, cum ar fi desființarea postului de execuție al unui angajat cu probleme legale și alipirea unor structuri distincte cu atribuții diferite.

Aceste acțiuni ridică semne de întrebare privind legalitatea și corectitudinea acestor modificări. De exemplu, conform Legii 296/2023 care prevede desființarea funcției publice de șef birou, Albu pare să opteze pentru înființarea unor poziții de Șef Serviciu, care aduc o creștere a cheltuielilor bugetare în loc de economii. Există claritate în lege cu privire la transformarea structurilor în compartimente funcționale sau servicii, în funcție de numărul de funcții publice de execuție pe care le au. Este esențial ca orice modificare în cadrul unei instituții să respecte întocmai prevederile legale și să aibă în vedere interesul public și buna funcționare a serviciilor oferite.

Organigrama prezenta care este si aceasta atacata in instanta

Astfel, inca directorul Politiei Locale Ploiesti – Catalin Albu – își „trage” un scaun de sef,  din biroul Protecția Mediului, post de Șef Serviciu, de la 6 posturi de execuție mai aduce 4 posturi , aducând-si astfel oamenii de încredere de la Ordine Publică și de la alte structuri. De la Ordine Publica sunt personaje agreate de finul sau, actualul primar, inca in functie (N.R – Chiar nu intelegem ce fac organele de cercetare penala…).

De la biroul Evidența Persoanelor, desființează postul de execuție al unui angajat dat afară, în urma unei evaluări nelegale, deși angajatul respectiv a contestat în instanță și se află pe rol iar în cazul câștigării procesului acesta să nu mai poată fi reîncadrat în postul avut, a atașat personalul contractual din cadrul biroului Dispecerat și si-a făcut serviciu, primind astfel postul de șef serviciu.

De asemenea, această mutare și alipire a biroului Dispecerat, structură cu personal contractual, la structura evidența persoanelor, structură cu funcții publice este ilegală deoarece funcția de șef a noului serviciu necesită modificarea cu peste 50% a atribuțiilor

Același lucru, cu modificarea atribuțiilor au făcut și la structura nou înființată : Serviciul Disciplina în Construcții -Afisaj stradal și Activități comerciale, amestecând atribuțiile structurii Disciplina în Construcții cu atribuțiile structurii Control Comercial

Structura Control Comercial a fost desființată și a fost comasată cu structura Disciplina în construcții și au format un serviciu struțo-camila cu atribuții amestecate

Hodorog Gabriel a fost recompensat și el cu un post de Șef Serviciu, înființând o altă structură struțo-camila alipind la structura financiar-contabilitate, structura Relații cu Publicul, Comunicare, Managementul Calității care a fost desființată și structura Proceduri, amestecând astfel atribuțiile

In loc să respecte Legea 296/2023 privind unele măsuri fiscal -bugetare prin care este desființată funcția publică de șef birou, și prin care se presupune că se va face o economie la buget, Catalin Albu înființează posturi de șef serviciu, mai bine plătite care duc la creșterea bugetului.

Legea este clară… funcția de șef birou dispare, iar structurile respective se transformă în compartimente funcționale. Dacă structurile au cel puțin 10 funcții publice de execuție acestea funcționează ca Servicii, dacă nu, devin compartimente. Deci, acesti baietasi „destepti” trebuie sa  devina funcționari publici de execuție, in nici un caz sa fie „inaintati” in functii de sefi de serviciu.

SMECHERIA – Organigrama propusa initial

Poliția Locală este formata din directori și șefi de servicii!!!”

Dar sa vedem ce zice legea

Acum au ramas probl;eme de legalitate la noua Organigrama, propusa azi!

Analiza succinta a dispozitiilor Legii nr 296 din 26 octombrie 2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung

Art XVIII din Legea nr 296/2023

(2) Personalul incadrat in functia publica de sef birou beneficiaza de toate drepturile legale odata cu eliberarea din functia publica, inclusiv prin ocuparea, in conditiile legii, a unei functii publice de conducere ierarhic superioare corespunzatoare vechimii, studiilor de specialitate sau a unei functii publice de executie vacante corespunzatoare vechimii, studiilor de specialitate de comun acord cu conducerea entitatii publice din care face parte. Daca nu exista o functie publica vacanta corespunzatoare, postul ocupat de acesta se transforma in functie publica de executie care corespunde studiilor de specialitate si vechimii in specialitatea functionarului public de conducere, de regula, la nivelul structurii de organizare din care a facut parte acesta. Functia publica de conducere de sef birou poate fi transformata intr-o functie publica de conducere superioara cu incadrarea in normativul de personal si procentul de functii de conducere prevazute de prezenta lege si personalul cu functie publica de sef birou o poate ocupa cu acordul acestuia, daca personalul care a detinut functia publica de sef birou indeplineste conditiile de vechime, experienta si studii de specialitate prevazute de lege pentru acea functie publica de conducere.

 Art XX din Legea nr 296/2023

  • La articolul 391 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr 57/2019 privind Codul administrativ, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr 555 din 5 iulie 2019, cu modificarile si completarile ulterioare, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„(3) Structura organizatorica a autoritatilor si institutiilor publice trebuie sa respecte urmatoarele cerinte:

  1. Pentru constituirea unui serviciu este necesar un numar de minimum 10 posturi de executie;
  2. Pentru constituirea unei directii este necesar un numar de minim 20 posturi de executie;
  3. Pentru constituirea unei directii generale este necesar un numar de minim 35 de posturi de executie”

 DIN ANALIZA celor doua texte de lege mai sus mentionate se desprind urmatoarele concluzii:

 Prin articolul XX se stabileste modul in care se modifica art 391 din O.U.G nr 57/2019 (pentru constituirea unui serviciu este necesar un numar de minimum 10 posturi de executie);

  1. Deci persoanele care ocupau functia de sef birou, IN MOMENTUL INTRARII in vigoare a Legii nr 296/2023, se mentin in aceasta functie pana la aprobarea noilor organigrame, state de functii, regulamente de organizare si functionare, pastrandu-si, prin mentinerea in functie, drepturile salariale corespunzatoare functiei de sef birou.
  2. Ulterior mentinerii in functie a persoanelor care ocupa functia de sef birou, dar NU MAI TARZIU de 30.06.2024 (termen prorogat de la data initiala de 31.12.2023), se vor adopta noi organigrame in care functia de sef birou va fi transformata in functie de conducere superioara de sef serviciu, daca pe baza organigramei in vigoare in momentul adoptarii Legii nr 296/2023 respectiva persoana indeplinea conditiile de vechime, experienta si studii de specialitate prevazute de lege pentru acea functie de conducere, dar mai ales conditia de a avea un numar de minim 10 posturi de executie in subordine (conform art XX).
  3. O interpretare CONTRARA a celei mentionate mai sus prin care s-ar considera ca in baza unor noi organigrame, adoptate ulterior intrarii in vigoare a Legii nr 296/2023, s-ar decide ce personal incadrat pe functia de sef birou beneficiaza de posibilitatea ca respectiva functie desfiintata sa fie transformata in functie superioara (sef serviciu), CONTRAVINE in mod direct si clar scopului reglementarii legale care a vizat diminuarea ponderii functiilor publice de conducere in totalul functiilor si a cheltuielilor cu sutinerea drepturilor salariale corespunzatoare.

 CONCLUZIE:

Doar personalului care ocupa functia de sef birou si avea in subordine un numeric de minim 10 posturi de executie in organigrama in vigoare la data adoptarii Legii nr 296/26.10.2023 i se poate transforma functia in una superioara (sef serviciu), prin noua organigrama. Infiintarea posturilor de sef serviciu prin comasarea unor departamente sau cresterea numericului pentru a se incadra in minimul stabilit de lege, prin transferarea unor posturi din cadrul altor departamente, ulterior intrarii in vigoare a Legii nr 296/2023 contravin scopului pentru care aceasta a fost adoptata. 

In concluzie, nasul edilului nu poate deveni sef de serviciu, dar este problema stricta a consilierilor locali. (Cerasela N.).

 

Facebook Comments
Citeste in continuare

Parteneri

Ultimile stiri locale

Exclusiv11 ore inainte

Vara culturală 2024: JazzUP și ArtUP, concerte senzoriale, artă subacvatică și experiențe memorabile în țară

Între 8 iulie și 5 septembrie, festivalurile JazzUP și ArtUP oferă publicului o serie de experiențe culturale, de la jazz...

Uncategorized15 ore inainte

Samsung Galaxy Z Fold6 și Z Flip6 ridică Galaxy AI la noi înălțimi pe piața de mobile

Descoperă noul Galaxy AI, amplificat de designul pliabil unic al seriei Galaxy Z și de ecosistemul Galaxy Noile Galaxy Buds3...

Uncategorized16 ore inainte

Succesul Antreprenorial în Era Digitală: Sfaturi și Strategii pentru Femei de Afaceri

Femeile antreprenor au oportunități vaste pentru a-și dezvolta afacerile și a-și extinde influența. La SecurMeNow, suntem dedicați succesului femeilor antreprenor,...

Uncategorized16 ore inainte

Aqurate atinge pragul primelor 100 de magazine online clienți, vizează o nouă rundă de finanțare seed

Aqurate, platformă SaaS care crește conversiile din eCommerce prin personalizare bazată pe Inteligenţă Artificială (AI), a ajuns, după primele șase luni...

Exclusiv23 de ore inainte

Cheltuieli bugetare “ciudate” ale tandemului Ciolacu – Oprea/Partea a II a – Ziarul Incisiv de Prahova

Revenim cu noi date referitoare la modul cum sunt cheltuiti banii contribuabililor de catre ministrul Economiei, Antreprenoriatului si Turismului, Radu...

Exclusiv2 zile inainte

Sindicaliștii Europol aduc dovezi – Ziarul Incisiv de Prahova

Fostul consilier onorific al primarului Volosevici, Gerard Georgescu, trage un nou semnal de alarmă: „Opriți, nașii, finii și amantele, ultimele...

Care sunt avantajele și dezavantajele utilizării panourilor OSB? Care sunt avantajele și dezavantajele utilizării panourilor OSB?
Afaceri2 zile inainte

Care sunt avantajele și dezavantajele utilizării panourilor OSB?

Panourile OSB (Oriented Strand Board) au devenit din ce în ce mai populare în industria construcțiilor datorită multiplelor lor avantaje,...

Uncategorized2 zile inainte

Noile Samsung Galaxy Watch7, Galaxy Watch Ultra și Galaxy Ring vin cu soluții inteligente pentru bunăstarea utilizatorilor

Cele mai recente produse de tip Wearables de la Samsung le oferă oamenilor noi experiențe inteligente conectate și contribuie la...

Exclusiv3 zile inainte

Alerta dată de fostul consilier al Primarului Volosevici – Ziarul Incisiv de Prahova

Fostul consilier onorific al primarului Volosevici, Gerard Georgescu, trage un nou semnal de alarmă: „Opriți, nașii, finii și amantele, ultimele...

Uncategorized4 zile inainte

Tendințe în designul de interfață (UI) pentru 2024

Implementarea tendințelor moderne în designul UI este esențială pentru a rămâne relevant pe piață. Experții noștri pot adapta designul site-ului...

Uncategorized4 zile inainte

Tehnologii de Digitalizare Esențiale pentru Antreprenori în 2024: Găsește-ți Avantajul Competitiv

În 2024, digitalizarea nu mai este doar o opțiune, ci o necesitate pentru orice antreprenor care dorește să rămână competitiv...

Exclusiv4 zile inainte

Elevii riscă rezultate mai slabe dacă pun mediul înconjurător mai presus de educație

Aceștia solicită tehnologii sustenabile pentru a crește nivelul de performanță    Unul dintre cei mai importanți piloni ai unei societăți,...

Exclusiv4 zile inainte

Sindicatul Europol aduce lumina asupra erorilor în anunțurile de recrutare – Ziarul Incisiv de Prahova

Organizarea unui eveniment special poate fi o provocare, dar și o oportunitate de a crea amintiri de neuitat. Indiferent dacă...

Exclusiv5 zile inainte

Jocurile de putere și corupția în Interiorul MAI: corupția și complicitatea în spatele Excelenței

S-a primit de la IPJ Galați un răspuns la o plângere prealabilă pe tema excelenței, după cum a dezvăluit Emil...

Afaceri5 zile inainte

Masini de inchiriat pentru mibilitate

In contextul actual al calatoriilor, fie ca sunt realizate in scop turistic sau de afaceri, mobilitatea devine un element esential....

Afaceri6 zile inainte

Transport Moloz București – Soluții Profesionale pentru Șantiere Curate

Gestionarea molozului de pe șantierele de construcții din București este acum mai simplă datorită serviciilor oferite de moloz-bucuresti.com. Aceștia asigură...

Top Știri ALBA