„Multumim din inimă conducerii MAI si I.G.P.R pentru recunoașterea meritelor Polițiștilor Operativi prin atribuirea celor mai mici funcții de ofițeri și agenți”
Orice polițist cunoaște faptul că în conformitate cu prevederile Legii nr. 360/2002 privind Statutul polițistului îi sunt restrânse anumite drepturi și libertăți, comparativ cu alți cetățeni, aspect care din câte se pare nu îi este aplicabil și adjunctului IPJ Caraș-Severin, care ori de câte ori are ocazia le atrage atenția subordonaților în mod subtil, spunându-le în ședințe sau la diverse întâlniri cu caracter operativ că nu au altceva de făcut decât să acționeze cu radarul tocmai în ziua în care fiul unui om politic din județ circula cu autoturismul cu o viteză de peste 100 km/h în localitate, sugerându-le să fie mai atenți pe viitor întrucât politicienii sunt aleși de popor și că din aceste considerente cei ce vor pleca primii din funcție vor fi ei, nu politicienii, atenționându-i inclusiv să nu mai sancționeze agenții economici, dezvaluie sindicatul Europol.
Secţiunea a 3-a Restrângerea exercițiului unor drepturi și libertăți
Articolul 45(1)Polițistului îi este interzis:
a)să facă parte din partide, formațiuni sau organizații politice ori să desfășoare propaganda în favoarea acestora;
b)să exprime opinii sau preferințe politice la locul de muncă sau în public;
O astfel de atitudine existentă la nivelul IPJ Caraș-Severin nu ne mai poate surprinde, în contextul în care adjunctul inspectorului șef participă la nenumărate evenimente alături de oameni politici din zonă ori când dispune verificări asupra activității polițiștilor în momentul în care aceștia întocmesc dosare penale unor persoane influente pentru nerespectarea normelor rutiere în vigoare, cu scopul cel mai probabil de a-i determina să nu mai aplice legea față de aceste categorii de persoane.
O astfel de practică rezultă inclusiv din adresa de mai jos din care puteți observa că polițiștii sunt cercetați pentru că au întocmit un dosar penal pentru conducerea unui vehicul neînmatriculat pe drumurile publice și inclusiv fără permis de conducere, soției unui șef de Ocol silvic, apropiat al șefilor din poliție, prin prisma disponibilității pe care o are pentru găzduirea petrecerilor organizate de aceștia, departe de ochii lumii.
Mai mult decât atât, în condițiile în care a constatat că polițiștii nu se lasă intimidați de recomandările sale ”apolitice”, aplicând în continuare legea față de transportatorii care încalcă prevederile normelor legale în vigoare distrugând infrastructura rutieră din județ, cât și față de cei care defrișează materialul lemnos din păduri, în mod fraudulos, în contextul în care distrugerea fondului forestier constituie amenințare la adresa securității naționale a României, comisarul șef de poliție Coman Aurel recurge la amenințarea polițiștilor incomozi (chiar dacă activitatea acestora este una foarte bună-peste 100 de infracțiuni la regimul rutier constatate în flagrant), precizându-le inclusiv că îi va muta în altă localitate în care să-și desfășoare activitatea, scopul fiind, în condițiile date, acela de a nu mai deranja cercurile relaționale ale șefilor din poliție cu patronii firmelor „preferențiale„ sau cu oamenii politici din județ.
Legea nr. 51/1991 privind securitatea națională a României
Articolul 3
Constituie amenințări la adresa securității naționale a României următoarele:
m)orice acțiuni sau inacțiuni care lezează interesele economice strategice ale României, cele care au ca efect periclitarea, gestionarea ilegală, degradarea ori distrugerea resurselor naturale, fondurilor forestier, cinegetic și piscicol, apelor și altor asemenea resurse, precum și monopolizarea ori blocarea accesului la acestea, cu consecințe la nivel național sau regional.
Pentru a-și duce amenințările la bun sfârșit, întrucât comisarul șef de poliție Coman Aurel coordonează activitatea de ordine publică și rutieră, la nivelul IPJ Caraș-Severin este emisă Dispoziția cu nr. 518 din 07.09.2022 în baza căreia, sub pretextul creșterii numărului de accidente rutiere, Biroul Drumuri Naționale și Europene ce avea sediul în incita Poliției Orașului Băile Herculane este mutat în sediul Poliției Muncipiului Caransebeș ce este situat la o distanță de 75 de km de localitatea Băile Herculane, astfel încât polițiștii să fie nevoiți să piardă aproximativ o oră pentru a se echipa și pentru a li se efectua instructajul premergător intrării în serviciu, fiind astfel ”poziționați” la o distanță considerabilă față de patronii firmelor ”preferențiale” care distrug drumurile publice prin intermediul mașinilor de mare tonaj.
În ceea ce privește mutarea Biroului Drumuri Naționale și Europene sub aparenta necesitate a diminuării numărului de accidente rutiere grave, putem aduce la cunoștința opiniei publice faptul că această creștere este cauzată de modul defectuos în care polițiștii biroului au fost planificați să-și desfășoare activitatea, fiind ”plantați” să execute măsuri specifice cu preponderență în localități în care nu au fost înregistrate evenimente rutiere grave cu scopul de a-i ține departe de conducătorii auto cu influență în județ și de patronii firmelor ”preferențiale” astfel încât să nu-i mai sancționeze pentru încălcarea legislației în vigoare, mai dezvaluie sursa citata.
Nu este pentru prima dată când la nivelul IPJ Caraș-Severin întâlnim astfel de ”elemente” cu funcție de conducere, iar acum putem înțelege de ce șeful Serviciului Acțiuni Speciale nu a fost cercetat disciplinar pentru hărțuirea subordonaților săi, în perioada anului trecut în care îi amenința că ”le va lua gradele profesionale” și că ”îi va zbura” din grupa din care făceau parte.
Așadar, putem concluziona destul de ușor de ce șefii nu sunt cercetați și sancționați disciplinar, întrucât acesta este limbajul și modul de lucru existent la nivelul inspectoratului, nefiind anormal ca aceștia să-și intimideze ori să-și amenințe și să-și jignească subordonații, patentând în această manieră elemente comportamentale de ”management” specifice grupărilor infracționale.
Suntem curioși dacă de această dată specialiștii din cadrul IGPR vor dispune vreo măsură față de modul în care este realizat managementul la nivelul IPJ Caraș-Severin sau pur și simplu va gira astfel de comportamente, constatând după cum ne-am obișnuit că „nu se impune luarea vreunei măsuri disciplinare„ față de ”stăpânii de sclavi” din conducerea Inspectoratului a căror atenție și resurse instituționale sunt concentrate cu efervescență în aceste zile tot asupra polițiștilor care și-au făcut datoria, cu scopul de a-i sancționa disciplinar pentru că au deranjat cercurile relaționale ale șefilor. (Cristina T.).
Poliția lui Despescu și Mirițescu în acțiune/„De beți ce erau s-au urinat în curtea secției”/Doi politisti de la IPJ Timis, denunt penal impotriva inspectorului sef Alin Petecel/La IPJ Prahova lucrurile sunt si mai grave – Ziarul Incisiv de Prahova
Doi politisti de la IPJ Timis si-au asumat toate riscurile profesionale presupuse de o actiune justitiara in sistemul MAI si, in urma cu cateva zile, au inregistrat la Parchetul de pe langa Curtea de Apel un denunt impotriva chestorului Petecel Aurelian Alin, actualul inspector sef al IPJ Timis, pe care-l acuza de savarsirea unor infractiuni.
„De la numirea in functia de Inspector sef (30.08.2017) si pana in data de 18.08.2023, d-nul Petecel Aurelian Alin a utilizat, in permanenta, IN SCOP PERSONAL, doua autoturisme din dotarea I.P.J. Timis precum si autoturisme din dotarea Inspectoratului de Politie Judetean Dolj (I.P.J. Dolj) si Inspectoratului de Politie Judetean Arad (I.P.J. Arad) cauzand astfel o paguba insemnata bugetului Ministerului Afacerilor Interne (M.A.I.)”, este acuzatia cu care comisarul sef Merticariu Cezar Constantin si comisarul sef Rachita Ovidiu-Ionel isi incep seria dezvalurilor privind activitatile pretins ilegale ale chestorului Petecel..
Desi apare ca un aparator inversunat al bugetului M.A.I., Alin Petecel este acuzat ca a folosit autoturismele de serviciu pentru a-si duce copiii la scoala, pentru a-si lua copiii de la scoala, pentru a se deplasa in diverse locatii in scop personal, precum si pentru deplasari in scop de recreere, incalcand astfel prevederile legale in vigoare.
„Va invederam faptul ca, PRIVITA INDIVIDUAL, fiecare actiune poate avea o valoare „nesemnificativa‟ {in exemplul prezentat prin plansa foto avem : [90 km (Timisoara-Surduc) + 90 km (Surduc-Timisoara)]6 lei/litru7,5 litri/100 km = 81 lei cheltuiala nejustificata cu combustibilul la care se adauga uzura autoturismului} dar, PRIN INSUMARE, toate actiunile de acest tip, din perioada 30.08.2017 – 18.08.2023, vor conduce la un prejudiciu semnificativ creat bugetului M.A.I. (in exemplul prezentat, combustibilul a avut valoarea de 6 lei/litru)”, spun semnatarii denuntului, care sunt reprezentati de avocatul Adrian Garbovean.
Mai mult, in opinia semnatarilor, inspectorul sef al IPJ Timis ar fi savarsit si infractiunea de fals in inscrisuri sub semnatura privata si delapidare. „Invederam parchetului faptul ca faptuitorul Petecel Aurelian Alin a completat mai multe foi de parcurs ocazie cu care a atestat, la momentul intocmirii inscrisurilor lunare, fapte sau imprejurari necorespunzatoare adevarului si, de asemenea, a omis cu stiinta si cu rea-credinta sa insereze unele date sau imprejurari dupa care a folosit inscrisurile falsificate in scopul producerii de consecinte juridice (a delapidat)”.
Totodata, comisarii sef Merticariu Cezar Constantin si Rachita Ovidiu-Ionel dezvaluie faptul ca chestorul Alin Petecel ar fi incasat nelegal sporul de politie judiciara, desi, in ultimii ani, nu a lucrat efectiv la niciun dosar.
„Invederam Parchetului de pe langa Curtea de Apel Timisoara faptul ca faptuitorul Petecel Aurelian Alin a mai savarsit fapte de delapidare si sub forma incasarii necuvenite, in perioada 30.08.2017 – 31.08.2023, a unui spor de politie judiciara.
In concret, precizam ca faptuitorul Petecel Aurelian Alin a beneficiat nelegal de sporul de suprasolicitare neuropsihica in conditiile in care nu a desfasurat nicio activitate specifica politiei judiciare, etc. Imprejurarea ca faptuitorul are trecuta activitatea in fisa postului nu are nicio relevanta juridica intrucat faptuitorul nu a desfasurat efectiv activitatea pentru care a primit lunar sumele necuvenite si in conditiile in care faptuitorul a cunoscut faptul ca primeste acest spor”, se mai mentioneaza in denunt.
In final, procurorilor de la Parchetul de pe langa Curtea de Apel Timisoara care se vor ocupa de caz, procurorului general Bosnea Cristi Sorin, li se solicita sa efectueze verificari reale si sa dispuna masurile legale, fara a tergiversa solutionarea denuntului, „avand in vedere faptul ca faptuitorul are rude in interiorul unitatilor de parchet din Timis”.
Pana la ora redactarii acestui articol, inspectorul sef al IPJ Timis a refuzat sa ne transmita un punct de vedere vizavi de aceste acuzatii.
La IPJ Prahova lucrurile sunt si mai grave. Colcăie de SEFI vagabonzi, „SEFULETI” corupti care isi anunta cu tupeu in sedinte inscrierea in concursul de sef de IPJ si/sau „SEFULETI” batausi/betivi care rup mainile la petreceri unor locuitori. La IPJ Prahova totul este posibil, doar institutia este opera tandemului toxic Despescu – Miritescu. Vom reveni cu „SEFULETII”/ vagabonzi si BATAUSI ascunsi in hainele de „militieni”. (Cristina T. ).
Într-o funcție de secretar de stat e bine să nu stai mai mult de 4-5 ani, tocmai pentru că asta presupune pierderea contactului cu ”firul ierbii” și odată cu trecerea vremii, amintirile tale tind să se înstrăineze tot mai tare față de realitățile pe care esti chemat să le gestionezi. Asta cu atât mai mult, cu cât ai prins pe mână ”cheile de la Poarta Raiului” și le învârți mai avan decât Sfântul Petru, tocmai pentru că ”Dumnezeul” de deasupra ta – uns politic – este bioxid de clei în materie și s-a legat cu toată incompetența de gatul tău.
Atât a putut conducătorul de facto al Ministerului Afacerilor Interne. Cei de la presă, sperăm că v-ați pregătit răspunsurile….
Pentru limba română, obligatoriu apăsați tasta 1!
La MAI pare să-i fi atins boala asta atât pe domnul Despescu, cât – mai ales – pe doctorul Arafat, căruia Pandemia i-a suflat în pupă un vânt mai ceva decât cel de pe târâmurile Ayatollahului, uitând cu totul de limitele pregătirii sale profesionale și o minimă decență!
Tartorul însă îi calcă serios pe urme, e drept că ceva mai timid în public dar foarte autoritar și amenințător, abuzând cu dezinvoltură de tehnologia ședințelor ”cu toată lumea” prin sistem videoconferință. Întocmai ca o maimuță care a descoperit, pentru prima dată, leagănul și abuzează de el, până și atunci când simte chemările naturii!
Șefimea e aliniată la prima strigare ca la careul disciplinar și muștruluită milițienește: ”ai facut? Și zici că-i destul?! Să ieși în fața cetățenilor și să spui că e suficient!” La videoconferința de azi, a venit cu pata pusă pe IPJ Neamț. Ghinionul a fost că după marea mobilizare antidrog tocmai polițiștii nemțeni de la circulație au bătut recordul național cu numărul tembelilor depistați drogați în trafic! Altfel spus, dacă ar fi turat motoarele mai ușurel, totul era ca pe unt. Vechiul milițian știe că nu e bine să se vorbească despre tine nici de bine, nici de rău, norma trebuie să te plaseze undeva pe la mijloc.
Apoi, s-a trezit cu ghearele în gâtul Siguranței Școlare, probabil vinovată pentru faptul că MAI – unde el a fost prima vioară atâta vreme – prevenirea a fost a cincea roată la căruță în ierarhia priorităților strategice, cu mult în urma contabilizării de dosare. Asta a urmărit, ei, uite ca de asta are parte acum și este cu mult mai costisitor deja să stingi focul! Și incendiul e mare, câte vreme nici măcar zona operativă nu ai știut să o consolidezi cu mai mult de 2 oameni ”pe droguri” la structura de crimă organizată, ori chiar ai dat suficiență structurii județene antidrog, formată dintr-un singur om! Și să nu mai spunem că Agenția Națională Antidrog a fost lăsată – cu mânuța domnului Despescu – pe seama unei individe, lipsită de experiență în domeniu, dar care nu a făcut decât să împrăștie și bruma de oameni ce mai activa în această structură.
Isteria domnului Despescu seamănă cu furia pe care o are un copil atunci când se răzbună pe mașinuță că nu înaintează și în trei roți. Și degeaba încerci să-i explici, pentru că domnul chestor – altminteri un tip inteligent dar îndrăgostit exclusiv de propria pricepere – nu acceptă și alte păreri. Nu le aude, le întrerupe, miticul Narcis le știe pe toate!
Undeva prin Suedia, 70% din contribuție în elaborarea legislației și a procedurilor de lucru revine structurilor sindicale. Asta pentru că din această zonă și nu de la politicieni ori indivizi uitați în fotolii provine pulsul la zi și stringența de ultimă actualitate, enunțată cu curajul reprezentantului breslei, dincolo de umilința slugarnică a ierarhiei pe care o ai la degetul mic și care oricând poate fi aliniată să-ți cânte un ”Axios!” Domnul chestor însă disprețuiește sindicatele!
Principala problemă a MAI este chiar domnul Despescu, uzat în scaun, autosuficient, ermetizat în gândire și incapabil să mai producă eficiența, câtă vreme tocmai el este cel care a gestionat drumul spre dezastru. Câtă vreme nu a ”văzut” și oprit la timp hemoragia de personal, deprofesionalizarea și demotivarea, nu ne putem aștepta să-i pună nici măcar un garou și – ca un adevărat comandant – să-și inspire trupele hăituite și sleite de puteri. Avem nevoie de sânge proaspăt, domnule chestor.
Nu disperați, dacă tot ați rămas în trecut, poate e vremea să vă retrageți și să vă redactați propriile memorii, precizeaza Vitalie Josanu de la sindicatul Diamantul.
Pe fundalul acestui zgomot, de drone kamikaze, lucrează polițiștii de frontieră ai Gărzii de Coastă la granița cu Ucraina.
Îi despart sute de metri de exploziile dronelor ghidate și doar speră să nu cumva să fie greșită ținta vreuneia.
În curând recrutăm candidați pentru Școlile de Agenți de Poliție de Frontieră, pentru toate riscurile, condițiile precare de muncă și efortul depus, se oferă salariu atractiv de aproximativ 0,3% din șpaga pe care, de exemplu, o ia unul dintre politicienii care ne conduc de 30 de ani, respectiv președintele CJ Vaslui, Dumitru Buzatu, precizeaza cei de la sindicatul Europol. (Cristina T.).